Mi band 3

چرا مچ‌بند شیائومی Mi Band 3 را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند وسایل جذاب هستند که کارهای سبک و معمولی را می‌توانند انجام دهند. اما مچ‌بندهای هوشمند که زیرمجموعه‌ آن‌ها محسوب می‌شوند، مخصوص ردیابی وضعیت سلامتی کاربران ساخته شده‌اند و از این لحاظ نیز نظیر ندارند. شیائومی Mi Band 3 رونمایی گشته و به نظر می‌رسد فرزند خلف نسل دوم خودش باشد. در ادامه با ما همراه باشید.


دیسپلی و دیزاین بازبینی شده!

Mi band 3

اغلب مچ‌بندهای هوشمند دارای نمایشگری کوچک هستند که رزولوشن آن‌ چنان بالایی ندارد و اطلاعات ضروری را نشان می‌دهند. در نگاه اول به محصول شیائومی، متوجه می‌شوید که خبری از دکمه‌ی فلزی و برجسته نیست و جای آن را دایره‌ای همرنگ قاب گرفته است. در بندش هیچ تغییری نسبت به قبل ایجاد نشده، ولی همچنان می‌توانید از بندهای مختلف چرمی، فلزی و سیلیکونی استفاده کنید.

تمام بندها قابل تنظیم هستند و (نسخه‌های ساده و اورجینال) بدون هیچ برجستگی طراحی شده و ردی روی مچ نمی‌گذارند. ضمنا این بندها حساسیتی ایجاد نمی‌کنند و به خوبی در مقابل آب تاب می‌آورند. همان‌طور که می‌دانید صفحه‌نمایش Mi Band 3 نسبتا بزرگ‌تر است و برای همین بهتر در مچ‌های قطور قرار می‌گیرد و بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد. تغییرات دیزاین به اینجا ختم نمی‌شوند. دیسپلی یک حالت برجستگی و خمیدگی دارد که آن را جذاب‌تر می‌کند و در عین حال محتوای در حال پخش بیش‌تر به چشم می‌آید. گوشه‌ها نیز گرد به نظر می‌رسد و حس مطلوبی به کاربر می‌دهند. گذشته از این ها، کیفیت خود پنل با تغییرات بزرگی همراه شده است. رزولوشن نمایشگر نسبت به Mi Band 2 افزایش یافته و گوشه‌های تیز کم‌تری در آیکون‌ها دیده می‌شود. در کل، در هر اینچ 200 پیکسل قرار دارد که با توجه به اندازه کم‌تر از یک اینچ گجت مقدار مناسبی محسوب می‌گردد.

مثل همیشه، مچ‌بند شیائومی در برابر آب و غبار مقاوم است. در نتیجه کار کردن با اسمارت بند در زیر باران ممکن خواهد شد و در محیط‌های مرطوب (مانند کنار دریا) می‌توانید از Mi Band 3 بدون هیچ مشکلی استفاده کنید اما قابلیت‌های این مچ‌بند بیش‌تر از این‌هاست. گواهینامه 5ATM حاکی از آن است که وسیله‌ الکترونیکی مذکور تا عمق 50 متری دوام می‌آورد پس خیلی راحت به استخر بروید و درکنارش وضعیت سلامتی خود را بسنجید. بر اساس دیزاین و وزن اسمارت بند این حدس را می‌توان زد که بسیاری از افراد این مچ‌بند را به ساعت‌های درشت و سنگین ترجیح دهند. سومین نسل از Mi Bandها به‌ لطف دیسپلی از همیشه زیباتر شده است. این صفحه‌نمایش با تکنولوژی ساخت اولد به بازار عرضه می‌شود و روشنایی زیادی دارد در نتیجه می‌توانید در بیرون و زیر نور خورشید اعداد و حروف را ببنید.


قابلیت‌های بی‌شمار!

Mi band 3

مچ‌بندهای هوشمند وظیفه ردیابی وضعیت سلامتی کاربر را برعهده دارند و باید به ویژگی‌ها و سنسورهای متعددی مجهز باشند. Mi Band 3 یکی از همین گجت‌هاست که با دقت بالا می‌تواند شما را پویش کند. مثل نسل قبل شمارشگر ضربان قلب به چشم می‌خورد که در قسمت پشتی قرار گرفته است. اگر مایل باشید، این حسگر همیشه آماده به کار خواهد بود و هر چند وقت یک‌بار روشن می‌گردد. ضربان قلب شما را ثبت می‌کند و این اطلاعات را به موبایل انتقال داده و سپس تبدیل به‌ نموداری می‌شود.

قابلیت‌های معمولی نیز چون محاسبه کالری مصرف شده، شمارش تعداد گام‌ها و محاسبه مسافت طی شده وجود دارند. این بار صفحه‌نمایش به لمس هم پاسخ می‌دهد و امکان جابه‌جا شدن سریع بین گزینه‌ها و آیتم‌ها را دارید ولی ویژگی‌های جدید سومین مچ‌بند شیائومی بیش‌تر در قسمت نرم‌افزاری قرار گرفته‌اند. زمان به‌صورت عمودی نشان داده می‌شود و در قسمت پایینی هم تاریخ و آیکون یا نوشته کوچک دیگری (به دل‌خواه شما) درج خواهد گشت. برخلاف Mi Band 2،‌ با نمایش تاریخ اندازه زمان کاهش نمی‌یابد و همچنان این المان را بزرگ و خوانا خواهید داشت.

در اپلیکیشن Mi Fit، قسمت مخصوصی تعبیه شده که دارای مودهای متفاوتی است. به‌عنوان مثال می‌توانید حالت دوچرخه‌سواری را انتخاب کنید و بعد زمان‌سنج را استارت بزنید. با این کار مچ‌بند در آن واحد دیتاهایی را ثبت و سپس فورا به اپلیکشین منتقل می‌کند، در این صورت اطلاعات کاملی از فعالیت خود خواهید داشت که با نمودار نشان داده می‌شوند. آلارم‌ها طبیعتا همیشه با صدا همراه هستند و با کمک آواها به شما موضوعی یادآوری می‌شود.

با کمک مچ‌بند شیائومی با شکل جدیدی از آلارم‌ها آشنا خواهید شد که به‌طور لرزشی هستند و به سرعت شما را از خواب بیدار می‌کنند. برای خاموش کردن این قابلیت نیز فقط باید صفحه را لمس نمایید و تمام! ویژگی جدید پیش‌بینی آب و هوا با کمک سوایپ قابل دسترسی است و وضعیت جوی تا روزهای آتی نیز درج می‌شود. نمایشگر Mi Band 3 بعد از مدتی که روشن بماند، قفل خواهد شد و می‌توانید با کشیدن انگشت از پایین به بالا مچ‌بند را آنلاک کنید. با این‌که پسوردی وجود ندارد، ولی تا حدی از اطلاعات خصوصی شما محافظت می‌شود. در نسل دوم مچ‌بند شرکت چینی فقط مشاهده نوتیفیکیشن‌هایی از جمله پیام‌های دریافتی و تماس‌ها امکان‌پذیر بود. ولی به سبب صفحه‌نمایش لمسی ساکت کردن تماس‌ها با یک لمس انجام می‌گیرد و نیازی به موبایل ندارید.


باتری و ارتباطات قوی!

Mi band 3

مچ‌بندهای هوشمند با تکنولوژی بلوتوث به موبایل متصل می‌شوند و اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند. ورژن قبلی Mi Band مجهز به بلوتوث نسخه 4.0 بود که از سرعت مطلوبی برخوردار بود و رنج محدودی را در اختیار کاربر می‌گذاشت اما شیائومی در جدیدترین عضو سری Mi Band از یک بلوتوث نگارش 4.2 استفاده کرده که در حد قابل توجهی بهبود یافته است.

رنج بسیاری در اختیار دارید و دیتاهای وضعیت سلامتی یوزر با سرعت بیش‌تری انتقال می‌یابد. این امر موجب افزایش دقت می‌شود و اطلاعات نمودارها به واقعیت نزدیک‌تر خواهند شد، اما این تنها تغییر نیست. با این‌که در کشورمان سرویس‌های کارآمدی چون Apple Pay ،Samsung Pay و Android Pay کار نمی‌کنند، ولی فن‌آوری ارتباط حوزه نزدیک (NFC) هنوز کاربردی است. اپلیکیشن‌های مختلف این امکان را به شما می‌دهند تا اطلاعات کارت خود را ذخیره کنید و سپس با نزدیک‌ کردن موبایل به کارت‌خوان، خرید را انجام دهید. حالا می‌توانید با مچ‌بند هوشمند شیائومی این مهم را عملی سازید. Mi Band 3 میزبان تکنولوژی مذکور است و با توجه به نیاز شما دیتاهایی را ذخیره می‌کند.

نیازی ندارید کارت‌های مختلف را مدام از کیف پول و جیب بیرون بیاورید و اطلاعات خصوصی خود را در معرض خطر بگذارید. مثلا هزینه مترو و اتوبوس با نزدیک کردن مچ‌بند به دستگاه کارت‌خوان به‌طور خودکار پرداخت و در عین راحتی، در وقت هم صرفه‌جویی می‌شود.

باتری، موضوع مهمی برای وسایل الکترونیکی است که آن چنان باب طبع کاربران نیست؛ اما حساب Mi Band 3 را از همه جدا کنید! با وجود تکنولوژی‌های بیش‌تر، نمایشگر بزرگ و با کیفیت‌تر، هنوز هم گجت شیائومی تا 20 روز با یک‌بار شارژ دوام می‌آورد. ظرفیت باتری نسبت به اولین مدل حدود 70 میلی آمپر افزایش یافته که همین امر، عمر زیاد مچ‌بند را تضمین می‌کند.

2 در مورد “چرا مچ‌بند شیائومی Mi Band 3 را بخریم؟”

  1. سلام بعضی سایتا زدن ک ورژن بلوتوث گوشی باید ۴.۲ ب بالا باشه،درسته؟؟
    یعنی به گوشی من ک بلوتوثش ۴.۱ وصل نمیشه؟؟؟؟

  2. سلام بعضی سلیت زدن ک ورژن بلوتوث گوشی باید ۴.۲ ب بالا باشه،درسته؟؟
    یعنی به گوشی من ک بلوتوثش ۴.۱ وصل نمیشه؟؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH