اوپو Find X

ویژگی‌های فوق‌العاده اوپو Find X را بشناسید!

گوشی‌های بسیاری سالانه معرفی می‌شوند که هر یک ویزژگی‌ها خاص خود را دارند. ولی در این بین مدل‌هایی هستند که بیش‌تر به چشم می‌آیند و در ویترین فروشگاه‌ها می‌درخشند. یکی از این‌ها Find X اوپو است که در ماه جاری میلادی معرفی شده و میزبان قابلیت‌های فوق‌العاده بسیاری است. در ادامه با ما همراه باشید…


طراحی و دیسپلی

اوپو Find X

دیزاین همیشه بخشی مهمی از یک محصول بوده و هر زمان یک شرکت برای بخش طراحی کالای خود وقت، هزینه و خلاقیت کافی را صرف نموده، موفق شده و بیش‌تر از رقبا روی کاربران تاثیر گذاشته است. اوپو برای موبایل Find X از هیچ چیز دریغ نکرده و تمام تکنولوژی‌ها و المان‌های جذابیت را کنار هم قرار داده. بگذارید اول به سطح پشتی بپردازیم.

در قسمت پشت شیشه‌ای خیره‌کننده قرار گرفته که طراحی خمیده‌ای در طرفین دارد. این نوع از دیزاین باعث می‌شود گوشی بهتر در دست جای بگیرد و هم‌چنین زیبایی مجموعه افزایش یابد. در نگاه اول، تعجب می‌کنید و دنبال دوربین می‌گردید. چراکه سطح پشتی یکپارچه است و فقط نام برند، اسم مدل و جمله‌ای نقش بسته. در اصل دوربین به‌صورت کشویی نمایان می‌شود و باید اعتراف کنیم که Find X حتی در مود عکاسی دلبری می‌کند! فریم‌ آلومینیومی با دقت کم‌نظیری بین دو قسمت شیشه‌ای پشت و جلو قرار گرفته و حس خوبی به کاربر می‌دهد.

بخش جلویی اسمارت فون شگفت‌انگیز و بر اساس طراحی مدرن ساخته شده است. در واقع برگ برنده Find X همین قسمت است. یوزر با سطح جلویی گوشی بیش‌ترین تعامل را دارد و به وسیله‌ی نمایشگر کارهای خود را انجام می‌دهد. حاشیه‌های پرچم‌دار اوپو ضخامت بسیاری کمی دارند که موجب شده درصد دیسپلی به بدنه (Screen-to-Body Ratio) به بیش از 93 درصد برسد. در این صورت حاشیه‌ها به چشم نمی‌آیند و بیش‌تر از محتوای در حال پخش لذت می‌برید. در عین حال، تولیدکننده می‌تواند موبایل بزرگی‌تری را در بدنه‌ای کوچک‌تر جای دهد که بازهم به نفع کاربران است، چون هم از دیسپلی عظیمی استفاده می‌کنند و هم یک دیوایس قابل حمل (که حتی در جیب هم قرار می‌گیرد) در اختیارشان است.

صحبت از نمایشگر بزرگ شد. Find X به دیسپلی غول‌پیکری مجهز است که دست کمی از تبلت‌ها ندارد! اما شگفتی‌های این قطعه به اینجا ختم نمی‌شود. گوشی اوپو از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده می‌کند که جزئیات را به خوبی نشان می‌دهد و تماشای فیلم را لذت‌بخش می‌کند. سازنده چینی برای این‌که از رقیبان عقب نماند، نمایشگر Find X را با تکنولوژی ساخت امولد ساخته است. این فن‌آوری تجربه کاربری را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد و چشم‌ها را خیره می‌سازد. در کل، امولدها رنگ‌ها را جذاب‌تر از نمونه‌های ال‌سی‌دی و TFT نشان می‌دهند و دارای روشنایی و کنتراست بالایی هستند. نسبت تصویر تقریبا 2:1 گوشی آن را خوش‌دست‌تر کرده و خیلی راحت‌ در جیب و جاهای کوچک قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفتیم این صفحه بسیار ظریف و جذاب است و چون با تکنولوژی امولد ساخته شده، جزء قطعات گران‌قیمت موبایل به حساب می‌آید. برای محافظت از این نمایشگر اوپو آخرین محافظ کمپانی کورنینگ را به کار گرفته تا گوشی در برابر بسیاری از عناصر مقاوم باشد.

Find X اوپو فقط در دو رنگ خاص به‌نام‌های Bordeaux Red و Glacier Blue موجود است که به قول تولیدکننده مانند جواهر هستند!


پلت‌فرم

اوپو Find X

پلت‌فرم مجموعه‌ای است که از دو قسمت بسیار مهم – سخت‌افزار و نرم‌افزار- تشکیل می‌شود و نقشی اساسی را در اسمارت فون‌ها و تمام وسایل الکترونیکی ایفا می‌کند. اوپو به خوبی این موضوع را می‌داند و برای Find X «بهترین‌ها» را جمع‌آوری کرده. جدیدترین تکنولوژی‌ها و بیش‌ترین مقادیر در این گوشی گردآوردی شده‌اند و در این زمینه، از هر زاویه مدلی ایده‌آل برای کاربران است.

آخرین چیپست کوآلکام در قلب اسمارت فون قرار دارد و وظیفه‌های مهمی چون ارتباطات، پردازش اطلاعات، لود گیم‌ها و… را برعهده دارد. در نتیجه تمام بازی‌ها و برنامه‌های پلی‌استور (به‌صورت روان) اجرا خواهند شد و کارهایی مانند پردازش عکس با سرعت بالایی انجام می‌شوند. گذشته از وظایف عادی، بخشی با مضمون هوش مصنوعی در پردازنده وجود دارد که اعمال مربوط به این فن‌آوری را بهبود می‌دهد و تسریع می‌بخشد. Find X به سرعت رفتار شما را درک و ثبت می‌کند و بر اساس آن‌ها اپلیکیشن‌ها و تنظیمات را بهینه می‌سازد.

به‌عنوان مثلا بهره‌برداری از منابع سیستم در برنامه‌ای که کم‌تر از آن استفاده می‌کنید، به اجبار کم و حتی به صفر می‌رسد و آن اپ دیگر نقشی در کاهش عمر باتری و افت سرعت گوشی نخواهد داشت. در کنار این قلب تپنده، حافظه‌ای به اندازه 256 گیگابایت قرار گرفته که به همراه رم 8 گیگابایتی یکی از بهترین عملکردها را در بین اسمارت فون‌های امسال رقم می‌زند. این مقادیر سرسام‌آور نشان می‌دهند که می‌توانید مدام عکس بگیرید، تمام بازی‌های باکیفیت پلی‌استور را اجرا کنید و هم‌چنین اپ‌های متعددی را همزمان در گوشی داشته باشید.

در قسمت نرم‌افزاری Find X کم و کاستی وجود ندارد و اندروید 8.1 در کنار ورژن پنجم رابط کاربری اختصاصی اوپو با نام Color OS در کنار هم هستند و تجربه‌ای متفاوت را عرضه می‌کنند. اندروید نسخه 9 نیز به‌زودی برای Find X منتشر می‌شود و بهینه‌سازی‌های مختلفی در این نگارش در نظر گرفته شده است. Color OS 5.1 تغییرات گسترده‌ای در قسمت ظاهر داشته و آیکون‌ها، منوها و المان‌های دیگر با دیزاین مدرن همخوانی دارند. در واقع این رابط کاربری مخصوصا برای صفحه‌نمایش موبایل مزبور طراحی شده تا از این فضای بزرگ به نحو احسنت استفاده شود.


دوربین‌ها

اوپو Find X

اگر دیزاین و دیسپلی را اولین شگفتی در نظر بگیریم، حتما دوربین در رده دوم جای می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید گرفتن سلفی بخش مهمی از زندگی مدرن را تشکیل می‌دهد و همه دوست داریم که سلفی‌های باکیفیتی بگیریم. با گوشی اوپو این مهم عملی خواهد شد. دوربینی 25 مگاپیکسلی در قاب جلو قرار دارد و مجهز به دریچه دیافراگمی باز است. این سبب می‌شود تا نور بیش‌تری به لنز برسد و در نهایت دوربین تصاویر روشن‌تری، حتی در شرایط نوری ضعیف برداشت کند. رزولوشن فوق‌العاده دوربین سلفی جزئیات زیادی را ثبت می‌نماید و محیط و سوژه با تمام جذابیت ذخیره خواهند شد.

برای ارایه کارکرد خوب دوربین، باید سخت‌افزار و هم نرم‌افزار در سطح بالایی باشند و همکاری خوبی داشته باشند. با کمک پردازنده قدرت‌مند کوآلکام و یکی سری از تکنولوژی‌ها هوش مصنوعی با دوربین جلویی Find X ترکیب شده. بهترین تنظیمات به‌صورت خودکار ( بر طبق شرایط) اعمال می‌شوند و لزومی ندارد برای گرفتن یک سلفی عالی وقت خود را تلف کنید. ضمنا هوش مصنوعی با آنالیز اجزایی مانند بینی، لپ‌ها و چشم شما را زیباتر می‌کند. فن‌آوری‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند تا بهترین نورپردازی بر روی تصویر انجام شود و پرتره‌های حرفه‌ای و استودیو مانندی با دوربین جلو ثبت کنید. اوپو یک سرگرمی هم برای شما قرار داده تا تبدیل به یک استیکر سه‌بعدی شوید و به‌عنوان مثال جمله‌ای را با همان صورت بامزه بگویید. امکان ارسال این عکس‌های متحرک به مسنجرهای مختلف هم داده شده است.

همان‌طور که گفتیم دوربین پشت در ابتدا مخفی سات و سپس به‌صورت کشویی فعال خواهد شد. این دوربین شامل لنزهای 16 و 20 مگاپیکسلی است که عکس‌های واضحی ثبت می‌کنند و نور محیط را تا حد امکان دریافت می‌کنند. فلاش‌های دو رنگ هم در کنار دوربین گنجانده شده و عکاسی را در تاریکی ممکن می‌کنند. پس نگران شرایط نوری نباشید و با خاطری آسوده به عکسبرداری مشغول شوید. اوپو برای افزایش کیفیت ویدیوها و عکس‌ها سیستم لرزش‌گیر حساسی را قرار داده که تقریبا تمام لرزش‌های دست کاربر را خنثی می‌سازد. پس در حین حرکت با خودرو یا اتوبوس نیز می‌توانید به عکاسی و فیلم‌بردای بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH