نشست اپل، گوگل، فیس‌بوک و چند شرکت دیگر در مورد امنیت اطلاعات کاربران

شورای صنعت فناوری اطلاعات که شامل چندین شرکت بزرگ ارایه‌دهنده ارتباطات در جهان است، در این هفته به منظور گسترش نگرانی برای امنیت اطلاعات کاربران نشستی را برگزار می‌کند.

بر طبق گزارش‌های رسیده از اکسیوس (Axios، شورای ذکرشده)، گروه تجاری واشنگتن (که نماینده اکثر شرکت‌های بزرگ ارتباطی دنیاست) در سن فرانسیسکو نشستی را تدارک دیده است که در مورد امنیت و خصوصی بودن اطلاعات آنلاین کاربران و چگونگی بهبود این عمل در پیرامون اتفاقات رسوایی تحلیلی کمبریج فیس‌بوک به بحث بنشینند.

اعضای ITI (گروه جهانی ایمپنتولوژی) غول‌های تولید فناوری، مانند گوگل، اپل، فیس‌بوک، سامسونگ، آمازون و چند شرکت بزرگ دیگر هستند. ITI به اکسیوس گفته است که انتظار دارد بیشتر شرکت‌های مهم از سرتاسر جهان در این نشست حضور داشته باشند. این گروه به‌طور صریح بیان نکرده که دقیقا کدام شرکت‌ها در این نشست حضور دارند.

مدیر ITI، دین گارفیلد (Dean Garfield) نظرات و نگرش اعضای این گروه را در مورد امنیت اطلاعات کاربران، با توصیف خود از مشکلات اخیر اوضاع جهان چنین بیان کرد:

تجربیات شخص من نشان داده که اکسیوس همواره امنیت اطلاعات کاربران را جز اصول بنیادی قلمداد کرده است، اما سؤال اینجاست که چگونه باید به آن معنا داد و در موردش به‌گونه‌ای صحبت کرد که واقعا امر مهم و اصلی تلقی می‌شود؟

همچنین این نشست از ملاقات اخیر گروه مقررات عمومی محافظت اطلاعات (GDPR) در اروپا سریع‌تر است. جلسه‌ای که در آن مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای امنیت اطلاعات به‌منظور دسترسی هر شخص به اطلاعات خودش وضع شد و همچنین یکسان‌سازی فضای امنیتی اطلاعات در اتحادیه اروپا مورد بحث واقع گردید. تعداد زیادی از افراد در ایالات‌متحده خواستار وجود قوانین مشابهی در این کشور شدند و کاخ سفید نیز به دنبال بررسی گزینه‌هایی است که از  دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تر تا قوانین دقیق‌تر را پوشش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH