ZTE ادعا کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا، قادر به تعمیر توالت دفتر خود نیست!

وزارت بازرگانی ایالات متحده در ماه آوریل دستور ممنوعیت صادرات و عرضه قطعات به شرکت ZTE را صادر نمود که سبب شد شرکت برای ادامه حیات خود به دردسر بیافتد و ظاهرا پای این مشکلات حتی به ابتدایی‌ترین مسائل شرکت نیز باز شده است.

ZTE

براساس گزارش روزنامه صبح چین جنوبی (Southern China Morning Post)، این شرکت ادعا کرده است به دلیل این تحریم‌های حتی نمی‌تواند یک دستشویی خراب واقع در دفتر شن‌ژن را تعمیر نماید زیرا این دستشویی تحت استاندارد آمریکا بوده و توسط یکی از شرکت‌های لوازم بهداشتی در ایالت نیوجرسی ساخته شده است!

عکسی که در میکروبلاگ چینی ویبو منتشر شده است، یادداشتی را بر روی یک توالت فرنگی نشان می‌دهد که بر روی آن نوشته شده تعمیر این سرویس بهداشتی بدون نقض تحریم‌های آمریکا امکان‌پذیر نبوده و چون شرکت ما تحت ممنوعیت صادرات از ایالات متحده قرار دارد امکان تعمیر آن نیست!

از طرف دیگر چون این توالت فرنگی تحت استاندارد ایالات متحده قرار داد شرکت تامین‌کننده قطعات آن به نام SCMP با ارسال نامه‌ای از فرستادن قطعات مورد نیاز به شرکت ZTE شانه خالی کرده و آن را ناقض تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا دانسته است. در حقیقت این نامه مهر تائیدی بر عدم امکان تعمیر این سرویس دستشویی توسط ZTE به دلیل تحریم‌های آمریکا است.

در ادامه این یادداشت عنوان شده است هنگامی که ممنوعیت صادرات لغو شود ما این وعده را به شما خواهیم داد در اسرع وقت قطعات مورد نیاز را دریافت خواهید کرد تا تعمیر آن را به انجام برسانید و یک‌بار دیگر این سرویس بهداشتی را به چرخه کاری بازگردانید. ما از ایجاد هرگونه ناراحتی برای شما از صمیم قلب ابزار تاسف می‌کنیم و امیدواریم ما را در غم خود شریک بدانید!

البته با این حال معلوم نیست این یادداشت یک تلاش هوشمندانه از سوی شرکت ZTE برای لغو تحریم‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده است یا پیامی برای ابراز ظالمانه دانستن تحریم‌های آمریکاست زیرا در اوایل ماه جاری در پی ملاقات ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ژی جینپینگ رئیس جمهور چین، وزارت بازرگانی آمریکا با اعطای مجوز دریافت قطعات و تجهیزات جانبی آمریکایی به شرکت ZTE موافقت کرده بود. در این ملاقات از تحریم آمریکا به عنوان عامل نابودی هزاران شغل در چین و از بین بردن زندگی انسان‌ها یاد شده بود.

اما در هفته قبل مجلس سنای آمریکا بار دیگر با رد این لغو ممنوعیت، تحریم‌ها را برقرار نمود و دلیل این اقدام خود را خطر‌های امنیتی اعلام کرد. با این حال باید دلیل واقعی این نقض عهد نمایندگان آمریکا شفاف‌سازی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH