اگر می‌خواهید کسی مدام به شما نق بزند که درست بشینید، ربات Girro به دردتان می‌خورد!

ربات جدیدی بر روی سایت کیک‌استارتر وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام نشستن پشت میز وضعیت خوبی داشته باشید. این ربات، گجتی به نام Giiro است که از الکسا پشتیبانی می‌کند. این گجت به‌همراه کف‌پوش مخصوصی که Giiromat نامیده می‌شود بر روی میزتان قرار می‌گیرد تا با هشدار دادن به شما، باعث می‌شود تا به‌طور اصولی بلند شوید و وزن‌تان را به‌طور متوازن توزیع کنید.

Giiro توسط یک شرکت کره‌ای در زمینه اینترنت اشیا به نام Gaze Lab ساخته شده که در این پروژه با یک استارت‌آپ به نام Morethings که محصولات سنسورپایه می‌سازد، مشارکت کرده است. Gaze Lab، پیش از این در سال ۲۰۱۶ گجت Gaze Desk را معرفی کرد که با موفقیت توانست برای آن پول جمع کند. Gaze Desk نیز می‌توانست وضعیت شما را از طریق سنسورها کنترل کند اما ربات Giiro یک قدم جلوتر رفته و هر موقع که وضعیت نشستن‌ شما بد باشد، نگاه بامزه‌ای به شما می‌اندازد و ادای‌ شما را در می‌آورد.

ربات‌های Giiro شبیه یک مینیون در انیمیشن منِ نفرت‌انگیز هستند به جز اینکه این ربات‌ها در رنگ‌های سیاه و سفید ساخته شده‌اند و همیشه هم غمگین هستند، حتی زمانی‌که وضعیت مناسبی دارید. این ربات موقعی که وضعیت نشستن بدی دارید، حالت چشم او به شکل X درمی‌آید، انگار که تحمل دیدن این صحنه (بد نشستن شما) را ندارد. زمانی که یکی از پاهایتان را پشت پای دیگرتان گره می‌زنید، ربات Giiro چپ‌چپ به شما نگاه می‌کند یعنی اینکه وضعیت‌تان را اصلاح کنید. در کل، نُه حالت مختلف وجود دارد و علاوه بر این، Giiro در همان جهت و زاویه‌ای خم می‌شود که شما شده‌اید و یا حتی اگر ببیند که پاهایتان بر روی هم قرار داده‌اید، او هم همین کار را می‌کند.

شما می‌توانید Giiro را در رنگ‌ زرد نیز تهیه کنید که کاملا شبیه مینیون است و قرار است رنگ‌های دیگری هم در ادامه کار عرضه شوند. علاوه بر این، Giiro  یک اپلیکیشن هم دارد که وضعیت شما را مانیتور کرده و گزارش می‌دهد، مثلا اینکه کدام نقاط پای‌تان بیشتر از بقیه جاها بر روی کف‌پوش فشار می‌آورد. از آن‌جایی که Giiro از الکسا پشتیبانی می‌کند، می‌توانید آن را با دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی پیر (Pair) و بر روی آن موزیک پخش کنید.

ربات Giiro، در مارس ۲۰۱۹ بارگیری خواهند شد. کیک‌استارتر این گجت باید تا ماه آگوست به ۲۰۰۰۰ دلار برسد، در حالی‌که الان زیر ۲۰۰۰ دلار است. اگر می‌خواهید به آن کمک کنید، مانند همه کیک‌استارترها مراقب هم باشید، برای اینکه گجت‌های عام‌المنفعه ممکن است هرگز بارگیری نشوند اما شرکت Gaze در گذشته بارگیری موفقی از یک پروژه کیک‌استارتر داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH