E3 2018: همه آن‌چه که باید درباره استودیوهای تازه خریداری‌شده مایکروسافت بدانیم

مایکروسافت در جریان کنفرانس مطبوعاتی 2018 E3 خبر از خرید پنج استودیوی جدید داد. هر چند برخی از این استودیوها نام‌های مطرحی هستند ولی بقیه چندان شناخته‌شده نیستند. با اضافه شدن این پنج برند، تعداد استودیوهای مایکروسافت دو برابر خواهد شد و باید امیدوار بود تا در آینده نزدیک شاهد افزایش شمار بازی‌های ارایه شده برای پلت‌فرم ایکس‌باکس باشیم.

مایکروسافت، حساب ویژه‌ای روی این استودیوها باز کرده است، به‌طوریکه مت بووتی، نایب رئیس بخش بازی‌سازی مایکروسافت گفته است که این توسعه‌دهندگان دارای قدرت خلاقیت گروهی و برتری‌های زیادی هستند که در آینده نزدیک صنعت بازی‌ را دگرگون خواهند کرد.

همانطور که گفتیم به غیر از چند استودیو، بقیه آن‌ها شرکت‌های کوچک و تازه‌تاسیس هستند. به همین خاطر سعی خواهیم کرد تا در اینجا نگاهی اجمالی به این پنج استودیو و توسعه‌دهندگان آنها داشته باشیم تا بیشتر با پیش‌زمینه و سابقه این شرکت‌ها و انتظاراتی که در آینده از آنها می‌رود، آشنا شویم.

The Initiative

The Initiative، استودیویی تازه‌تاسیس در سانتا-مونیکا است که امسال در جریان کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت معرفی شد. جزئیات زیادی درباره این استودیو نمی‌دانیم اما تا آنجا مطلع هستیم که هدایت آن بر عهده دارل گالاگر است. هرچند که گالاگر با استودیوهای بزرگی مانند Rockstar ،THQ Nordic و سونی مشارکت داشته، اما ما او را بیشتر به خاطر استودیوی Crystal Dynamics و بازی Tomb Raider می‌شناسیم.

دارل گفته است که استودیو در حال توسعه گروه خود بوده و مایکروسافت قرار است این فرصت و آزادی عمل را به ما بدهد که بر روی ایده‌های جدید کار کنیم. این بدین معنی است که The Initiative به صورت یک استودیوی مستقل عمل خواهد کرد و ایده‌های متفاوت و جسورانه‌ای را دنبال خواهد نمود.

Playground Games

Playground Games، به دلیل کار بر روی سری Forza Horizon جزو معروف‌ترین استودیوهای لیست پنج‌تایی مایکروسافت است. این استودیو که سال 2010 در انگلیس تاسیس گردید، عمدتا شامل توسعه‌دهندگانی بود که قبل از این بر روی بازی‌های مسابقه‌ای و در استودیوهایی مانند Codemasters ،Criterion Games ،Slightly Mad Studios و SCE Studio Liverpool فعالیت کرده بودند. مدت کوتاهی بعد از تاسیس بود که استودیو با Turn 10 بر روی سری بازی‌های Forza Horizon مشارکت کرد و آن را در سال 2012 منتشر نمود.

فیل اسپنسر، نایب رئیس استودیوهای مایکروسافت، در جریان کنفرانس مایکروسافت فاش کرد که استودیو قرار است با استفاده از تجاربی که در توسعه سری Forza Horizon به دست آورده، بر روی یک بازی جدید جهان-باز کار کند. به نظر می‌رسد که Playground Games ژانرهای جدیدی را در آینده تجربه خواهد کرد.

Undead Labs

Undead Labs، استودیویی است که در سال 2009 توسط جف استرین در سیاتل تاسیس شد. از زمان شروع به کار، تمرکز استودیو بیشتر بر روی ساخت بازی‌های زامبی بوده است. در سال 2010 اولین بازی استودیو که البته با همکاری مایکروسافت منتشر شد، State of Decay نام داشت.

به نظر می‌رسد که Undead Labs برخلاف دو استودیوی قبلی همچنان کار خود را بر روی State of Decay ادامه خواهد داد، به‌طوریکه جف استرین در مصاحبه با ایکس‌باکس وایر گفته است که ما برای ساخت  State of Decay 2 سخت تلاش خواهیم کرد و خرید این استودیو توسط مایکروسافت نشان دهنده تعهد مایکروسافت به توسعه State of Decay و گسترش تجارب بدست آمده ما در زمینه بازی‌های زامبی است. بنابراین به نظر نمی‌رسد که Undead Labs به این زودی‌ها ژانر خود را تغییر دهد.

Ninja Theory

Ninja Theory، بی‌شک غافلگیرکننده‌ترین خرید امسال مایکروسافت بود. این استودیو، قدیمی‌تر از بقیه استودیوهاست و در سال 2000 در کمبریج انگلستان شروع به کار کرد. آن‌ها برای اولین بازی خود یعنی Kung Fu Chaos با مایکروسافت همکاری داشتند. هرچند فروش بازی چندان رضایت‌بخش نبود، اما این بازی شروع خوبی برای Ninja Theory در مسیر ساخت بازی‌های اکشن بود.

در ادامه با استودیوهایی مانند سونی، Bandai Namco و Capcom بر روی چند پروژه دیگر مشارکت کردند و بالاخره در سال 2014 با معرفی بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice مسیر تازه‌ای را در پیش گرفتند و همین چند ماه پیش نسخه ایکس‌باکس آن نیز به بازار عرضه شد و این شاید مقدمه‌ای برای خرید این استودیو توسط مایکروسافت بوده است.

هرچند که Ninja Theory خرید جالبی برای مایکروسافت است، ولی به نظر می‌رسد که هنوز مسیر روشنی برای آن ترسیم نشده است. مسئولان استودیو قول داده اند که بازی‌های آینده آن‌ها جاه‌طلبانه و در نوع خود منحصربه‌فرد و متفاوت باشد.

Compulsion Games

آخرین خریدی که در کنفرانس E3 توسط مایکروسافت اعلام شد، Compulsion Games بود. این استودیوی کوچک در سال 2009 در مونترال کانادا و در یک کارخانه قدیمی گرامافون تاسیس شد. اولین بازی‌ای که توسط این استودیو منتشر گردید، Contrast نام داشت که در سال 2013 منتشر شد. همکاری آنها با مایکروسافت نیز به دومین کار آنها یعنی We Happy Few باز می‌گردد.

Compulsion Games نیز مانند Ninja Theory خرید خوبی برای مایکروسافت بود و باید در نظر داشت که سبک و ژانر بازی‌های این استودیو به‌کلی متفاوت از بازی‌های ارایه شده برای پلت‌فرم ایکس‌باکس است. این بدین معناست که باید در آینده نزدیک شاهد بازی‌هایی در ژانری به غیر از مسابقه‌ای باشیم.

همه این پنج استودیو، در نوع خودشان منحصر‌به‌فرد هستند و قطعا تجارب ارزشمندی را به مسیر ساخت بازی‌های مایکروسافت اضافه خواهند نمود. هر چند خرید استودیوهایی مانند Undead Labs  و Playground Games منطقی به نظر می‌رسد، اما در مورد Ninja Theory و Compulsion Games باید بگویم که کاملا غافلگیر شدیم. هر کدام از این استودیوها، مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به این نقطه طی کرده‌اند و مسلما حمایت و پشتیبانی کمپانی بزرگی مانند مایکروسافت، این فرصت را به استودیوها خواهد داد تا بسیاری از ایده‌های جاه‌طلبانه خود را پیگیری کنند و این همان چیزی است که ما را بسیار هیجان‌زده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH