سری جدید پردازنده‌های اسنپ‌دراگون برای گوشی‌های میان رده معرفی شد

پلتفرم‌های سری 800 اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام اخیرا بیشترین خبرها را به خود اختصاص داده‌اند، اما مدل معمولی سری 400 تا 600 این شرکت باقیمتی ارزان‌تر و بسیار مهم برای گوشی‌های معمولی به شمار می‌روند. کوالکام اسنپ‌دراگون‌های مدل جدید 632،  439 و 429  را معرفی کرد که به ترتیب ارتقا یافته نسخه‌های مدل 626، 430 و 425 هستند.

علاوه بر اینکه این چیپست‌ها به‌خوبی گوشی‌های معمولی را پشتیبانی می‌کنند، اسنپ‌دراگون مدل 632 ویژگی‌های خیلی خوبی نیز دارد. معماری پایه آن Kryo 250 هشت پردازنده است که به چهار هسته اجرایی و چهار هسته تمرکز بهره‌وری که هرکدام 1 گیگاهرتز هستند، تقسیم شده است. این قطعه همراه با واحد گرافیکی آدرنو 250 است که از وضوح فول اچ‌دی پلاس پشتیبانی می‌کند.

دو سری دیگر پردازنده‌های معمولی‌تری هستند. مدل 439  دارای پردازنده هشت هسته‌ای است که هسته‌های آن کورتکس A53 که در دو دسته چهارتایی 1.95 گیگاهرتزی برای اجرا  و 1.45 گیگاهرتزی برای پشتیبانی ساخته ‌شده‌اند. چیپست اسنپ‌دراگون 439 از صفحه‌نمایش فول اچ‌دی پلاس پشتیبانی می‌کند و همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 8 مگاپیکسلی را می‌تواند اجرا کند.

پردازنده مدل 429 نیز صفحه‌نمایش اچ‌دی پلاس و دوربین 16 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 8 مگاپیکسلی را پشتیبانی می‌کند. این دو پردازنده در هزاران گوشی با قیمت متوسط در چند سال آینده استفاده خواهند شد. قیمت احتمالی این گوشی‌ها از 100 دلار تا 300 دلار ارزیابی شده است.

علاوه بر این خصوصیات جدید این پردازنده‌های جدید شرکت کوالکام، سازگاری و انطباق به قطعات مختلف را دارند. همه این پردازنده‌ها از RF و سیستم صوت یکسان استفاده می‌کنند و قابلیت اجراشدن دو سیم‌کارت و شبکه VoLTE را دارند. هرکدام از این پردازنده‌ها هوش مصنوعی ساخته‌شده منحصربه‌فرد خود را نیز اجرا خواهند کرد. یک ویژگی مهم دیگر این قطعات، استفاده آنها از  ترانزیستور سه‌بعدی FinFET است.

یک نکته مهم این است که قطعات جدید با نسخه‌های قبلی خود سازگاری دارند. پردازنده مدل 632 با نسخه‌های موجود مدل 625 و 626 و 450 در پین ورودی سازگاری دارد و دو پردازنده مدل 439 و 429 نیز پین مشترکی دارند. این بدان معناست که شرکت نیازی به طراحی جدید برای بردهای خود ندارد و می‌تواند انتخاب کند که کدام پردازنده را انتخاب نماید و البته در مورد پردازنده مدل 632  نیز به‌راحتی در طول روند تولید قادر است آن را با نسخه‌های قدیمی جایگزین کند.

انتظار می‌رود همکاران و شرکت‌هایی که از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کنند تا اواسط سال 2018 گوشی‌های جدید خود را با این پردازنده‌های جدید تولید کنند. ویژگی‌های جدید این گوشی‌ها قطعا متفاوت و بهبود یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH