گوگل در حال راه‌اندازی یک پلت‌فرم بازی برای رقابت با پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است

به نظر می‌رسد که گوگل در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک سرویس پخش بازی برای رقابت با کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است. از ماه فوریه امسال براساس برخی اظهارات شرکت که گفته بود در حال کار بر روی یک کنسول بازی اندرویدی برای تکمیل سرویش پخش است، شایعاتی درباره یک سرویس پخش بازی اشتراکی –با کدنام Yeti – در حال شنیده شدن است.

برخی منابع از جمله Kotaku جزییات بیشتری درباره طرح‌های گوگل برای یک پلت‌فرم بازی دارند. به نظر می‌رسد که گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی که اوایل امسال برگزار شد، با شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی ملاقات داشته تا آن‌ها را نسبت به پلت‌فرم بازی خود ترغیب کند و این احتمال وجود دارد که گوگل به دنبال خرید استودیوهای بازی و محتواهای آن‌هاست.

در یک سرویس پخش بازی، از آن‌جایی که پروسه پردازش در جای دیگری اتفاق می‌افتد، نیاز به سخت افزارهای آن‌چنانی از میان برداشته می‌شود. این همان چیزی است که انویدیا (NVIDIA) درباره سرویس پخش بازی خود یعنی GeForce NOW انجام داد و به نظر می‌رسد که گوگل نیز قصد دارد از چنین روشی پیروی کند. بارگذاری اجزای سخت افزاری در یک حافظه ابری، به هر دستگاهی این اجازه را می‌دهد تا حتی بازی‌هایی با گرافیک بسیار بالا را به راحتی اجرا کند. در حالی‌که می‌دانیم پیش از این، تلاش‌ برای ایجاد چنین سرویسی، آن‌ هم برای تعداد زیادی از کاربران با شکست مواجه شده بود (OnLive را به یاد می‌آورید؟) اما تنها شرکتی که امکانات تکنیکی لازم برای انجام چنین کاری را داشته باشد، همین گوگل است.

ویژگی دیگری که این سرویس خواهد داشت و گوگل در حال کار بر روی آن است، ادغام و ترکیب با سرویس یوتیوب است. به عنوان مثال اگر شما در بخشی از یک بازی دچار مشکل شوید و نیاز به راهنمایی داشته باشید، قادر خواهید بود تا در جریان بازی با فشردن دکمه‌ای به یوتیوب منتقل شوید. به نظر ایده جالبی می‌آید، اما باید دید در واقعیت چگونه عمل خواهد کرد.

علاوه بر شایعاتی که درباره کنسول بازی این سرویس پخش وجود دارد، درباره مشخصات سخت افزاری آن و اینکه چه بازی‌هایی ارایه خواهند شد نیز سوالات بسیاری وجود دارد. یکی از دلایلی که انویدیا توانسته است در زمینه گیمینگ این اندازه عالی عمل کند، وجود کتابخانه بازی‌های اختصاصی است که برای پلت‌فرم شرکت بهینه شده‌اند. باید دید آیا گوگل نیز راهکار مشابهی در این‌باره اتخاذ خواهد کرد یا نه.

تا این لحظه، سرویس پخش بازی گوگل بسیار جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد، اما همه می‌دانند که اگر پروژه‌ای انتظارات گوگل را برآورده نکند، کنار گذاشته می‌شود. با این حال، ایده سرویس پخش بازی اشتراکی گوگل مسلما ایده بسیار جالب و هیجان انگیزی است و باید تا زمان عرضه آن صبر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH