جت‌های فراصوت آینده شرکت بوئینگ مسافت نیویورک تا لندن را در دو ساعت طی خواهند کرد!

جت مسافربری فراصوت می‌تواند مسافت هوایی را کوتاه کند. به‌گونه‌ای که فاصله نیویورک تا لندن در فراز اقیانوس اطلس را از 7 ساعت به 2 ساعت کاهش دهد. به‌هرحال به‌صورت نظری این امکان‌پذیر است.

شرکت بوئینگ همچنان به دنبال آن است که آیا می‌توان واقعا چنین چیزی را عملی کرد، اما کارخانه هواپیماسازی ظاهرا خبر از تاریخی برای رونمایی از این محصول می‌دهد. اگر تخمین و پیش‌بینی این شرکت درست باشد، بین 20 تا 30 سال آینده اولین نسل این جت‌ها را تولید خواهد کرد. این زمانی است که تقریبا تمامی ایستگاه‌های مهم اوهار شیکاگو لازم دارد.

در روز چهارشنبه اولین هواپیما سریع‌السیر بوئینگ در موسسه مرکز هواشناسی و ستاره‌شناسی آمریکا در آتلانتا آمریکا عرضه شد. این جدیدترین دستاورد این شرکت است که مدیر آن دنیس مولینبرگ (Dennis Muilenburg) در فوریه امسال از آن صحبت کرده بود.

او همچنین افزود:

برای ما این احتمال و موقعیت مهم وجود دارد که جت‌های فراصوت به لحاظ اقتصادی نیز مناسب باشند. جت‌های فراصوت یا به‌طور کل توانایی حرکت در این سرعت را به تمام مردم ارایه خواهد کرد که به هرکجای جهان، در تنها دو ساعت سفر کنند.

مکانیک طراحان برای استفاده مسافران نحوه کامل انجام این روند را نیز بیان کرده‌اند. بررسی تعبیه سیستم خنک‌کننده، پرواز در ارتفاع بالا و طراحی بدنه و بال‌ها و دم هواپیما نیز وجود دارد. شرکت بوئینگ می‌تواند از جت‌هایی با سرعت 3900 مایل در ساعت (6240 کیلومتر در ساعت)، برای اهداف تبلیغاتی و نظامی نیز استفاده کند.

هرچند هرکسی که اهداف بلند نگر ناسا را در جهت ساخت و طراحی هواپیما با سرعت فراصوت را دنبال کرده باشد، می‌داند که این فناوری بسیار هزینه‌بر و گران‌قیمت است. به‌طور مثال گران بودن این فناوری به‌اندازه‌ای است که برای ساخت هواپیما 1.4 ماخ  هزینه قرارداد 247.5 میلیون دلاری لازم است.

ماه آینده، در برنامه فارنبروگ (Farnborough) در لندن هواپیمای جدید بوئینگ رونمایی خواهد شد، اما تولید جت فراصوت از این هواپیمای فعلی فاصله زیادی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH