بازخورد گسترده به سخت گیری‌های گوگل، مهاجرت به سمت مایکروسافت

gggle-vs-mcrosoft

گوگل به تازگی بر روی محبوب‌ترین مصولات خود قوانین حفظ حریم شخصی جدیدی را وضع نموده است که با موج عظیمی از نارضایتی در جامعه دیجیتال روبرو شده است به نحوی که گستره این امر حتی در رسانه‌های بزرگی مانند نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و یو اس ای تودی نیز بازتاب داشته است.

نتیجه این قوانین سخت گیرانه که بر روی محبو‌ب‌ترین محصولات گوگل یعنی جی میل و موتور جستجوی گوگل وضع شده‌اند مهاجرت بسیاری از افراد به سوی موتور جستجوی بینگ و سرویس هات میل بوده است که هر دو از محصولات مایکروسافت به حساب می‌آیند و حتی تعداد زیادی از افراد تصمیم به عدم استفاده از مرورگر کروم گرفته‌اند.

این شرایط را حتی شما نیز می‌توانید بر روی کامپیوترهای خو احساس نمایید، حجم تبلیغات گوگل در ابزارهای این شرکت مانند کروم و جی میل به حدی زیاد شده است که گاهی با دیدن حجم ای میل‌های تبلیغاتی فکر می‌کنیم که جی میل نیز راه یاهو را در پیش گرفته است. همچنین گوگل برای تبلیغات کناره صفحات برای شما نیز به صورت شخصی سازی شده اقدام می‌کند که به صورت رسمی نشان از ردیابی تمامی حرکات شما در شبکه دارد و این موضوع برای بسیاری به عنوان کنترل نامحسوس  و عدم احترام به حریم خصوصی محسوب می‌شود.

علاوه بر این گوگل که همیشه به سادگی محصولات خود و راحتی کارکد با آن مشهور بوده است در آخرین به روز رسانی مرورگر خود یعنی کروم و همچنین سرویس جی میل و موتور جستجوی گوگل  به نحوی عمل کرده است که افرادی که کاربرد عادی کامپیوتر را فرا گرفته‌اند ممکن است برای یافتن بسیاری از امکانات گوگل چار مشکل شوند که برای نمونه می‌توان بسته بندی کردن بسته‌های امکانات در یک لوگوی ویژه را نشان داد که این لوگو بدون داشتن هیچ متنی در یک گوشه از سرویس گوگل جای گرفته است و تنها افراد کنجکاو می‌توانند سریع آن را شناسایی کنند( علامت قرمز مشخص شده در عکس).

googl2

 

شاید بتوان این اقدامات گوگل را قدم‌هایی برای پیشرفت این شرکت محسوب کرد ولی ایجاد این حجم از تغییرات به صورت همزمان در این برحه کمی مشکل ساز شده است و می‌توان حمایت رسانه‌ای از مایکروسافت را نیز در این موضوع دخیل دانست هزچند که این نخستین بار نیست که افراد در مقابل سیستم‌های جدید گوگل موضع می‌گیرند ولی گوگل هر دفعه با ارائه خدماتی جیدتر مخاطبین خود را باز پس گرفته است.

2 در مورد “بازخورد گسترده به سخت گیری‌های گوگل، مهاجرت به سمت مایکروسافت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH