الجزایر اینترنت کل کشور را در هنگام برگزاری امتحانات قطع می‌کند!

کشور الجزایر ظاهرا امسال در مورد تقلب در امتحانات رفتاری جدی‌تری نشان می‌دهد. این کشور ارتباط اینترنتی ثابت و همراه را به مدت یک ساعت بعد از  برگزاری امتحان نهایی دیپلم قطع می‌کند. سیاست‌گذاران بر این باورند که این روش امکان تقلب و خطای امتحانات را بسیار کاهش می‌دهد. بر اساس گزارشی از BBC، قطع موقت اینترنت تا 25 ژوئن (پایان امتحانات) ادامه دارد. الجزایر همچنین شبکه اجتماعی فیس‌بوک را نیز برای همه مردم در این بازه زمانی قطع می‌کند. این روند البته کمی برای شهروندان رضایت‌بخش نیست.

این مقررات سخت، به دلیل وجود اختلال و تقلب‌های گسترده در چند سال گذشته است. در سال 2016 سوالات امتحانات نهایی این کشور به‌صورت آنلاین قبل و بعد از چندین امتحان لو رفته بود. مقامات مسئول برای جبران مشکلات و عصبانیت‌های پارسال به شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت دستور اجرای این مقررات را صادر کرده‌اند اما ظاهرا این نیز کافی نیست. همچنان باید قوانین و مقررات دیگری نیز به کار گرفته شود که متخلفین قادر به تقلب در امتحانات نباشند. قطع کردن اینترنت و دسترسی نداشتن به گوشی‌های هوشمند قطعا روش موثری برای جلوگیری از درز سوالات خواهد بود. البته محدودیت در استفاه گوشی هوشمند در زمانی غیر از امتحاناتر نیز ممکن است، مفید باشد.

در بازه امتحانات، کارکنان مدارس و دانش آموزان از آوردن هرگونه وسیله‌ای که قابلیت وصل شدن به اینترنت را داشته باشند، منع شده‌اند. فلزیاب نیز برای بررسی بدن کارکنان و دانش آموزان در ورود به سالن امتحان قرار دارد که از دسترسی آنها به گوشی یا ساعت هوشمند جلوگیری کند.

امور مربوط به کاهش تقلب و لو رفتن سوالات بسیار افزایش‌یافته، به‌طوری‌که در سالن‌ها و اتاق‌های کپی برگه امتحانات، دوربین‌ها و ناظرانی قرارگرفته‌اند که از لو رفتن سوالات جلوگیری کنند. برگه امتحانات و سوالات آزمون‌ها تا هنگام برگزاری آزمون در داخل یک محفظه مخصوص مهر و موم‌ شده است. هرچند کشور الجزایر راه‌های زیاد دیگری را برای گرفتن متقلبین خواهد داشت، مثلا کشور چین در سال 2015 از پهبادها برای فیلم‌برداری و ضبط متخلفین استفاده کرد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH