احتمال بازگشت ویژگی Active Edge پیکسل 2 به گوشی پیکسل 3 گوگل

پس انتشار خبری مبنی بر وجود کد‌های مرتبط با شارژ بی‌سیم در نسخه بتای اندروید P که برای پشتیبانی از گوشی آینده گوگل، یعنی پیکسل 3 برنامه‌ریزی شده‌اند، اکنون خبر‌های جدیدی از دل این کد‌ها بیرون آمده است.

کشف جدید در این کد‌ها نشان می‌دهد که ویژگی Active Edge که سال گذشته صحبت‌هایی در مورد به‌روزرسانی آن شده بوده، با عرضه نسخه نهایی اندروید P و پیکسل 3 فعال خواهد شد.

گوگل

براساس اطلاعات بدست آمده توسط توسعه‌دهندگان XDA، قابلیتی که بعد از کلاس WakeMode قرار گرفته است با ویژگی Active Edge همراه بوده که نسبت به آخرین به‌روزرسانی، تغییراتی را دارد. از جمله اینکه اکنون یک روش جدید isWakeSettingEnabled در آن به چشم می‌خورد و خود در بردارنده ارجاعاتی به کد نام‌هایCrosshatch و Blueline است که در دیوایس‌های سازگار فعال و اجرا خواهد شد.

برای درک بهتر باید به این نکته دقت داشت که این موارد مربوط به گوشی پیکسل 3 است و این احتمال می‌رود که ویژگی Active Edge به همین شکل یا با تغییراتی به همراه عرضه این پرچم‌دار گوگل در سال 2018 فعال شود. به علاوه منابعی که به یک نمونه اولیه از گوشی پیکسل 3XL دسترسی داشته‌اند، اعلام کردند که در زمان فشردن دارای ویبره بود که نشانه فعال بودن Active Edge است.

اما ویژگی Active Edge چیست؟ برای دوستانی که اطلاعی در مورد این ویژگی ندارند باید بگوییم که این قابلیت به کاربران پیکسل این امکان را می‌دهد تا با فشردن قاب گوشی، دستیار هوشمند گوگل را فعال کنند! البته به یاد داشته باشید میزان این فشار بسته به هدف متفاوت است زیرا شرکت گوگل، این ویژگی را برای برخی موارد دیگر از جمله تائید و پاسخگویی به تماس‌های ورودی و خاموش کردن آلارم‌ها نیز مورد استفاده قرار داده است.

گوگل

در هر حال اگر ویژگی Active Edge بازگردد، باید دید این غول دنیای اینترنت چه تغییرات جدیدی را برای بهبود آن انجام داده است. باید این نکته را نیز در نظر داشت که بسیاری از کاربران خواهان افزایش گزینه‌های سفارشی‌سازی آن هستند تا بتوانند با استفاده از ویژگی Active Edge کار‌های بیشتری را انجام دهند و وظایف بیشتری را به عهده‌اش بگذارند. از جمله اینکه بتوانند راحت‌تر اسکرین‌شات بگیرند و یا یک اپلیکیشن خاص را باز کنند!

با اینکه در حال حاضر شواهدی مبنی بر بازگشت این ویژگی منتشر شده است اما هنوز هم تضمینی برای وجود قطعی وجود ویژگی Active Edge نخواهد بود و باید در انتظار عرضه نسخه نهایی اندروید P و گوشی پیکسل 3 بمانیم. نسخه نهایی اندروید P احتمالا تا دو ماه دیگر و سومین نسل پرچم‌داران گوگل به نظر در ماه اکتبر به صورت رسمی وارد بازار می‌شوند. پس گوگل هنوز فرصت بسیاری برای تغییر و یا حتی حذف این ویژگی خواهد داشت!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH