بنا به اسناد FCC، شیائومی با یک برند جدید وارد بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا خواهد شد

شیائومی شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند هر روز در حال افزایش نفوذ خود در بازارهای جهانی است. مدیران این شرکت اخیرا قول داده بودند در فروش هندست‌های معروف خود بیش از ۵ درصد سود نخواهند کرد، چیزی که حتی صدای سرمایه‌گذاران را هم درآورد. همچنین زمانی که قیمت قطعات روند نزولی داشت شرکت شروع به عرضه سهام خود در بورس کرد و حدود ۵ میلیارد دلار یعنی معادل ۱۰ درصد (شناور) کل ارزش شرکت را به فروش رساند. بعد از آن، عرضه سهام شرکت به‌طور رسمی به بورس‌های غربی نیز گسترش پیدا کرد و مغازه‌هایی در بازارهای اصلی اروپا شروع به فروش محصولات شیائومی نمودند.

در این اواخر مدیر اجرایی شرکت نیز گفته بود که آن‌ها برنامه‌هایی برای ورود به بازارهای آمریکا دارند. هرچند به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن جنگ تجاری کنونی بین آمریکا و چین و همچنین شرایط سختی که برای شرکت‌های چینی از جمله هواوی و ZTE از جانب نهادهای امنیتی آمریکا در پیش گرفته شده است، این امر، کار ناممکنی برای شیائومی باشد. اما گویا این شرکت چینی ترفند دیگری در آستین خود دارد.

بعد از ثبت رگلاتوری یک برند کاملا جدید به نام Pocophone در اتحادیه اروپا، مدارک و اسناد این دستگاه در FCC نیز طبقه‌بندی شد. اما اسناد FCC نشان می‌دهد این برند همان مدلی است که چندی پیش توسط شیائومی به ثبت رسیده است. این گوشی با کدنام M1805E10A از صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی (که با در نظر گرفتن حاشیه‌های کناری احتمالا ۶ اینچی خواهد بود) و یک دوربین دوگانه در پشت بهره می‌برد. همچنین در اسناد به یک سخت افزار رده P2 اشاره شده است که احتمالا به معنی نسخه اولیه یا تستی است و گفته شده که دو مدل با حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸/۶۴ گیگابایتی ارایه گردیده که نشان‌دهنده یک گوشی میان‌رده روبه بالا و یا یک پرچم‌دار است. با توجه به سایر اطلاعات به نظر می‌رسد که این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و یک پردازنده گرافیکی دوفرکانسی منحصربه‌فرد شبیه آن‌چه که در مدل می ۸ استفاده شده بود، بهره خواهد برد.

بقیه مشخصات گوشی مشخص نیست اما ظاهرا از رابط کاربری MIUI 9 بر روی آن استفاده شده و با توجه به این که شیائومی آن را تحت عنوان یک برند جدید و نه تحت عناوین محصولات دیگر خود مانند میان‌رده ردمی یا گوشی پرچم‌دار Mi به ثبت رسانده، بنابراین می‌توان به نیات و انگیزه‌های شیائومی در این کار پی برد.

استفاده از یک برند جدید و نه چندان مطرح برای عرضه در بازار آمریکا همان ترفندی است که پیش از این هواوی با برند آنر کرد و با این کار توانست خود را از  نظارت‌های شدید نهادهای مرتبط آمریکایی نجات دهد. بنابراین شاید شیائومی نیز از این شیوه استفاده نماید و منتظر اتفاقات بعدی بماند.

هرچند آمریکا بزرگترین بازار برای گوشی‌های هوشمند محسوب نمی‌شود، اما وقتی پای دلارهای ثروتمندان آمریکایی در میان باشد که آن را صرف خرید گوشی‌ها و سرویس‌های موبایلی رده‌بالا می‌کنند دیگر همه چیز عوض می‌شود. بنابراین منطقی است که شرکتی مانند شیائومی تلاش خود را برای تصاحب بخشی از بازار آمریکا به کار ببندند. Pocophone مجهز به یک دوربین دوگانه عمودی است که در بالا و وسط قاب پشت گوشی قرار دارد، بنابراین نه از خانواده Mi 8 است و نه از خانواده پرچم‌دار Mi 2s، بلکه یک دیوایس کاملا جدید است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH