آپدیت جدید تلگرام منتشر شد: حذف پیام پیش از ارسال، مشاهده چت‌ها قبل از باز کردن و چند ویژگی دیگر

تیم تلگرام نسخه به‌روزرسانی شده تازه‌ای را برای کاربران اندروید و iOS منتشر کرد. بیشتر ویژگی‌های جدید ارایه‌ شده در این نسخه برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS موجود و مشترک است، اما تعدادی از خصوصیات و ویژگی‌های جدید تنها برای نسخه اندروید عرضه شده است.

ابتدا ویژگی‌های مشترک در نسخه جدید تلگرام برای هر دو پلتفرم را توضیح می‌دهیم. اولین ویژگی جدید، قابلیت جایگزین کردن یک مدیای ارسال‌شده و اضافه کردن عنوان (کپشن) به آن است. در نسخه پیشین تلگرام تنها اجازه به جایگزینی عکس یا ویدئویی داده می‌شد که اشتباه فرستاده شده بود، اما در این نسخه قابلیت بالا نیز اضافه شده است.

دومین ویژگی، برای زمانی مفید است که یک پیام صوتی یا تصویری طولانی (چند دقیقه‌ای) برای شما فرستاده شده و حال‌آنکه شما عجله دارید و می‌خواهید آن را سریع‌تر و یا حتی قسمتی از آن را صرفا ببینید یا گوش دهید. این ویژگی جدید دو برابر کردن زمان پخش نام دارد و به شما اجازه می‌دهد که ویدئو یا صوت ارسال‌شده را با سرعت دو برابر حالت معمولی پخش کنید.

سومین ویژگی، اضافه شدن قابلیت علامت‌گذاری پیام‌ها به‌عنوان “خوانده‌شده” و خوانده‌نشده” است. آخرین ویژگی نیز به شما این امکان را می‌دهد که درصورتی‌که می‌خواهید یک مخاطب را به اشتراک بگذارید، گزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری چند شماره از آن یا کارت تجاری (VCF) آن مخاطب را نیز در اختیار داشته باشید. با این ویژگی جدید شما می‌توانید اطلاعاتی به‌جز صرفا شماره تلفن را به اشتراک بگذارید.

همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد، نسخه سیستم‌عامل اندروید چند ویژگی جدید را نیز علاوه بر ویژگی‌های بالا خواهد داشت. اولین ویژگی مشاهده چت‌ها قبل از باز کردن آن است که با ضربه زدن و نگه داشتن روی عکس پروفایل مخاطبین امکان‌پذیر شده است.

دومین ویژگی برای کاربران اندروید این است که آنها می‌توانند در نسخه جدید تلگرام برای نوشته و متن نیز لینک URL ایجاد کنند؛ تنها کافی است از منو formatting  گزینه “create link”  را انتخاب کنند. آخرین ویژگی نسخه جدید تلگرام که تنها مختص کاربران اندروید است، این است که شما می‌توانید قبل از ارسال شدن پیام آنها را حذف کرده و از ارسال جلوگیری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH