پرچم‌دار گلکسی S10 سامسونگ احتمالا مجهز به اسکنر اثرانگشت در زیر نمایشگر خود خواهد بود

اسمارت‌فون گلکسی S9 احتمالا نسخه‌ای نه‌چندان تکامل‌یافته از هندست نسل قبلی خود محسوب می‌شود؛ اما شاید نسبت دادن چنین اتهامی به پرچم‌دار گلکسی S10 کار درستی نباشد. اخبار مالی منتشر شده در کره ادعا می‌کنند که گلکسی S10 (با اسم رمز “ماورایی”) همانند دستگاه‌هایی نظیر اوپو Find X یا ویوو Nex مجهز به یک حسگر اثرانگشت درون نمایشگری خواهد بود و شما دیگر مجبور به بلند کردن گوشی و قرار دادن انگشت خود روی حسگر پشت دستگاه ندارید.

بر اساس برخی گزارشات، این مجموعه در آن‌ واحد به عنوان سیستم تشخیص چهره مشابه با آی‌فون X در نظر گرفته می‌شود؛ لذا حتی ممکن است که یک سیستم بیومتریکی پیشرفته برای احرازهویت نیز در اختیار کاربران قرار داده شود.

اگرچه این تغییر می‌تواند خساراتی را به دنبال داشته باشد. احتمالا اسکنر عنبیه کنار گذاشته خواهد شد و البته هیچ تضمینی برای نابودی این فناوری وجود ندارد (در صورت عدم عرضه تکنولوژی‌های دیگر ممکن است بار دیگر اسکنر عنبیه به‌کار گرفته شود). اما در صورتی‌که همه چیز طبق برنامه پیش برود، وجود چنین مشخصه‌ای بیهوده خواهد بود. البته چنین دیدگاهی لزوما موید این ذهنیت نیست که تشخیص عنبیه در مقایسه با فناوری تشخیص چهره مبتنی بر سنجش عمق، کندتر بوده و دقت کم‌تری دارد.

این موضوع تنها ترفندی نیست که سامسونگ در آستین دارد. وبسایت ETNews گزارش می‌دهد که احتمالا کمپانی کره‌ای با الهام گرفتن از محصولات فعلی هواوی اقدام به عرضه گلکسی S10 در 3 مدل مختلف خواهد کرد و این دستگاه‌ها عمدتا با توجه به توانمندی‌های دوربین خود بر بازار حکم‌رانی می‌کنند. یک مدل 5.8 اینچی تک دوربینه به عنوان یک مدل مبتدی موجب توسعه فروش پرچم‌دار جدید سامسونگ خواهد شد؛ در حالی‌که نسخه 2 دوربینه با ابعادی مشابه برای خریدارانی با توان مالی متوسط در نظر گرفته شده است.

اما ستاره نمایش، هندست دیگری با نام احتمالی گلکسی S10 پلاس است که مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر 6.2 اینچی و دوربین پشتی سه‌گانه مشابه با اسمارت‌فون هواوی P20 پرو خواهد بود. هنوز درباره چگونگی عملکرد این دوربین‌ها هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست؛ اما در صورتی‌که دوربین‌ها دارای عملکردی مشابه دستگاه هواوی باشند، گلکسی S10 پلاس به صورت ترکیبی از قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال و جلوه‌های بصری که پیش‌تر با دوربین‌های دوگانه امکان‌پذیر نبودند، بهره خواهد برد.

کلیه موارد مطرح شده در صورت دقیق بودن، جسورانه اما منطقی به نظر می‌رسند و در دهمین سالگرد عرضه اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S نشان‌دهنده ارائه محصولی متفاوت خواهند بود. اکنون سامسونگ تحت فشار قرار گرفته است تا به جای ارتقاء محدود پرچم‌دار خود در راستای ارائه قابلیت‌هایی اقدام کند که نمایانگر آینده محصولات سری گلکسی S هستند. حتی اگر نهایتا این فناوری از سوی گوشی‌های رقیب به‌کار گرفته شود، باز هم نشان خواهد داد که سامسونگ به دستاوردها و موفقیت‌های قبلی خود بسنده نمی‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH