هواوی پتنت طراحی گوشی هوشمند بدون قاب را ثبت کرد

امتیازنامه‌ای در فوریه امسال برای شرکت هواوی به‌منظور طراحی نیمه ماژولار ثبت شد. این طراحی اجازه می‌دهد که هم قاب گوشی بسیار کوچک باشد و هم در نگهداری و حفظ گوشی از آب و گرد و خاک کارایی داشته باشد. ویژگی بدنه مقاوم نیز در این طراحی دیده می‌شود.

هواوی به موضوعات و مشکلاتی که با کوچک شدن قاب گوشی به وجود خواهد آمد، پرداخته و تا حدودی آن را حل کرده است. چهار فریم فلزی در اطراف صفحه‌نمایش گوشی قرار دارند و با چسب محکم شده‌اند. صفحه‌نمایش  بر روی بدنه اصلی گوشی واقع شده است. نتیجه این طراحی قاب بسیار نازک است که البته چون صفحه‌نمایش روی بدنه اصلی قرار دارد، تقریبا هیچ فشاری از سمت جانبی به آن وارد نمی‌شود.

شرکت هواوی ادعا دارد که به سبب طراحی با کیفیت بالا و چسب‌های قوی، باوجود قابی بسیار نازک در برابر آب و گرد خاک همچنان محافظ و مقاوم است. معمولا در طراحی گوشی‌های مختلف چندین ماده هم‌زمان امتحان می‌شوند، بنابراین میزان مناسب آنها و نوعشان امتحان شده است.

قطعا روند عملکرد این محصول در دست مشتریان بسیار جالب است. با ورود این گوشی به بازار و تحلیل نظرات و تجربیات مشتریان نقش عمده کیفیت محصول در برابر طراحی آن نشان داده خواهد شد، اما آنچه فعلا نظرات کاربران و مشتریان را جلب خواهد کرد، قطعا میزان زیبایی در طراحی آن است که این شرکت عملکرد مناسبی در این زمینه داشته است.

آیا واقعا شرکت هواوی محصولی مدرن و قوی را ارایه خواهد کرد یا تنها یک محصول آزمایشی خواهد بود؟ به‌هرحال، ظاهرا ایرادی در این مدل وجود دارد؛ چون فریم جانبی گوشی از بدنه اصلی جدا هستند، این گوشی بسیار آسیب‌پذیر و شکننده خواهد بود. اگر این امر درست باشد، آیا واقعا طراحی در جهت  بدون قاب کردن گوشی‌ها بیشتر ازآنچه هم‌اکنون در بازار وجود دارد (مانند گوشی مدل vivo NEX)، لازم است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH