شرکت تسلا به‌ نرخ تولید 3500 خودروی مدل 3 در هر هفته رسید!

شرکت تسلا در تلاش است که به هدف خود، یعنی توانایی تولید 5000 خودرو مدل 3 تا پایان ماه جولای برسد. تاکنون چنین به نظر می‌رسد که این برنامه به‌خوبی پیش رفته است، اگرچه که هنوز کمی زود است که قضاوت کنیم، زیرا راه زیادی در پیش است. بااین‌وجود، این عملکرد به‌نوبه خود مرز جدیدی را درزمینه تولید فراهم خواهد آورد.

شرکت الکترک Electrek، ایمیلی خبری را منتشر کرده که ایلان ماسک گفته هم‌اکنون، میزان خط تولید شرکت تسلا به حدود 500 خودرو در روز، یا به عبارتی 3500 عدد در هفته رسیده است. او همچنین بیان کرده است که در بعضی بخش‌ها، تولیدات به میزان 700 دستگاه افزایش‌ یافته است. همچنین ایلان ماسک در توییتی نوشت که این شرکت خودروی دوموتوره مدل 3 را نیز مونتاژ کرده است. این خودرو همزمان از دو موتور فعال می‌تواند استفاده کند. سرعت این خودرو و شتاب آن در مقایسه با نسخه اصلی مدل 3 پیشرفت زیادی خواهد داشت.

او یادآور شده که بعضی از قسمت‌ها نیازمند اصلاحات جدی‌ای هستند؛ مانند بخش رنگ‌آمیزی در انتهای خط تولید. ایلان ماسک در کارخانۀ فرمونت (Fremont) خود، در چند روز از ماه، 7 ساعت را صرف بررسی کارکنان آن بخش می‌کند که مطمئن شود، در رسیدگی سریع به امور، همۀ کارکنان فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قضاوت در مورد اینکه آیا شرکت تسلا به هدفش که همان تولید سریع باشد، می‌تواند برسد یا نه، کمی دشواراست؛ اما گذشت زمان عملکرد تسلا را نشان خواهد داد. در ابتدا، زمان نهایی ماسک برای رسیدن به تولید 5000 دستگاه، انتهای سال 2017 بود که با تاخیر شش‌ماهه و ناامیدی برخی از متقاضیان مواجه شد. حتی باوجود تعدیل نیرو، اگر این شرکت خواستار برگرداندن ضررهای مالی باشد، باید سرعت تولید محصولات خود را افزایش دهد.

ایلان ماسک  در توصیف کارکنان و عملکرد تیمی تسلا در تولیدات جدید،  این‌چنین توییت کرده است:

تیم تسلا عملکرد بی‌نظیری داشت. خطوط کامل مونتاژ را در سه هفته با حداقل امکانات ساخته است. رفقا دوستتان دارم. تصاویر اولین خودروی دوموتوره مدل 3 به‌زودی منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH