چگونه رمز عبور فراموش شده اینستاگرام را بازیابی کنیم؟!

اگر از نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور استفاده نمی‌کنید، یادآوری کلمات عبور پیچیده می‌تواند کار ‌بسیار سختی باشد. اگر از کاربران اینستاگرام هستید و رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، قطعا می‌دانید که نمی‌توانید همان رمز عبور را بازیابی کنید، اما انجام این کار به اندازه کافی ساده و آسان است تا به راحتی رمز عبور حساب خود را بازیابی کرده و گذرواژه جدیدی را انتخاب کنید.

فرقی نمی‌کند که شما رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید و یا شخص دیگری بدون مجوز شما آن را تغییر داده است، در هر صورت اینستاگرام راه بسیار ساده‌ای را برای بازیابی رمز عبور ارایه می‌دهد.

در ادامه این مطلب نحوه بازیابی رمز عبور فراموش شده حساب اینستاگرام‌ را به شما آموزش می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

تغییر رمز عبور اینستاگرام در زمانی که شما آن را می‌دانید و قصد تغییر آن را دارید با زمانی که آن را فراموش کرده‌اید و به دنبال بازیابی آن هستید، کمی متفاوت است.

بازیابی رمز عبور از طریق وب‌سایت اینستاگرام

برای بازیابی رمز عبور از طریق وب‌سایت اینستاگرام، ابتدا باید به وب‌سایت این شبکه اجتماعی مراجعه کنید و سپس روی لینک ورود به سیستم (Log In) در پایین صفحه کلیک کنید.

در صفحه نمایش داده شده، در زیر فیلدهای ورود به سیستم، روی پیوند Forgot Password، کلیک کرده و نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفنی که در هنگام تنظیم و ثبت‌نام حساب کاربری خود استفاده کرده‌اید را وارد کنید. پس از گذراندن مراحل کنترل امنیتی، روی دکمه Reset Password کلیک کنید.

پس از انجام این کار یک پیام ایمیل به آدرسی که از سوی شما اعلام شده است، ارسال می‌شود که شامل یک لینک برای بازنشانی رمز عبور شماست. هنگامی‌که این پیام را دریافت کردید، روی دکمه بازنشانی رمز عبور (Reset Password) کلیک کنید.

حال باید رمز عبور جدید خود را وارد کنید؛ سعی کنید یک رمز عبور قوی را انتخاب کنید و برای تایید آن مجددا رمز عبور انتخابی خود را تایپ کنید و سپس یک‌بار دیگر روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

پس از انجام این کار شما می‌توانید به راحتی وارد سیستم شوید.

تنظیم مجدد رمز عبور فراموش شده از طریق برنامه

بازیابی رمز عبور از طریق برنامه اینستاگرام به همان اندازه روش اول، ساده است. در این مطلب نحوه بازیابی رمز عبور در نسخه اندرویدی این برنامه را آموزش می‌دهیم اما تا حدودی در آی‌فون و آی‌پد نیز کار می‌کند.

برنامه اینستاگرام را باز کنید و سپس روی لینک کمک گرفتن برای ورود به سیستم (Get Help Signing In) در صفحه ورود به سیستم ضربه بزنید.

نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفنی که در هنگام ایجاد حساب کاربری ثبت کرده‌اید را وارد کنید و سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

پس از این کار، اینستاگرام یک ایمیل یا پیام کوتاه برای شما ارسال می‌کند، همچنین شما می‌توانید در صورتی که در هنگام ثبت‌نام اکانت خود را با حساب کاربری فیس‌بوک‌تان مرتبط کرده باشید، از این طریق به حساب خود وارد شوید.

در این‌جا ما گزینه ارسال ایمیل را انتخاب کرده‌ایم اما استفاده از گزینه پیامک نیز می‌تواند مفید باشد. اگر گزینه ارسال پیامک را انتخاب کنید، یک متن به همراه کد برای شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد کنید.

پس از آن می‌توانید یک رمز عبور جدید را برای خود تنظیم کنید و سپس وارد سیستم شوید. اما در صورت انتخاب گزینه ایمیل، یک ایمیل به آدرسی که برای ورود به اینستاگرام از آن استفاده می‌کنید، ارسال می شود.

در این پیام، روی دکمه ورود به سیستم به‌عنوان <نام کاربری>  (Log In As username) کلیک کنید. همچنین می‌توانید روی لینک Reset Your Instagram Password، کلیک کنید. هر دو گزینه‌ شما را به یک صفحه که همان صفحه بازنشانی رمز عبور است، هدایت می‌کند.

در این‌جا باید رمز عبور جدید خود را تایپ کنید. به یاد داشته باشید که حتما یک رمز عبور قوی و امن را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه بازنشانی رمز عبور (Reset Password) ضربه بزنید.

6 در مورد “چگونه رمز عبور فراموش شده اینستاگرام را بازیابی کنیم؟!”

  1. سلام، من وقتی نام کاربریم رو میزنم در)(دسترسی به حساب شما) وارد میشم و ارسال پیامک رو میزنم و وقتی میزنم مینویسه(ارسال شد! پیوند بازنشانی گذرواژه را به شماره***فرستادیم.برای بازنشانی گذرواژه تان روی پیوند ضربه بزنید.) ولی من هیچ پیامی از هیچ جا دریافت نمی کنم. چیکارکنم؟

  2. سلام برامن پیوند ریسیت پسورد ارسال میشه ولی وقتی روش،کلیک میکنم به صفحه اول اینستا میره چن هفته س که مونده همینطور .اصلا به صفحه ریسیت پسورد نمیره .میشه راهنمایی کنید؟

  3. سلام وقت بخیر…من رمز اکانتم یادم رفته و این روش هارو امتحان کردم ولی چون به اکانتم از طریق کروم لبتاپ وارد میشدم بعضی ازین گزینه هارو نمیاره…به تلفن همراهم لینکی رو اس ام اس میکنه ولی از تلفن نمیتونم وارد اکانتم بشم…میشه بگین حالا اون لینک ارسال شده رو کجا وارد کنم؟…

    1. سعید صانعی

      سلام، همون لینک روش کلیک کنید باز میشه و به صفحه ریست پسورد میرید، اون جا رمز عبور جدید وارد کنید و از اون به بعد با همون رمز عبو وارد اینستاگرام بشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH