کاهش سودآوری سامسونگ طی 3 ماهه دوم سال 2018

سامسونگ تصمیم دارد تا گزارش مالی عملکرد خود طی 3 ماهه دوم سال 2018 را در روز جمعه منتشر کند. اما با احتمال فراوان، هیچ مسئله اسرارآمیزی در اطلاعات این گزارش وجود ندارد.
در ادامه رویه 3 ماهه نخست سال جاری و افت 2 درصدی میزان فروشگوشی‌های هوشمند در این دوره، انتظار می‌رود که فروش اسمارت‌فون‌ها حتی بیش از پیش کاهش یابد.

متخصصان در توضیح دلایل عملکرد نامطلوب کارخانه به 2 دلیل عمده اشاره می‌کنند. این دلایل تقریبا می‌توانند در 2 شاخه عوامل درونی و عوامل بیرونی طبقه‌بندی شوند. البته در بخش عوامل درونی، پیکان انتقادات صرفا متوجه سامسونگ است. جدیدترین محصولات عرضه شده توسط کمپانی در جلب توجه مردم و تهییج آن‌ها ناموفق بوده‌اند و این موضوع طبیعتا مانعی برای فروش به‌شمار می‌آید. با وجود این‌که اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 و S9 پلاس عینا از هندست‌های نسل قبلی خود بهتر بودند، اما به باور بسیاری از مشتریان و متخصصان، ارتقا گوشی امری غیرضروری بوده و این افراد نهایتا از خریداری نسل جدید هندست‌های گلکسی صرف‌نظر کردند. اکنون سامسونگ امیدوار است که با عرضه فبلت گلکسی‌نوت 9 جدید، وضعیت را تا حدی متحول کند. اما در صورتی‌که اطلاعات فاش شده در خصوص این هندست معتبر باشند، محصولات سری نوت نیز مسیر پیشرفت گوشی‌های سری گلکسی S را دنبال نموده و احتمالا ویژگی‌های جدیدی را ارایه نخواهند کرد. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر گلکسی‌نوت، دستگاهی پیشرفته محسوب می‌شود، اما نهایتا ممکن است مدیران سامسونگ در پایان سال برای بار دیگر نا‌امید شوند.

مسئله‌ای که هیچ تاثیری بر بهبود موقعیت سامسونگ ندارد این است که آن‌ها به صورت همه‌جانبه از سوی رقبای خود به چالش کشیده می‌شوند. دستگاه پرچم‌دار اپل یعنی آی‌فون X علیرغم استفاده از نمایشگر برش‌خورده بحث‌برانگیز، به فروش مناسب خود حتی در رقابت با مدل‌های پیشرفته سال 2018 ادامه می‌دهد. در عین‌حال، غول‌های فناوری چینی شامل هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی نه‌تنها بر بازارهای چینی سیطره دارند؛ بلکه نفوذ به بازارهای غربی را نیز آغاز نموده‌اند. این موضوع، افت سهم تولیدکنندگان شناخته شده از بازار را به دنبال داشته است.

البته برخلاف تصورات احتمالی شما، کلیه موارد بیان شده هنوز به معنای وجود وضعیت نامناسب برای سامسونگ نیستند. این کمپانی همچنان رتبه نخست فروش اسمارت‌فون طی دوره یک‌ساله را در اختیار دارد و با وجود ناکارآمدی احتمالی واحد موبایل این شرکت، بخش تولید تراشه‌های سامسونگ درآمد بیش‌تری را عاید این غول کره‌ای می‌کند. انتظار می‌رود که سود حاصل از فروش تراشه‌ها در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش یابد. در حال حاضر فعالیت‌های این واحد تقریبا یک‌سوم درآمدهای سامسونگ را تامین می‌نماید. با توجه به حفظ نرخ تقاضای بالا برای محصولات نیمه‌هادی کمپانی، پیش‌بینی می‌شود که این نتایج مجددا تکرار شوند.

در حالی‌که مطمئنا سامسونگ کارهایی برای انجام دادن دارد؛ ایجاد اختلال در عملکرد شرکتی با این مقیاس، بیش‌تر از یک دوره 3 ماهه زمان خواهد برد. امیدواریم که با آغاز فعالیت‌های کمپانی در سمت‌وسوی صحیح، شاهد عرضه محصولاتی واقعا الهام‌بخش باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH