بررسی و دانلود اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب)؛ ویز را کنار بگذار!

اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب) یکی از برنامه‌های بسیار جذاب و کاربردی برای کاربران ایرانی است که به آن‌ها کمک می‌کند به راحتی برای دسترسی به آدرس و نقاط مختلف کشور از آن بهره‌مند شوند. این اپلیکیشن که توسط برنامه نویسان ایرانی تولید شده، به نظر می‌رسد وضعیت بهتری نسبت به سایر اپ‌های مشابه داشته و در صورت پشتیبانی مناسب، امکان شهرت بیشتری خواهد داشت.

معرفی و دانلود اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب)؛

اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب) به طور کلی به صورت ساده و کاربردی طراحی شده و کاربرپسند بودن آن اولین چیزی است که در نگاه ابتدایی قابل ارزیابی است. البته ناگفته نماند که محدودیت نقشه گوگل برای این برنامه به وضوح قابل مشاهده بوده و نقشه این اپلیکیشن نیز متناسب با این محدودیت تغییراتی داشته است.گفتنی است که این تغییر منجر به کاهش امکانات و جزئیات آن نشده و طبق بررسی‌های اولیه ما در آی‌تی‌رسان، نشان یک اپ بسیار کامل به نظر می‌رسد.

رابط کاربری اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب)، ساده و کاربردی

اولین موضوع در بررسی این اپلیکیشن کاربردی نقشه و مسیریاب ایرانی، رابط کاربری ساده آن است که عملا هر آن‌چیزی که که کاربر به آن نیاز دارد، در اختیار وی گذاشته و از پیچیدگی‌های معمول در سایر اپ‌ها خبری نیست. کاربر در اولین نگاه به نشان قادر به انتخاب مسیر بوده و تمامی اماکن خدماتی و تفریحی و عمومی در دسترس او قرار گرفته است که با آیکون‌های اختصاصی نمایش داده شده‌اند.

شاید اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب) را می‌توان یک رقیب جدی برای ویز دانست چرا که علیرغم تمامی جذابیت‌های موجود در ویز، این اپ ایرانی توانسته با زبان پارسی به کاربرانش ارایه خدمت کرده و اغلب امکانات مورد نیاز ویز را نیز در خود جای دهد.

به طور کلی طراحان اپلیکیشن نشان به شدت به مساله علاقه‌مندی ایرانی‌ها به ویز توجه داشته و کمتر کسی است که تجربه کار عملی با این اپ داشته باشد و شباهتش با ویز را انکار کند. همچنین بعضی از امکانات جذاب ویز مانند گزارش ترافیک و… نیز در نشان قرار داده شده است.

محیط کاملا فارسی شده و بدون اشکال

در تجربه کاربری ما مشخص شد که اپلیکیشن نشان به صورت کاملا عالی و جذاب، فارسی شده و برخلاف بعضی از اپ‌های مشابه، بخش‌های غیرفارسی مشاهده نمی‌شود و نحوه عملکرد قسمت‌های مختلف، بسیار عالی ارزیابی می‌شود.

حجم اندک نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه

شاید اشاره به حجم یک اپلیکیشن برای ویژگی‌های آن منطقی به نظر نرسد ولی با توجه به سایر اپ‌های مشابه که معمولا دارای حجم بسیار بالایی هستند، “نشان” از حجم بسیار اندکی برخوردار است. این اپلیکیشن با تمامی امکانات خود چیزی در حدود 30 مگابایت از حافظه دستگاه اندرویدی شما را پر خواهد کرد.

سخنگوی فارسی روان در اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب)

از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر در اپ نقشه و مسیریاب نشان می‌توان به سخنگوی فارسی آن اشاره کرد که طبق بررسی‌های انجام شده بسیار روان بوده و شاید نمونه مشابه آن را می‌توان در نقشه شهرداری تهران یافت که راننده را از تماشای صفحه موبایل بی نیاز می‌کند و قطعا تاثیر قابل توجهی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

به صورت صوتی آدرس مدنظرتان را جستجو نمایید

از دیگر ویژگی‌های موجود در این برنامه مسیریابی، می‌توان به امکان جستجوی صوتی آدرس‌های دلخواه کاربر اشاره کرد. شما در صورت ادای درست کلمات و نام اماکن مختلف، نیازی به تایپ نام اماکن نخواهید داشت و به سرعت به مکان دلخواه خواهید رسید و در صورت نیاز عملیات مسیریابی نیز آغاز می‌شود.

تجربه شخصی ما از جستجوگر صوتی این اپلیکیشن هیجان انگیز بود. برخلاف سایر برنامه‌هایی که معمولا تست کردیم و نتایج بسیار ضعیفی که مشاهده نمودیم، این قابلیت در نشان بسیار بهتر بوده و قطعا با یک‌بار تست این ویژگی طرفدار آن خواهید شد!

اماکن پرکاربرد اطراف خود را ببینید

از دیگر قابلیت‌های موجود در اپ نشان امکان مشاهده اماکن پرکاربرد عمومی در اطراف کاربر است. به معنای دیگر شما در نشان به همه اماکن عمومی مانند پمپ بنزین، سرویس بهداشتی، سینما، پارک و… دسترسی دارید و در صورت نیاز می‌توانید با انتخاب مسیریابی مستقیم به آن‌ها، بدون مشکل به این اماکن مراجعه نمایید.

جزئیات هر چه بیشتر و بهتر در نشان

با توجه به سابقه بررسی اپلیکیشن‌های مشابه در این زمینه، باید بگوییم که جزئیات موجود در اپ نشان به طور قابل توجهی بیشتر و بهتر از بسیاری از برنامه‌های موجود مسیریابی و نقشه است. به نظر می‌رسد که مسئولین این اپلیکیشن صرفا به داده‌های موجود در گوگل مپ اکتفا نکرده و با کارهای اجرایی مختلف، جزئیات بیشتری از معابر را به نقشه خود افزوده‌اند.

در تکمیل نقشه همراهی کنید

اپلیکیشن نشان مدعی کامل بودن نیست و کاربران می‌توانند در صورت مشاهده اشکال و ایراد در جزئیات ارایه شده از معابر مختلف، آن را گزارش کرده و در تکمیل شدن نشان سهیم باشند.

مکان‌های دلخواه را به اشتراک بگذارید

از دیگر قابلیت‌های مشاهده شده در این اپلیکیشن، امکان به اشتراک گذاری اماکن و نقاط دلخواه بین دیگر کاربران است که شما صرفا کافیست با انتخاب گزینه دلخواه، آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

نقشه و مسیریاب نشان را شخصی سازی کنید

اگر جزو کاربرانی هستید که به نقاط مختلف مراجعه می‌کنید و بعضی از مکان‌های شهری، محل‌های مراجعه اختصاصی شماست، کافیست آن را در نقشه مشخص و برای مراجعه به آن‌ها از مسیریاب نشان استفاده کنید. به طور کلی اپ نشان قابلیت شخصی سازی دارد که قطعا برای بسیاری از افراد قابل استفاده است.

نمایش دوبعدی و سه بعدی نقشه و شب روز

از دیگر ویژگی‌های خوب نشان امکان مشاهده نقشه به صورت دو بعدی و سه‌بعدی است. بدیهی است این امکان با توجه به فراگیر بودن نقشه این برنامه در همه جاده‌ها و شهرها، به رانندگان کمک می‌کند تا پستی‌ها و بلندی‌های موجود را ببینند. همچنین کاربر امکان مشاهده نقشه در حالت شب و روز را داشته که طبیعتا برای بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیریاب فراگیر و بدون محدودیت

از جمله اشکالات موجود در سایر اپ‌های مسیریاب ایرانی و خارجی عدم فراگیر بودن آن‌هاست. در موارد مشابه نیز به دلیل عدم توجه به جزئیات کامل از جاده‌ها، عملا کاربران به سمت استفاده از گوگل مپ سوق داده می‌شوند ولی نشان به طور کاملا اختصاصی به جاده‌های بیرون شهری نیز توجه داشته و شما علاوه بر جاده‌های داخل شهری، برای سفرهای خارج از شهرتان نیز می‌توانید روی نشان حساب کنید.

پیشنهاد مسیر کوتاه و متناسب با نیاز شما

بدیهی است که بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه نقشه و مسیریاب، مسیر بین مبدا و مقصد را نشان دهند ولی نشان از یک قابلیت خوب برخوردار است که به کاربر بهترین مسیر از نظر زمانی را نیز پیشنهاد می‌دهد و لزوما نزدیک‌ترین مسیر، مد نظر برنامه نویس نبوده و مسائلی از جمله ترافیک و سرعت قانونی جاده نیز در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به کامل بودن جزئیات نشان، مسائلی همچون طرح زوج و فرد و طرح ترافیک نیز در مسیریابی مدنظر قرار می‌گیرد که در بسیاری از اپ‌های ایرانی و خارجی این موضوع قابل ثبت نیست.

زمان تقریبی رسیدن به مقصد نیز در نشان نمایش داده می‌شود و به طور کلی شما همانند ویز می‌توانید یک برنامه‌ریزی مناسب را در نشان داشته باشید.

هشدارهای ویژه برای دوربین‌ها، سرعت مجاز و ….

اگر جزو رانندگانی هستید که به دلیل عدم مشاهده دوربین‌های کنترل سرعت جریمه می‌شوید، به‌راحتی با استفاده از نشان می‌توانید متوجه آن‌ها شده و از جریمه‌های چند ده هزار تومانی جلوگیری کنید!

ضعف‌های اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب)

علیرغم تمام نکات مثبت گفته شده در بالا، این اپلیکیشن دارای نقاط ضعفی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • اپ نشان صرفا برای کاربران اندرویدی است. هیچ نسخه آی‌او‌اس از این برنامه مشاهده نمی‌شود.
  • عدم ارایه اطلاعات جزئی‌تر از مکان‌های مختلف ثبت شده در نقشه که قطعا مورد استفاده کاربران قرار خواهد گرفت.
  • عدم وجود نمایش نقشه در حالت ماهواره‌ای که طبیعتا هزینه چندانی برای اضافه کردن آن نیست!

معرفی و دانلود اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب)؛

دانلود اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب)

 

3 در مورد “بررسی و دانلود اپلیکیشن نشان (نقشه و مسیریاب)؛ ویز را کنار بگذار!”

  1. احسان سایبر

    سلام به عنوان یک راننده با حداقل بیست سال تجربه دنیای مجازی و ویراستاری مسیر یاب های گوگل مپ و ویز
    این آپ تو نسخه های ایرانی یک سرو دست بالاتره البته بعد از ویز
    چرا که اطلاعات کپی شده از یکی دیگه نیست.
    و نقاط ضعف اینه که نمیشه فضایی همچون بوستان رو بهش اضافه کرد من مشخصات و لوکیشن رو دادم.اما تیم پشتیبانی چی بگم یا وقت نکردن یا نرسیده دستشون گناه نمی شورم .
    و اگر امکان ویراستاری فعال میکردن خوب بود.
    و اینکه سرعت گیر هایی که گزارش داده میشه خوبه که این ویز حذف نمیشه بعد ساعتی
    و ضعف اینکه گزارش ترافیکی رو دیر اشتراک میکنه
    گپ نقشه امن این ویز نداره
    حالت روحی راننده و جنسیت راننده نداره
    مپ زنده ای نیست .این ویز
    امکان گپ خصوصی با سایر کاربران رو نداره
    نام خیابان ها رو دیگه نمیگه تو نسخه جدید ۹۸.۹
    و زمان پخش موزیک تو ماشین هشدار ها با اینکه تقویت صدا از تنظیمات آپ انجام شد .زیاد کامل نبود.
    و عشقی هرجایی که بخواد سرعت گیر رو تایید میکنه مثال عوارضی ها حداقل شش الی ده سرعت گیر در دو طرف هست میزنی میری میایی هیچ کدوم ثبت نمیشن پر میشن یکی میاد گوپس میره تو چاله و سرعت گیر های تپه ای عوارضی مثال تهران پرند فرودگاه امام میری اون لاین تست شده به صورت پیاپی
    در صورت خروج از سرعت مجاز اتوماتیک هشدار نمیده
    و باید آنالوگ سرعت تنظیم بشه دستی در هر معبر با سرعت مختلف اینا رو روش کار کنه کم کم میتونه با خدمات دهی دقیق تر و آپشن واقعی جای ویز رو حتی بگیره
    اینکه انتقاد پذیره تیم پشتیبان و توجه میکنه خیلی برام جذابه چون تو ایران هیچ کی درست کار نمیکنه حتی دولت اما این تیم خدایی ارزش حمایت رو دارن تا زمانی که همینجوری خوب پیش برن مورد تایید همه میشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH