سامسونگ و ال‌جی به دنبال افزایش تعداد گوشی‌های تولیدی خود در سال 2018

همانطور که پیش از این نیز بارها اعلام شد، در سال جاری فروش جهانی گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است. این موضوع با مشکل عرضه چند مدل گوشی کم بازده توسط شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی همراه شده و این دو شرکت کره‌ای را مجبور به تغییر رویه در این بازار کرده است.

در حالی که هنوز در ماه جولای قرار داریم و تقریبا مدت زمان زیادی تا پایان سال 2018 باقی مانده است، سامسونگ از ابتدای این سال 9 گوشی و ال‌جی 8 گوشی هوشمند به بازار ارایه کرده‌اند. بعلاوه گوشی‌های خاصی نیز برای بازار برخی کشورها توسط این دو شرکت تولید شده و تولید خواهد شد. برای مقایسه باید گفت میانگین تولید گوشی‌های هوشمند در هر سال برای شرکت‌ها 11 گوشی بوده است.

البته این به معنای آن نخواهد بود که امسال شاهد عرضه 18 گوشی توسط سامسونگ خواهیم بود، بلکه بیشتر مشخص می‌کند تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها با تغییر در سیاست‌های خود قصد دارند تا با ارایه گوشی‌های متنوع برای تمامی سلیقه‌ها، سهم کم فروش در بازار را جبران کنند. بر هیچکس پوشیده نیست که گلکسی S9 انتظارات سامسونگ را در سال جاری برآورده نکرده است و از طرف دیگر نیز ال‌جی با ارایه گوشی G7 ThinQ به اهدافی که مد نظر داشت، نرسید. علی‌رغم شروع طوفانی این گوشی، در ادامه شاهد کاهش چشمگیر فروش آن بودیم و آخرین پرچم‌دار شرکت ال‌جی نتوانست تکانی به سهم 3.3 درصدی این شرکت از بازار اسمارت‌فون‌ها بدهد.

در خصوص سهم شرکت‌ها در فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال 2018، به گزارش Strategy Analytics، سامسونگ با 22.6 درصد در صدر جدول بوده است. اپل نیز هنوز در جایگاه دوم قرار دارد اما با افزایش 0.7 درصدی سهم خود را به 15.1 درصد افزایش داده است و تقریبا فاصله زیادی با سامسونگ دارد. اما شاید خطر اصلی برای کره‌ای‌ها از جانب چین و شرکت شیائومی باشد. این شرکت موفق شده است با تصاحب جایگاه اوپو در رده چهارم، پشت سر هواوی قرار بگیرد. اما موضوع خطرناک رشد چشمگیر شرکت شیائومی است؛ سهم این شرکت در سه ماهه اول سال 2017 از بازار گوشی‌های هوشمند 3.7 درصد بوده است که این شرکت در فاصله یک ساله این مقدار را دو برابر و به 8.2 درصد رسانده است.

البته باید این مساله را نیز در نظر گرفت که شرکت‌هایی چون هواوی و شیائومی فروش بالای خود را مدیون بازار آسیا هستند و سهم زیادی از آمریکا ندارند. در صورتی که شرکت‌های هواوی، شیائومی و اوپو بتوانند سهم خود از بازار اروپا و آمریکا را افزایش دهند، مطمئنا شرکت‌های اپل و سامسونگ متوجه فشار بیشتری از طرف رقبای چینی خود خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH