آیا می‌دانید زمانی کوآلکام تلفن همراه تولید می‌کرد!

احتمالا شما نام کوآلکام را به اندازه سامسونگ و یا ال‌جی نشنیده‌اید و تنها در زمانی این اسم به گوشتان خورده است که یک گوشی جدید معرفی می‌شود؛ زیرا کوآلکام تولید کننده پردازنده‌های اسنپ‌دراگون است و اغلب اسمارت فون‌های مطرح نیز از این نوع پردازنده‌ها استفاده می‌کنند.

The-Qualcomm-pdQ

کوآلکام یکی از کمپانی‌های قدرتمند حوزه پردازنده است که تاکنون پرزداش محصولات زیادی را بر عهده گرفته است. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که این کمپانی چندی پیش تلفن همراه نیز تولید می‌کرد.

The-Qualcomm-pdQ-(1)

کوآلکام در طول عمر 30 ساله خود تاکنون قدم به تولید تلفن همراه نیز گذاشته است که اولین فرزندش در سال 1998 با نام Qualcomm pdQ متولد شد. این محصول یک کیبورد تاشو داشت که در صورت باز کردن آن کاربر می‌توانست به یک صفحه نمایش 160 در 240 پیکسلی از نوع LCD دسترسی داشته باشد. کاربر با کمک این دستگاه قادر بود تا ایمیل‌های خود را با سرعت 14.4 کیلوبایت در ثانیه مطالعه کند. pdQ از یک باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد که می‌توانست تا 150 دقیقه مکالمه دوام بیاورد. یک پردازنده 16MHz و 2 مگابایتی نیز حافظه رم برای تلفن همراه کوآلکام در نظر گرفته شده بود و از سیستم عامل پالم (Palm) استفاده می‌کرد. همچنین pdQ اولین تلفن همراهی بود که از شبکه ارتباطی CDMA استفاده می‌کرد.

Another-vintage-Qualcomm-phone---the-QCP-2760-for-Sprint

بخش موبایل کوآلکام عمر زیادی نداشت و در نهایت به Kyocera فروخته شد و در این مدت تنها مدل‌های محدودی را معرفی کرد.

5 در مورد “آیا می‌دانید زمانی کوآلکام تلفن همراه تولید می‌کرد!”

  1. سلام به نویسندگان خوب آی تی رسان؛خسته نباشید میگم،یه درخواستی داشتم از شما خواهشن بررسی تخصصی گوشی های آنر 6 و میت 7 رو هم بزارید ممنون میشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH