بهترین برنامه پخش‌کننده ویدئو برای سیستم‌عامل اندروید چیست؟

اگر شما ویدئو و کلیپی در داخل حافظه گوشی خود داشته باشید، حتما برای دیدن و پخش شدن آن از برنامه پخش‌کننده‌ای استفاده کرده‌اید. اما همه گزینه‌ها و ویژگی‌های این برنامه‌ها یکسان نیستند، در اینجا به ارایه فهرستی از بهترین برنامه‌های پخش‌کننده ویدئو و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

قبل از اینکه به فهرست خود برسیم، بهتر است یادآوری کنیم که این برنامه‌ها تنها برای ویدئوهایی است که در داخل گوشی و حافظه آن وجود دارند. این برنامه‌ها برای تماشای ویدئوهای استریم (پخش آنلاین) مانند یوتیوب و نتفلیکس کاربردی ندارند. تمامی این پخش‌کننده‌ها به‌منظور تماشای ویدئوهایی است که یا از جایی دانلود شده یا توسط دوربین گوشی ضبط شده‌اند.

بهترین برنامه در مجموع: پخش‌کننده VLC برای اندروید (رایگان)

وقتی صحبت از پخش‌کننده‌ها، به‌طورکلی برای هر پلتفرمی می‌شود، واقعا سخت است که VLC نادیده گرفته شود. این برنامه اوپن سورس (کدهای نوشتاری اصلی برنامه در دسترسی همگان برای تغییرات و بهبود یا نقد و بررسی قرار می‌گیرند) و کاملا رایگان است و همچنین تقریبا تمامی فرمت‌های مختلف ویدئو را که در آن قرار دهید، اجرا می‌کند. تمام موارد گفته‌شده واقعا VLC را تبدیل به بهترین گزینه برای پخش‌کننده اندروید می‌کند.

VLC همچنین سازگاری زیادی با انواع زیرنویس‌ها و بقیه موارد مربوط به پشتیبانی و نمایش دارد. از جمله این موارد می‌توان به کتابخانه مدیا، پشتیبانی از فایل‌ها، صوت‌های مولتی‌ترک (پردازش و یکسان‌سازی شده چند فایل صوتی در داخل یک فایل)، تنظیم اندازه ویدئو و میزان و نمایه صفحه و ویجت (کنترل تداخل گرافیکی در داخل صفحه‌نمایش) اشاره کرد. همچنین این پخش‌کننده می‌تواند ویدئوهای استریم در داخل اینترنت محلی شما را نمایش دهد.

نه‌تنها این برنامه یک پخش‌کننده ویدئویی خیلی خوب برای سیستم‌عامل اندروید است، بلکه برنامه‌ای برای پخش کردن انواع فایل‌های صوتی و تنظیم اکولایزر صوت به شمار می‌رود.

این برنامه کاملا رایگان است. از این لینک می‌توانید دانلود کنید.

بهترین برنامه برای ویدئوهای گرفته‌شده دوربین:  Google Photos (رایگان)

اگر شما به دنبال برنامه‌ای هستید که ویدئوهای گرفته‌شده دوربین خود را دوباره پخش و تماشا کنید، Google Photos بهترین انتخاب به‌حساب می‌آید. این برنامه بسیار برنامه‌ای مفید برای دیدن عکس و گرفتن بک‌آپ است و همچنین می‌توانید با آن ویدئوهای گرفته‌شده خود را تماشا و حتی کمی تدوین و ویرایش کنید.

با Google Photos می‌توانید تمامی ویدئوهای ضبط‌شده خودتان (بسیاری از ویدئوهای دیگر داخل دستگاه خودتان را می‌توانید پخش کنید، اما توجه داشته باشید که تمامی فرمت‌های ویدئویی را نمایش نمی‌دهد) را پخش کنید، آنها را در برنامه‌های دیگر با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اگر نیاز دارید بخش‌هایی از ویدئو را کات و تدوین کنید.

این یک برنامه ساده و روان و درعین‌حال پرکاربرد است. به‌احتمال‌زیاد هم‌اکنون این برنامه را در داخل گوشی خود دارید، در غیر این صورت از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

بهترین برنامه برای پخش کردن در دستگاه‌های دیگر (نمایشگری مثل تلویزیون): LocalCast (رایگان، بعضی از امکانات باید خریداری شود)

دیدن و تماشای ویدئو در داخل گوشی یک ویژگی خیلی خوب است، اما گاهی نیاز دارید که بعضی از ویدئوها را داخل نمایشگر بزرگ‌تری در اتاق پذیرایی خود ببینید. این یک امکان بسیار عالی و فوق‌العاده‌ است که مثلا Chromecast گوگل این امکان را فراهم می‌کند. بهترین برنامه برای این ویژگی LocalCast است.

اما چه چیزی این برنامه را نسبت به دیگر برنامه‌ها برتر کرده است؟ LocalCast، نه‌تنها از کروم کست بلکه از انواع دیگر DLNA (وسیله وصل کردن و متحد کردن انواع سیستم‌های دیجیتالی) از جمله تلویزیون اپل، Fire TV، تلویزیون هوشمند سونی و سامسونگ، ایکس باکس 1 و 360 و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. لیست پشتیبانی این برنامه بسیار زیاد است.

LocalCast همچنین قابلیت نمایش استریم ویدئو از فضاهای ابری اینترنتی را نیز دارد. بنابراین شما نیازی نیست که ویدئوها را در داخل دستگاه خود نگه دارید تنها با اتصال دراپ باکس یا درایو اینترنتی به LocalCast خود می‌توانید آنها را هم‌زمان در نمایشگر دیگری تماشا کنید.

LocalCast برای شروع رایگان است، اما برخی از ویژگی‌ها و گزینه‌های آن نیاز به خرید دارد. اشتراک ماهانه بعضی از خصوصیات 0.99 دلار و اشتراک سالانه از 5.5 دلار تا 21.30 دلار متغیر است. همچنین برخی گزینه‌های یک‌بار خرید را به قیمت 4.92 و 6.57 ارایه کرده است.

این برنامه را نیز می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH