ویوو NEX به صورت رسمی رونمایی شد؛ اسمارت‌فونی از آینده!

در فوریه سال جاری شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند ویوو، کانسپتی از یک گوشی با نام Apex در جریان نمایشگاه MWC را نمایش داد که در آن تمامی پنل جلویی شامل صفحه نمایش می‌شد. با وجود دوربین سلفی خارج از گوشی و حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش، به نظر نمی‌رسید در چند سال آینده شاهد ورود این دستگاه به بازار باشیم.

حالا در طی رویدادی در شانگهای چین ویوو از اسمارت‌فون NEX رونمایی کرده است؛ نسخه‌ای آماده از گوشی Apex که با حذف ناچ و ارایه صفحه نمایشی بدون حاشیه توجه بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کرده است.

ویوو NEX دارای صفحه نمایش سوپر امولد 6.59 اینچی است. نسبت تصویر به بدنه در این گوشی 91.24 درصد است؛ بالاترین میزان به دست آمده در گوشی‌های هوشمند در این زمینه. جدای از حاشیه‌های تقریبا کاملا حذف شده کناره‌های گوشی و حاشیه‌ای بسیار نازک در پایین آن، می‌توان گفت پنل جلویی این هندست تماما صفحه نمایش است.

با خواندن مطلب فوق شاید سوالی که در ذهن به وجود می‌آید مربوط به محل قرارگیری دوربین سلفی و اسپیکرهای این دستگاه باشد. ویوو برای حل این مشکلات با شهامت تمام از برخی فناوری‌های جدید در این حوزه استفاده کرده است.

حسگر اثر انگشت در این گوشی به زیر صفحه نمایش برده شده است؛ کاری که شرکت چینی قبلا در X21 امتحان کرده بود. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی نیز از بالای گوشی خارج می‌شود و بر اساس صحبت‌های کسانی که از نزدیک با این گوشی کار کرده‌اند، عملکردی بسیار مطلوب دارد.

ویوو در NEX از فناوری جدیدی با نام Screen SoundCasting استفاده کرده که صفحه نمایش را تبدیل به اسپیکر می‌کند. استفاده از این فناوری می‌تواند نیاز گوشی‌ها به استفاده از بلندگوهای سنتی را به صورت کامل از بین ببرد. طبق شنیده‌ها کیفیت صدای پخش شده از این هندست نیز بسیار بالا بوده است.

در خصوص دیگر ویژگی‌های ویوو NEX می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 845، هشت گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 4000 میلی آمپری و دوربین دوگانه با سنسور های 12 و 5 مگاپیکسلی اشاره کرد. در خصوص نرم‌افزار نیز ویوو از آخرین فناوری‌های موجود بهره‌مند شده است؛ استفاده از هوش مصنوعی در دوربین گوشی و همچنین دستیار صوتی Jovi با دکمه‌ای مختص هوش مصنوعی، NEX را با جدیدترین و قوی ترین هندست‌ها برابر می‌کند. البته گفته شده است نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر از این گوشی نیز با پردازنده اسنپدراگون 710، شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

شاید تنها نکته منفی در خصوص ویوو NEX مربوط به حوزه عرضه این گوشی باشد که تنها در کشور چین خواهد بود. برچسب قیمتی این محصول 780 دلار بوده که معادل با 4998 یوان است. چینی‌ها در این زمینه نیز سنگ تمام گذاشته‌اند؛ چرا که قیمت این محصول در مقایسه با قیمت 8316 یوآنی آی‌فون X بسیار کمتر است. در نهایت باید گفت ویوو با عرضه این گوشی گامی بزرگ در فناوری آینده گوشی‌های هوشمند برداشته است و بدون اغراق این صنعت را چند سالی به جلو برده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH