گوگل می‌خواهد که گوشی‌های ساده را هوشمندتر کند

گوگل در حال سرمایه‌گذاری بر روی گوشی‌های ساده است تا ارتباط این گوشی‌ها را در سرتاسر جهان تسهیل نماید. این غول تکنولوژی، ۲۲ میلیون دلار بر روی سیستم‌عامل KaiOS سرمایه‌گذاری کرده است. KaiOS سیستم‌عاملی مبتنی بر لینوکس است که بر روی میلیون‌ها دستگاه در سرتاسر جهان کار می‌کند.

این اقدام، سرویس‌های اندروید و گوگل از جمله گوگل مپ، یوتیوب و دستیار گوگل را در KaiOS ادغام خواهد کرد.

KaiOS هوشمندتر می‌شود

سباستین کادویل، مدیر اجرایی KaiOS، گفته است که: «ما برای همکاری با گوگل بسیار هیجان زده هستیم، برای اینکه این امکان برای ما فراهم خواهد شد تا سرویس‌های گوگل را بر روی گوشی‌های موبایل بیشتری عرضه کنیم. داشتن یک دستیار صوتی هوشمند بر روی گوشی‌های ارزان‌قیمت واقعا تحول بزرگی است که باعث می‌شود تا بر برخی از محدویت‌های این نوع گوشی‌ها غلبه کنیم.» وی در ادامه گفته است که: «این سرمایه‌گذاری به ما کمک خواهد کرد تا با سرعت بیشتری توسعه گوشی‌های هوشمند ساده مجهز به  KaiOS را انجام دهیم. این اتفاق به ما اجازه خواهد داد تا کسانی را که هنوز دسترسی به اینترنت ندارند، به هم وصل کنیم.»

این معامله در ادامه توافقی است که اوایل امسال اتفاق ‌افتاد و اپلیکیشن‌های گوگل بر روی گوشی‌های ارزان قیمت نوکیا که مجهز به KaiOS بودند، راه‌اندازی شد.

KaiOS که ابتدا در سال ۲۰۱۷ و بر پایه برنامه اوپن‌سورس فایرفاکس OS راه‌اندازی شد، هم‌اکنون با بسیاری از سازندگان مهم گوشی‌های همراه از جمله HMD ،Alacatel و Doro همکاری می‌کند.

شرکت KaiOS گفته که تاکنون بیش از ۴۰ میلیون دستگاه مجهز به این سیستم‌عامل را بارگیری کرده است و اخیرا در حال سبقت گرفتن از iOS برای قرار گرفتن در رتبه دوم بعد از اندروید، در بازار بزرگ و مهم هند است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH