مایکروسافت با شرکت ریزر برای پشتیبانی ایکس‌باکس وان از کیبورد و ماوس همکاری می‌کند

مایکروسافت که سال‌ها درباره پشتیبانی ایکس‌باکس وان از کیبورد و ماوس صحبت می‌کرد، گویا قرار است این صحبت‌ها را به واقعیت تبدیل کند. مایکروسافت با شرکت ریزر (Razer) برای اضافه کردن قابلیت نوردهی کروما آرجی‌بی (Chroma RGB) برای بازی‌های ایکس‌باکس در حال همکاری است.

کروما به گیمرها اجازه می‌دهد که رنگ‌های روشن شده بر روی یک کیبورد را مرتب و دسته‌بندی کنند و این قابلیت همچنین برای راحتی نشانه‌گیری در بازی‌هایی مانند Overwatch مفید خواهد بود. گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مایکروسافت شروع به اطلاع‌رسانی درباره پشتیبانی‌های امسال به توسعه‌دهندگان کرده است.

منابع خبری که با طرح‌های مایکروسافت آشنایی دارند، به سایت Verge گفته‌اند که مایکروسافت و ریزر در رویداد سالانه Xfest که اوایل امسال برگزار شد، طرح‌های خود را برای توسعه‌دهندگان تشریح کرده‌اند. طرح ریزر این است که به توسعه‌دهندگان این اجازه را بدهد تا با استفاده از API شرکت، قابلیت نوردهی کروما در بازی‌ها را امکان‌پذیر سازند. اگر همه کارها مطابق برنامه پیش برود، کاربران ایکس‌باکس وان از اواخر امسال همزمان با به‌روز رسانی مایکروسافت، از این امکان بهره‌مند خواهند شد.

بازی‌کنندگان مسلما از اضافه شدن کیبورد و ماوس به ایکس‌باکس وان استقبال خواهند کرد، اما هنوز ابهاماتی درباره تاثیر آن‌ها بر روی بازی‌های چند نفره وجود دارد. مایکروسافت به توسعه‌دهندگان اجازه داده تا بررسی‌ کنند آیا اضافه کردن کیبورد و ماوس ره‌آوردی برای ایکس‌باکس وان دارد و اینکه آیا می‌توان تنها با استفاده از کیبورد و ماوس بازی‌ها را انجام داد یا نه. بالانس کردن بازی‌ها برای توسعه‌دهندگان، کار دشواری خواهد بود و به همین خاطر است که مایکروسافت تمام امکانات خود را به کار بسته است تا اطمینان حاصل کند بازی‌ها به هر نحو ممکن قادر به استفاده از این امکانات خواهند بود.

به همین منظور، مایکروسافت از یو‌اس‌بی‌های مختلفی از جمله دانگل‌های وایرلس پشتیبانی خواهد کرد. هر چند که بلوتوث و درایورهای ماوس در ابتدای کار قابل پشتیبانی نخواهند بود. مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی APIهای جدید است که این موضوع به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد تا لوازم جانبی کیبورد و ماوس مانند Xim را که در حال تقلید از کنترلرهای موجود هستند، شناسایی و مسدود کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH