طرح لو رفته از گلکسی S10 نمایانگر طراحی کاملا بدون‌ حاشیه است

دهمین نسل از اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S طی سال آینده عرضه خواهد شد و به ادعای برخی گزارشات، سامسونگ مشغول باز طراحی عمده پرچمدار جدید خود است و به منظور جبران فروش پایین‌تر از حد انتظار گلکسی S9، قصد دارد تا هندست جدید سری گلکسی را در اوایل ماه ژانویه روانه بازار نماید.

اکنون به لطف افشای تصویری از سوی خبرچین معروف با نام Ice Universe، طرح اولیه احتمالی مربوط به این اسمارت‌فون منتشر شده است. با این‌حال شایان ذکر است که نام‌برده هیچ‌گونه اشاره مستقیمی به گلکسی S10 نداشته و در عوض از این الگوی طراحی تحت عنوان “ماورایی” یاد کرده است. سامسونگ نیز از همین اسم رمز برای توسعه پرچم‌دار بعدی خود استفاده می‌کند.

با لحاظ نمودن طرح مفهومی نمایشگر بی‌کران در یک سطح کاملا جدید، حاشیه فوقانی نمایشگر در طراحی مورد بحث به‌طور کامل حذف شده و به‌منظور رضایت‌مندی بسیاری از کاربران، صفحه‌نمایش فاقد هرگونه بریدگی خواهد بود. به‌علاوه اندازه حاشیه تحتانی گوشی نیز با هدف تناسب پهنای حواشی اطراف بدنه به شکل محسوسی کاهش یافته است.

با توجه به فقدان حواشی اطراف نمایشگر به نظر می‌رسد که هیچ حسگر قابل مشاهده‌ای در بخش جلویی دستگاه وجود نخواهد داشت و در عوض سنسورها به‌صورت بالقوه می‌توانند درون یک ماژول مخفی خارج‌شونده گنجانده شوند؛ رویه‌ای که پیش‌تر در اسمارت‌فون اوپو Find X نیز به کار گرفته شده است. سنسورها می‌توانند در زیر صفحه‌نمایش پنهان شوند که در صورت تحقق این امر، پیرو گزارشات قبلی شاهد حضور اسکنر اثرانگشت درون نمایشگری نیز خواهیم بود. با این‌ وجود جالب خواهد بود که ببینیم سامسونگ چگونه چنین کاری را انجام می‌دهد. بر اساس شایعات، گلکسی S10 در قسمت جلویی دارای یک دوربین با قابلیت اسکن 3 بعدی است که توان رقابت با فناوری فیس آی‌دی اپل را خواهد داشت.

در میان سایر گزینه‌های طراحی، الگوی طراحی بدون‌حاشیه با گزارشات قبلی مطابقت دارد و اعلام می‌کند که پرچم‌دار آینده مجهز به یک نمایشگر 6.2 اینچی با قابلیت انتشار صداست و این مشخصه، نیاز دستگاه به اسپیکر را مرتفع خواهد کرد. به‌علاوه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌شود، ظاهرا سامسونگ بار دیگر از دکمه اختصاصی بیکسبی و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت چپ قاب دستگاه بهره گرفته است. نهایتا دکمه پاور نیز در سمت راست بدنه گوشی قرار خواهد گرفت.

با توجه به این‌که هنوز تا عرضه گلکسی S10 حداقل 6 ماه زمان باقی‌مانده است؛ لذا بسیار قابل‌قبول خواهد بود که تصویر مذکور را تنها الگویی دستکاری‌شده از اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 یا S9 پلاس قلمداد کنیم و حتی اگر آن‌را به عنوان یک طرح اولیه در نظر بگیریم، همچنان این طرح پیش از عرضه نهایی می‌تواند دستخوش تغییرات مختلفی شود. با این وجود در صورتی‌که سامسونگ قادر به تولید انبوه دستگاهی با این نسبت نمایشگر به بدنه باشد، احتمالا غول کره‌ای طی سال آینده شاهد رشد چشمگیر فروش هندست‌های خود خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH