آنر 10 به واحد پردازش گرافیکی توربوی هواوی مجهز می‌شود

در اوایل این ماه، شرکت هواوی، از واحد پردازش گرافیکی توربوی خود در آنر پلی رونمایی کرد. این فناوری کارایی و پردازش دستگاه را 60 درصد بهبود بخشیده و مصرف برق آن را 30 درصد کاهش می‌دهد.

اما واحد پردازش گرافیکی چیست؟ قطعه‌ای  برای رندر کردن گرافیکی (طبیعی جلوه دادن تصویرنمایشی) در کامپیوترها، سیستم‌های پردازنده، یا حتی در کنسول‌های بازی است. این قطعه همچنین با نام واحد پردازش تصویری VPU نامیده می‌شود.

ویژگی‌های واحدهای پردازش گرافیکی جدید برای ارائه دادن فرآیند تصویری (گرافیکی)، آن‌ها را بسیار قوی‌تر از واحدهای پردازش مرکزی یا همان CPU در پردازش الگوریتم‌های پیچیده کرده است. این ویژگی  می‌تواند تغییری در ساختار هندسی و بافت تصاویر ایجاد کند، بنابراین برای این کار نیاز به استفاده از ماتریسی‌ها خواهد داشت.

در حقیقت این قطعه همان  CPU است، اما کار اصلی پردازش اطلاعات همراه با تصاویر و نمایش است. این قطعه اضافه‌شده معمولا روی کارت گرافیک قرار می‌گیرد، گرچه که گرافیک‌های دستگاه‌های کوچک‌تر یا غیرحرفه‌ای روی مادر بورد تعبیه می‌شوند.

در زمان رونمایی این ویژگی، شرکت هواوی اعلام کرد که با به‌روزرسانی نرم‌افزاری این ویژگی بر روی دیگر گوشی‌های این شرکت استفاده خواهد شد.

اکنون این شرکت این ویژگی جدید را برای آنر 10 به کار خواهد گرفت. آن دسته از کاربران و مشتریانی که نسخه‌های بتا از این ویژگی استفاده کرده‌اند، با نظرات مثبت خود و البته تجربه انجمن بازرسی شرکت هواوی، آنها را به سمت استفاده در گوشی جدید آنر 10 رسانده است.

این فناوری هم‌اکنون  نسخه بتای این ویژگی، در آنر 9i و البته از چند هفته قبل در هواوی میت 10 استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH