نیکون از دوربین P1000 با قدرتمندترین لنز زوم دنیا پرده برداشت

یک شگفتی جدید در دنیای عکاسی رونمایی شد. شاید هیچ یک از طرفداران دوربین‌های نیکون فکرش را هم نکنند. جدیدترین دوربین عکاسی کامپکت شرکت نیکون مجهز به لنزی با قدرتمندترین میزان زوم در دنیاست. تغییر زوم معادل 24 تا 3000 میلیمتر که قادر به ایجاد زوم اپتیکال به میزان 125 برابر است!

نیکون

دوربین P900 توانسته بود پیش از این رکورد زوم اپتیکال را به میزان 83 برابر ثبت نماید، ولی دوربین P1000 که جانشین شایسته‌ای برای آن شده است، توانست این رکورد را بشکند. نسبت کانونی لنز دوربین P1000 تنها به میزان f/8 باز می‌شود در حالی که این میزان در P900 برابر با f/6.5 است ولی شاید در این فاصله کانونی نیز ارزشش را داشته باشد. به علاوه شما می‌توانید از سه پایه هم کمک بگیرید تا مقدار نویز و لرزش کاهش یابد. لنز هر دو دوربین با نسبت کانونی f/2.8 شروع به کار می‌کند و همانطور که انتظار می‌رود با یک سنسور 16 مگاپیکسلی 2.3 / 1 اینچی جفت می‌شود.

بدیهی است حسگر دوربین P1000 با این زوم بسیار بالا برای عکس‌برداری از طبیعت و فضا طراحی شده به همین علت تنظیمات آن نیز برای حالت‌های تصویربرداری از ماه و تماشای پرندگان بهینه شده است. این دوربین همچنین قادر به فیلم‌برداری 4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه و مجهز به منظره‌یاب الکترونیکی OLED است و از ضبط تصاویر RAW پشتیبانی می‌کند. به علاوه دوربین P1000 از سیستم اختصاصی انتقال بلوتوثی تصاویر نیکون به اسم SnapBridge برخوردار است.

وزن این دوربین نیز تنها 3.1 پوند معادل 1.4 کیلوگرم است پس به راحتی می‌توان آن را حمل نمود و حتی بر روی شانه قرار داد یا از گردن آویزان نمود. شرکت نیکون P1000 را 999 دلار قیمت‌گذاری نموده است که حتی شاید برای دوربینی با چنین قدرت زومی نیز زیاد به نظر برسد اما در هر صورت این دوربین قدرتمند‌ترین زوم را در بین دیگر هم‌رده‌هایش دارد. پس اگر از علاقه‌مندان عکاسی در طبیعت و پیشتازان فضا هستید شاید بتوانید با لبخندی بر لب و راضی از صاحب شدن آن، قیمت P1000 را بپردازید. این دوربین از ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH