لایت کوین

با ارز دیجیتال لایت‌ کوین (LTC) آشنا شوید

ارزهای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری محبوب‌ شده‌اند و افراد مختلف برای باارزش‌تر کردن دارایی‌هایی خود و کسب درآمد یا صرفا هیجان، از این پول‌های مجازی استفاده می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با لایت کوین آشنا شوید.


لایت کوین چیست؟

لایت کوینارزهای دیجیتال غالبا با برنامه‌نویسی ++C طراحی می‌شوند و سپس در بازار قرار می‌گیرند. داستان لایت کوین هم این چنین است. توسعه‌دهنده آن آقای چارلی لی است که کارمند سابق گوگل بوده و بعد از جدا شدن از شرکت، اقدام به نوشتن کدهای لایت کوین کرده است. جناب لی ضعف‌های بیت‌‌کوین را شناسایی کرده و آن‌ها را تبدیل به نقاط قوت لایت کوین نموده است. ایشان در شبکه‌های اجتماعی به شدت فعال هستند و مدام در مورد خود و ارز دیجیتالی توضیح می‌دهند. این حجم از داشتن اطلاعات در مورد سازنده ارز واقعا بی‌سابقه است. برای مثال ناکاموتو ساتوشی که توسعه‌دهنده بیت‌کوین است، هیچ اطلاعاتی (به‌جز اسم که آن هم شاید جعلی باشد) در مورد خودش منتشر نمی‌کند. همان‌طور که گفتیم لایت کوین نسخه‌ بهبود یافته‌ بیت‌کوین است. تمام ضعف‌ها برطرف شده و شاهد قدرت بیش‌تر هستیم. از این قدرت بالاتر می‌توان در بخش سرعت استفاده کرد. در اصل لایت کوین به‌عنوان ارزی سبک‌تر از بیت‌کوین به حساب می‌آید. چارلی لی سازنده این رمز ارز اذعان دارد که با لایت کوین کارهای روزمره قابل انجام هستند. این مهم به دلیل سرعت بسیار زیاد ارز ممکن شده است. لایت کوین هم استفاده تجاری و شخصی دارد. در این صورت کمپانی‌ها می‌توانند انجام اعمال تکراری را تسریع بخشند. اشخاص هم برای کارهای معمولی خود لزومی ندارد اقدام به تهیه بیت‌کوین کنند. کافی است برای تجارت روزمره خود مقداری لایت کوین بدون دردسر بخرند و سریعا آن را انتقال دهند.

لایت کوین

صحبت از انتقال شد. رمز ارز مزبور با استفاده مبادله اتمی شما را از متحمل شدن هزینه‌های اضافی خلاص می‌کند. این ترفند امکان انتقال مبلغی را بین دو نفر یا دو شرکت بدون وجود واسطه‌ای می‌دهد. در بیت‌کوین قضیه فرق دارد. باید برای رد و بدل کردن مقداری ارز به صرافی مراجعه کنید و برای انتقال هزینه‌ای بپردازید. به همین علت لایت کوین برای سایت‌ها هم مناسب است.  مثالی جالبی برای تعریف رمزارز وجود دارد. اگر محبوب‌ترین ارز در حال حاضر را طلا در نظر بگیریم، لایت کوین نقره خواهد بود. ارزش زیادی ندارد، ولی کار مشتریان را راه می‌اندازد. از همان اول هم رمز ارزها با ایده تحول در تجارت و مبادله معرفی شدند. بعضی از آن‌ها به راحتی قابل دریافت نیستند و قیمت زیادی دارند، بعضی هم پیچیدگی‌های فراوانی دارند و یاد گرفتن ترفندهای‌شان برای هر کسی امکان‌پذیر نیست. ولی ارز آقای لی راحتی در تجارت را برای مردم به ارمغان می‌آورد و به دور از هرگونه پیچیدگی و مفاهیم متعدد است.

ارز بیت‌کوین از سامانه SHA-256 برای پروسه ماینینگ استفاده می‌کند. بهره‌گیری از این الگوریتم در بیت‌کوین نیاز مبرمی به کامپیوترهای قدرت‌مند دارد که هزینه‌ زیادی را به کاربر تحمیل می‌نمایند. لایت کوین از سیستم Scrypt کم‌تر استفاده می‌کند. این رمز ارز به دلیل سرعت بیش‌ترش نسبت به بیت‌کوین محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در بیت‌کوین تایید یک تراکنش در حالت معمول ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و در لایت کوین حداکثر ۲.۵ دقیقه. البته گفتنی‌ است که هنوز تراکنش‌های این ارز بسیار کم‌تر از بیت‌کوین است.

حالا ممکن است این سوال برای‌تان پیش آمده که چطور ارز را استخراج کنیم؟

استخراج

لایت کوین

لایت کوین با این‌که تجارت راحت و آسان را فراهم می‌آورد، ولی نمی‌توان به سادگی آن را استخراج کرد. با استفاده ریگ ماینینگ‌ها این مهم امکان‌پذیر خواهد شد. مثل همه ارزها ابتدا باید دخل و خرج خود را بسنجید و سپس هزینه‌های جاری و اولیه را روی کاغذ بنویسید. در لایت کوین هم با توجه به استفاده کامپیوترهای قدرت‌مند در حین ماینینگ، باید انرژی و اینترنت را در نظر داشته باشید. در کل شما باید به برق به‌صورت ۲۴ ساعته دسترسی داشته باشید و بهتر است اینترنت کاربر دچار قطع و وصلی نشود. همچنین انتظار می‌رود اینترنت سرعت بالایی داشته باشد تا بتوانید با شبکه ارتباط موثر برقرار کنید. یکی از اولین اقدام‌ها انتخاب صحیح وسیله ماینینگ است. یوزر دو انتخاب دارد. خرید یک ASIC و خرید یک ریگ استخراج. ASIC این امکان را فراهم می‌کند تا یک مجموعه کامل داشته باشید که نرم‌افزارها را به خوبی و با سرعت تمام اجرا می‌کند. اگر در زمینه ارزهای دیجیتال آماتور هستید، بهتر است از این دستگاه‌ها بهره ببرید. در ASICها تمام کارها راحت‌تر شده و با توجه به ماهیت لایت کوین بیش‌تر استخراج‌کننده‌ها به استفاده از چنین روشی روی می‌آورند.

اما اگر حرفه‌ای هستید و تا به‌حال چند بار تجربه استخراج را داشته‌اید، پیشنهاد می‌شود یکی از ریگ‌های استخراج را خریداری نمایید. این دستگا‌ها مجهز به چند جایگاه برای قرار دادن کارت گرافیک هستند که کار اصلی را در استخراج لایت کوین انجام می‌دهد. در حقیقت کامپیوتر سعی می‌کند معادلات ریاضی و الگورتیم‌های تورینگ را حل و فصل نموده تا مقداری ارز به‌دست آورید. در کنار این، سیستم با تاییدیه شما به تراکنش‌ها اعتبار می‌بخشد و مبادله صورت خواهد گرفت. برای افزایش درآمد و سوآوری خوب است از ریگ استخراج‌هایی با چندین درگاه کارت گرافیک استفاده کنید. هرچه عدد بیش‌تر باشد، طبیعتا نرخ هش بالاتر خواهد بود. نرخ هش در واقع نشان می‌دهد که قدرت سخت‌افزار شما چه‌قدر است و ارز با چه سرعتی استخراج می‌‌شود.

کیف پول‌ها

لایت کوین

بهترین کیف پول دیجیتالی برای ارز دیجیتال مذکور، هسته لایت کوین (LTCC) است. این اپلیکیشن مخصوص سیستم‌عامل‌های دسکتاپ، کیف پول اصلی لایت کوین است. این کیف پول از نوع غیرمتمرکز بوده و گزینه‌های مختلف برای نگه‌داری ارز فقط روی کامپیوتری که برنامه نصب باشد، قابل دسترسی است. به دلایل گوناگون در قدم اول، نیاز به سینک‌سازی با بلاک‌چین دارید. لازم است بگوییم این کار تا چند ساعت به طول می‌انجامد. این ولت کاربردی در سایت اصلی لایت کوین موجود است.

اگر می‌خواهید لایت کوین خود را در گوشی موبایل خود داشته باشید، بهتر است از کیف پول اندرویدی لایت کوین استفاده کنید. این کیف پول مجازی از امنیت مناسبی برخوردار است و دسترسی به واحدها و همین‌طور انتقال آن‌ها را تسریع می‌بخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH