پتنت عجیب ال‌جی: یک قلم هوشمند رول‌شونده که می‌تواند جایگزین اسمارت‌فون‌ها شود

همه ما شایعات بسیاری را درباره قلم S Pen گلکسی نوت ۹ و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن از جمله پشتیبانی از بلوتوث، امکانات مربوط به پخش موسیقی و استفاده به‌عنوان شاتر ریموت دوربین شنیده‌ایم.

از طرفی در خبرها آمده بود که ال‌جی در سال ۲۰۱۵ پتنتی را برای یک قلم/استایلوس قابل انعطاف به ثبت رسانده که به‌طور عجیبی از دو نمایشگر بهره می‌برد. طبق تصاویر منتشر شده از پتنت، نمایشگر کوچک‌تر برای نمایش دادن زمان، نوتیفیکیشن‌ها و میان‌برهای اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی استفاده می‌شود.

اما قسمت هیجان‌انگیز این قلم، نمایشگر قابل انعطاف آن است که علاوه بر بزرگ‌تر بودن، می‌تواند درون بدنه استایلوس رول شده و با فشار یک دکمه مخصوص از آن بیرون بیاید.اما اینکه هدف از این صفحه‌نمایش چیست به نظر می‌رسد که ال‌جی در فکر استفاده از نوآوری جدید خود به عنوان جایگزینی برای اسمارت‌فون‌های سنتی است.

پتنت موردنظر توضیح داده است که شما قادر خواهید بود استایلوس خود را با دستگاه هوشمند دیگری پیر (Pair) کنید و نوشته‌های خود را به آن انتقال دهید. به عبارتی، شما می‌توانید نوشته خود را بر روی کاغذ واقعی بنویسید و دستخط شما به‌طور اتوماتیک بر روی دستگاهی مانند تبلت‌ به نمایش در خواهد آمد.

اما چیزهای جالب دیگری نیز درباره این قلم ال‌جی وجود دارد. این قلم مجهز به هر سنسور موجود در یک گوشی هوشمند خواهد بود مانند: سنسور ژیروسکوپ، سنسور فشارسنج، سنسور مجاورتی، سنسور دوربین و سنسور ردگیری حرکات چشم و حتی یک سنسور اثر انگشت. در نهایت باید یک میکروفون و یک هدفون نیز به این لیست اضافه کرد که نشان می‌دهد ال‌جی توجه ویژه‌ای به برقراری تماس تلفنی بر روی یک قلم  هوشمند دارد.

اینکه ال‌جی چگونه و چه زمانی قادر خواهد بود تا همه این امکانات را در داخل یک استایلوس کوچک جای دهد باید منتظر ماند و دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH