تبلت 400 دلاری مایکروسافت به عنوان رقیب اپل آی‌پد در FCC رویت شد!

پیش‌تر و در ماه مه اعلام شد که مایکروسافت به منظور رقابت با اپل آی‌پد تصمیم دارد تا سری ارزان‌قیمت‌تر تبلت‌های سرفیس را روانه بازار کند. این گجت‌ها قیمتی در محدوده 400 دلار خواهند داشت؛ در حالی‌که اپل، ششمین نسل آی‌پد خود را با قیمت 329 دلار عرضه کرد. امروز نخستین تبلت‌ سرفیس جدید در وب‌سایت کمیته ارتباطات فدرال (FCC) رویت شد. معمولا این آژانس به‌ندرت پیرامون مشخصات دستگاه‌ها صحبت می‌کند؛ اما سند مذکور، گجتی با شماره مدل 1824 را در فهرست قرار داده است.

گزارشات قبلی نشان می‌دادند که تبلت سرفیس جدید مجهز به یک نمایشگر 10 اینچی با گوشه‌های گردشده خواهد بود و از پردازنده ساخت شرکت اینتل استفاده خواهد کرد. براساس گزارشات، باتری دستگاه با هر نوبت شارژ امکان استفاده 9.5 ساعتی از تبلت را فراهم می‌کند. اگرچه شایعات قبلی از وجود درگاه USB Type-C بر روی تبلت 400 دلاری سرفیس حکایت داشتند؛ اما FCC مدعی شده که این تبلت از آداپتور انحصاری 24 واتی سرفیس که در سرفیس پرو 4 نیز مورد استفاده قرار گرفته، بهره خواهد برد. پنجمین نسل سرفیس پرو از شارژر قدرتمندتر 36 واتی استفاده می‌کند. به عنوان دومین نکته حائز اهمیت به نظر می‌رسد که تبلت ظاهر شده در وبسایت FCC، رقیب مایکروسافتی اپل آی‌پد محسوب می‌شود. سرفیس پرو جدید، نمونه ارزان‌قیمت‌تر تبلت سرفیس است و همانند تبلت‌های گران‌قیمت‌تر شرکت مایکروسافت با سیستم‌عامل ویندوز 10 پرو در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

در حالی‌که می‌دانیم این تبلت با قیمت حدودا 400 دلاری ارایه خواهد شد؛ اما هنوز از زمان عرضه آن به بازار هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. با این‌حال، اکنون ظاهر شدن تبلت جدید مایکروسافت در فهرست FCC می‌تواند به معنای دریافت مجوزهای موردنیاز از سوی این کمپانی باشد. بنابراین احتمالا در آینده‌ای نزدیک از رقیب مایکروسافتی آی‌پد اپل رسما رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH