انتظارات پیرامون قیمت‌گذاری و زمان عرضه ساعت سامسونگ Gear S4

سامسونگ گیر S4 که احتمالا با نام گلکسی‌واچ نیز روانه بازار می‌شود، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای پوشیدنی معرفی شده در سال جاری به‌شمار می‌آید. در این میان شایعاتی مطرح شده که ادعا می‌کنند امسال، فضای رقابتی در بازار ساعت‌های هوشمند از هر زمان شدیدتر خواهد بود. با توجه به چشم‌انداز معرفی ساعت گوگل پیکسل و اپل‌واچ سری 4 در آینده، اکنون همه نگاه‌ها معطوف به سامسونگ و جانشین گجت‌های فوق‌العاده گیر S3 و گیر S2 ساخت این کمپانی است و جای تعجب نیست که چنین هیجانی پیرامون گیر S4 وجود دارد.

طی ماه‌های اخیر شایعات متعددی از سوی منابع معتبر منتشر شده که به معرفی بسیاری از ویژگی‌های جدید و جذاب و پیشرفت‌های گیر S4 پرداخته‌اند. اما هنوز در مورد 2 مشخصه قیمت‌گذاری و زمان عرضه این اسمارت‌واچ هیچ صحبتی به میان نیامده است. با بررسی الگوی عرضه نسل‌های قبلی ساعت‌های گیر سامسونگ می‌توان حدسیاتی را مطرح کرد.

سامسونگ گیر S2 کلاسیک و اسپورت در روز 31 آگوست و طی نمایشگاه فناوری IFA 2015 در برلین معرفی شدند. این اسمارت‌واچ‌ها در روز 2 اکتبر در ایالات‌متحده عرضه شدند. رونمایی از سامسونگ گیر S3 کلاسیک و Frontier نیز طی نخستین روز نمایشگاه IFA یعنی 31 آگوست سال بعد اجرایی و پیش‌سفارش این گجت‌ها در ایالات‌متحده از روز 6 نوامبر آغاز شد. این ساعت‌ها دقیقا در روز 18 نوامبر روانه بازار شدند. در سال 2017 گیر اسپورت نیز از فرمول مشابهی تبعیت کرد. این دستگاه در روز 31 آگوست معرفی و طی روز 13 اکتبر در ایالات‌متحده عرضه شد.

با دنبال نمودن این الگو تقریبا می‌توان مطمئن بود که سامسونگ گیر S4 با احتمال فراوان در روز 31 آگوست سال جاری معرفی و در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. البته این برنامه زمانی همانند گیر S3 می‌تواند با تاخیراتی مواجه شود. اما با مشاهده عرضه گیر اسپورت و چگونگی بازگشت سامسونگ به پنجره عرضه ماه اکتبر می‌توان امیدوار بود که گیر S4 نیز پیش از ماه نوامبر روانه بازار شود.

قیمت‌گذاری سامسونگ گیر S4

قیمت‌گذاری گیر S2 برای مدل اسپورت از 299 دلار آغاز شد و به 349 دلار برای مدل کلاسیک افزایش یافت. گیر S3 نیز با قیمت 349 دلار برای مدل کلاسیک، این رویه را دنبال کرد؛ اما در عوض نسخه اسپورت، این گجت در مدل قدرتمندتر Frontier عرضه شد. این نسخه در سال 2017 و با قیمت 349 دلار برای مدل پایه و غیر LTE روانه بازار شد. ساعت گیر S2 اسپورت هم به برچسب قیمتی 299 دلاری گیر اسپورت بازگشت.

پیش‌بینی قیمت‌گذاری گیر S4 در زمان عرضه کمی دشوار به نظر می‌رسد. با این‌حال براساس شایعات، این دستگاه در 2 مدل مختلف و احتمالا در 2 اندازه متفاوت ارایه خواهند شد. وجود نسخه‌های متفاوت از هر 2 مدل (LTE و غیر LTE) و 2 گزینه ابعاد شایعه شده اندکی بعید به نظر می‌رسد. اما می‌توان اطمینان داشت که گیر S4 همانند گیر S3 در نسخه‌های کلاسیک و Frontier و با قیمت‌گذاری حداقل 349 دلار برای مدل پایه عرضه خواهد شد. البته بعید است که سامسونگ مدل پایه گیر S4 را با برچسب قیمتی بالاتری در اختیار مشتریان قرار دهد؛ چرا که کمپانی کره‌ای تصمیم دارد تا موقعیت این محصول را به عنوان رقیب قیمتی مستقیم اپل‌واچ حفظ نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH