دوربین هواوی Y7 پرایم 2018

نگاهی به عملکرد دوربین هواوی Y7 پرایم 2018 در بخش عکاسی و فیلم‌برداری

هواوی Y7 پرایم 2018 یک تلفن همراه مناسب در میان گزینه‌های متعدد موجود در بازار محصولات ارزان‌قیمت بوده و قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی را به کاربران خود عرضه کرده است ولی بسیاری از افراد، دوربین یک تلفن همراه را مهم‌ترین عنصر و گزینه انتخاب خود می‌دانند،

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به دوربین هواوی Y7 پرایم 2018 انداخته و ببینیم که عملکرد این دستگاه در عکس‌برداری و فیلم‌برداری چگونه است.

آمار و ارقام چه می‌گویند؟

این تلفن همراه به یک دوربین اصلی دوگانه مجهز است که یکی از آن‌ها کیفیت تصویر 13 مگاپیکسلی را به همراه داشته و دیگری از نوع 2 مگاپیکسلی است. در این شرایط معمولا از سنسور 2 مگاپیکسلی برای ایجاد عمق تصویر و بازتر کردن زاویه برداشت عکس استفاده می‌شود و تاثیر چندان مستقیمی بر عملکرد سایر موارد عکاسی ندارد. با این‌ وجود، بهره‌مند بودن از این سنسور دوم موجب می‌شود که تصاویر برداشت‌ شده در مقایسه با سنسورهای 13 مگاپیکسلی تکی، رنگ، نور و کیفیت کلی بهتری داشته باشند. این دوربین به سیستم زوم خودکار با شناسایی فازی مجهز است که موجب می‌شود تا تشخیص محوریت عکس در آن به‌خوبی انجام شود.

قابلیت‌هایی مانند جئوتگ، تشخیص چهره، عکس‌برداری به‌صورت پانوراما و تصاویر HDR نیز از دیگر قابلیت‌های عکاسی این دوربین هستند. همچنین یک فلش ال‌ای‌دی نیز برای هواوی Y7 پرایم 2018 در نظر گرفته شده است تا بتوان در محیط‌های کم‌نور نیز تصاویر مناسبی را به کمک آن برداشت کرد.

دوربین هواوی Y7 پرایم 2018

دوربین دوم یا دوربین سلفی هواوی Y7 پرایم 2018 نیز 8 مگاپیکسلی است و به‌خوبی می‌توان از آن برای برداشت عکس‌های سلفی با کیفیت قابل‌قبول استفاده کرد. همچنین دوربین اصلی این مدل به امکان فیلم‌برداری با 5 وضعیت مجهز است که بهترین آن‌ها فیلم‌برداری فول اچ‌دی با کیفیت 1080p و نسبت تصویر 16 به 9 است. دوربین سلفی نیز می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت حداکثر 720p برداشت کند. تا به اینجای کار و از نظر آماری می‌توان گفت که دوربین هواوی Y7 پرایم 2018، امیدوارکننده ظاهر شده است.

عکاسی با دوربین اصلی

در زمان برداشت تصویر به‌صورت استاندارد، هواوی Y7 پرایم 2018 کیفیت نسبتا خوبی را به نمایش می‌گذارد. تنظیمات پیش‌فرض دوربین را شاید بتوان اصلی‌ترین مود برای بسیاری از کاربران دانست ولی کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای‌تر عکس بگیرند، با دنیایی از امکانات برای اعمال تنظیمات روبه‌رو خواند شد.

نخستین مورد، عکس‌برداری عریض است. در این وضعیت دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی تصاویری را برداشت می‌کنند که از هر سمت تصویر، نزدیک به 10 درصد به وسعت دید آن‌ها افزوده شده است. این کار برای تصویربرداری از مناظر و یا محیط‌های باز بسیار مناسب است و برای من گزینه اصلی برداشت تصاویر به‌حساب می‌آمد.

دومین قابلیت در این بخش را می‌توان وضعیت زیباسازی چهره دانست. این مود موجب می‌شود که تصویر در بخش کانونی خود تمرکز کرده و پیرامون بخش کانونی را اندکی مات‌تر از تصویر اصلی کند. این موضوع برای برداشت تصویر از مواردی که شامل یک سوژه خاص هستند، بسیار مناسب است. برای مثال وقتی‌که می‌خواهید از یک گل یا از یک انسان عکس بگیرید، این وضعیت می‌تواند تصویر شما را به‌مراتب زیباتر کند. بااین‌وجود وقتی‌که بخواهید به‌صورت جمعی عکس بگیرید، بهتر است استفاده از این وضعیت را غیرفعال کنید چون عملا همه حاضران عکس با کیفیت تصویر خروجی یکسانی روبرو نخواهند بود.

با کشیدن صفحه از سمت راست به چپ، گزینه‌های متعددی برای تنظیم عکس‌برداری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این میان ما گزینه‌هایی بدیهی مانند تنظیم کیفیت عکس و مواردی ازاین‌دست را نادیده گرفته و موارد خاص را برای شما شرح خواهیم داد. نخستین مورد جذاب، امکان ایجاد کادربندی تصویر است. در این وضعیت می‌توانید یک شبکه هاشور زده شده یا یک طرح فیبوناچی را بر روی صفحه مشاهده کنید و بر اساس آن، موقعیت سوژه عکس خود را تعیین نمایید.

دوربین هواوی Y7 پرایم 2018

همچنین می‌توانید تنظیمات را به نحوی اعمال کنید که با لبخند زدن سوژه عکس، برداشت تصویر به‌صورت خودکار انجام شود و دیگر مورد نیز استفاده از دکمه کنترل صدا یا لمس هرکجای نمایشگر برای برداشت تصویر است. یکی دیگر از تنظیمات قابل توجه در این بخش را می‌توان برداشت تصاویر سریع دانست که با نام Ultra snapshot نامیده می‌شوند. در این وضعیت حتی وقتی‌که نمایشگر خاموش است نیز می‌توانید با دو بار فشردن دکمه کاهش صدا، به‌سرعت عکس‌برداری را آغاز کنید.

با کشیدن انگشت از سمت چپ به راست، منویی دیگر در اختیار شما خواهد بود که به کمک آن می‌توانید امکان عکس‌برداری پانوراما، HDR، اعمال فیلتر یا افزودن واتر مارک به عکس را در اختیار داشته باشید. همچنین می‌توانید گزینه‌های بیشتری را نیز دانلود کرده و به این قابلیت‌ها اضافه کنید که در حال حاضر تنها برداشت تصاویر به‌صورت اسکن مدرک یا شناسایی غذا به‌عنوان سوژه عکس در آن وجود دارند ولی بدون شک هواوی قابلیت‌های دیگری را نیز به این لیست خواهد افزود.

رنگ و شفافیت تصاویر برداشت‌شده بسیار مناسب بودند و باید گفت که این دوربین به نسبت آمار و ارقام خود، عملکردی مناسب و در خور را به نمایش می‌گذارد. البته یکی از مشکلات اصلی که در کار با این دوربین به چشم من آمد، عدم‌تشخیص مناسب سوژه عکس برای تنظیم فوکوس تصویر بود که در برخی موارد اندکی آزاردهنده می‌شد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هواوی Y7 پرایم 2018 به قابلیت سافت فلش مجهز است که موجب می‌شود بتوان تصاویر را با نوری طبیعی برداشت کرد. این قابلیت موجب می‌شود که عکس‌برداری تصاویر سلفی به‌مراتب بهتر از چیزی باشد که در سایر دوربین‌های این رده شاهد آن هستیم. قابلیت زیباسازی تصویر در این بخش نیز قابل‌دسترسی است ولی یکی از قابلیت‌های بسیار مهم سلفی هواوی Y7 پرایم 2018 را باید وضعیت Perfect selfie دانست. این وضعیت موجب می‌شود که بتوانید به‌صورت واضحی نقطه تمرکز تصویر را مشاهده کرده و سوژه عکس سلفی خود را در کادر مربوطه قرار بدهید تا بهترین خروجی برای شما تامین شود. سایر تنظیمات این بخش نیز درست مانند دوربین اصلی دستگاه است.

کیفیت تصویربرداری سلفی با این دستگاه در نوع خود بهتر از انتظار اولیه من بود. این وضعیت به‌خصوص وقتی‌که سافت فلش هواوی Y7 پرایم 2018 روشن بود به چشم می‌آمد و به همین دلیل نیز رنگ‌ها طبیعی‌تر از قبل بوده و نور محیطی نیز در نوع خود به‌خوبی ثبت می‌شد. البته این فلش مانند فلش‌های عادی عمل نمی‌کند و نباید انتظار داشته باشید که بتوانید به کمک آن در تاریکی کامل نیز تصاویری بسیار عالی برداشت کنید. این فلش تنها برای محیط‌های کم‌نور مناسب است و عملکرد آن در حدی که انتظارش می‌رود، مثبت و مناسب بوده است.

فیلم‌برداری

فیلم‌برداری این دوربین را باید معمولی‌ترین عملکرد برداشت تصاویر در آن دانست. فیلم‌های گرفته شده دارای کیفیت مناسبی هستند ولی مشکل وضوح تصویر در هنگام حرکت تا حدی آزاردهنده به نظر می‌رسد. همچنین کیفیت صدای ورودی دستگاه نیز در نوع خود متوسط است.

نتیجه‌گیری و سخن نهایی

دوربین هواوی Y7 پرایم 2018 در بخش عکاسی دارای امکانات بسیار خوب و کاملی است که شاید در هیچ محصولی در این رنج قیمتی نتوان مشاهده کرد. استفاده از دوربین دوگانه با فلش ال‌ای‌دی، تنظیمات فراوان، دوربین سلفی با کیفیت و… سبب می‌شود تا بر روی عکاسی این گوشی جدید هواوی بتوانید حساب ویژه‌ای باز کنید. از سوی دیگر فیلم‌برداری آن در حد متوسطی قرار دارد اما با نگاهی به رقبا و البته محدوده قیمتی این گوشی، متوجه می‌شویم که بسته به بهای پرداختی، این گوشی هواوی را بایستی یکی از بهترین محصولات بازار در رنج قیمتی خودش بدانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH