دش

با ارز دیجیتال دش (Dash) آشنا شوید

بازار ارزهای دیجیتال از همیشه بهتر گشته و به همین علت رمزارزهای بسیاری معرفی شده‌اند. اما تمام آن‌ها ارزش خرید ندارند و فقط تعداد انگشت‌شماری دارای ارزش کافی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با دش آشنا شوید.


دش چیست؟

دش

برای این‌که متوجه شویم اصلا ارز دش چیست، باید به عقب برگردیم. چند سال پیش بعد از این‌که ارزهای معروفی مثل بیت‌کوین و اتریوم عرضه شدند، دش هم برنامه‌نویسی و ارایه گشت. این ارز رمزپایه ابتدا با نام ایکس‌کوین به بازار آمد. بعدها دوباره هویت تازه‌ای گرفت و دارک‌کوین نامیده شد. در حال حاضر نیز با عنوان دش شناخته می‌شود. از دش می‌توان با نام مجموعه‌ای کامل و بی‌نقص یاد کرد. در اصل ویژگی‌های تمام ارزهای پرفروش و محبوب را دارد و در عین حال از ضعف‌های آن‌ها برخوردار نیست. بیت‌کوین -محبوب‌ترین و گران‌ترین ارز جهان- مثال خوبی است. این ارز با وجود پروتکل‌های مختلف و تکنولوژی‌های متعدد، ولی حفره‌های امنیتی بسیاری دارد. به راحتی می‌توان فرد را با استفاده از تراکنش‌ها ردیابی کرد و به هویتش پی برد. جدای از این، سرعت تایید تراکنش‌ها بسیار کم است. ممکن است تا ساعت‌ها انجام یک کار طول بکشد و این در حالی است که همه وقت صبر کردن فقط برای تایید یک مبادله ندارند. راه برطرف کردن این ضعف را باید در قسمت ماینرها جست‌و‌جو کرد. بیت‌کوین از فن‌آوری‌هایی جهت بهبود سرعت استفاده نمی‌کند و زمان زیادی طول می‌کشد تا ماینرها تراکنشی را به تایید برسانند. دش برخلاق بزرگترین رقیب خودش به این صورت عمل نمی‌کند و مثل لایت کوین، در این ارز هم کارهای روزمره سریعا انجام می‌شود و لزومی ندارد ساعت‌ها وقت‌تان را تلف کنید. اما انجام کارهای روزمره تنها قابلیت دارک‌کوین سابق نیست. شما می‌توانید مبلغ زیادی را در چندین ثانیه به فرد مورد نظر انتقال دهید. این گزینه‌ای مطلوب برای شرکت‌هاست که در کنار اعمال معمولی، بتوانند کارهای بزرگ را هم انجام دهند.
همان‌طور که گفتیم، در بیت‌کوین چندان هم ناشناس نیستید و می‌توان در صورت لزوم شما را شناسایی کرد. ولی قضیه در دش فرق می‌کند. با استفاده از تکنولوژی‌های تازه در عرصه رمزنگاری هیچ اطلاعاتی از شما فاش نخواهد شد و تمام دیتاها به وسیله رمزهای عجیب و غریب پنهان خواهند ماند. در کنار همه‌ این‌ها، متن‌باز بودن ارز هم یک قابلیت دوست داشتنی است. برنامه‌نویسان این امکان را دارند تا با استفاده از سورس کدها تغییراتی در ارز به وجود بیاورند و باگ‌ها و حفره‌های امنیتی را برطرف سازند. این در حالی است که بیس ماجرا تغییر نمی‌کند و فقط یک آپدیت تلقی می‌شود. در حقیقت دش این امکان را فراهم می‌کند تا درعین امنیت بسیار، کارها را با سرعت بالا انجام دهیم. توسعه‌دهندگان رمزارز مدعی هستند که یکی از ارزهای برتر و پرکاربرد دش است و در آینده ارزشش بیش‌تر خواهد شد. ارز دش به روش‌های مختلف قابل خریداری است. می‌توانید از ارزهای معمولی مثل ریال و دلار برای خرید آن استفاده کنید یا با رمزارزها این کار را انجام دهید. تصور کنید که می‌خواهید یک واحد دش بخرید، در قدم اول باید بیت‌کوین یا یک ارز معروف دیگر را خرید کنید تا با فروش آن یک واحد دش نصیب‌تان می‌شود.

احتمالا برای‌تان سوال پیش آمده که چگونه دش استخراج می‌شود؟

نحوه استخراج

دش

استخراج به کاری گفته می‌شود که فرد یا افراد برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند. شما با ماینینگ اعمال زیادی را انجام می‌دهید. هم تراکنش‌های شرکت‌ها و اشخاص را تایید می‌کنید، هم بلاکی به بلاک‌چین می‌افزایید و واحدی از رمزارز مورد نظر را اصطلاحا استخراج می‌کنید. وسایل ماینینگ دارای قدرت زیادی هستند تا الگوریتم‌های ریاضی را حل کنند و سپس واحدی را پیدا نمایند. استخراج دش هم مثل بیت‌کوین است. به یک ریگ استخراج نیاز دارید که جایگاه‌های زیادی برای قرارگیری کارت گرافیک دارد. سپس لازم است به شبکه دش بپیودید و عضو یکی از استخرها شوید. این استخرها چند ماینر را در یک منطقه خاص میزبانی می‌کنند و مثل گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی هستند.
جدای از این‌ها، سرمایه اولیه بسیار مهم است. طبیعتا با توجه به بودجه خود می‌توانید یک کامپیوتر بخرید که قدرتش رابطه مستقیمی با سرعت استخراج دارد. همچنین هرچه‌قدر کارت‌های گرافیک بیش‌تری داشته باشید، سود شما از ماینینگ افزایش می‌یابد. مهم‌ترین هزینه جاری هم برق خواهد بود. ریگ‌های استخراج با این‌که اینترنت کمی (حداکثر ۳ گیگابایت در ماه) مصرف می‌کنند، اما از طرفی برق زیادی را می‌بلعند. پس یکی از اولین کارها پیش‌بینی‌ قبض‌های برق است که باید با درآمد کسب شده از ماینینگ پرداخت شوند. ضمنا برگشت مبلغ کامپیوتر هم مهم است. این کار هم با خرید یک ریگ استخراج قدرت‌مند حاصل گشته و پول پرداخته شده برای خرید سخت‌افزار در عرض چند یا چندین ماه برمی‌گردد.

کیف پول‌های دش

دش

برای ارز رمزپایه دش کیف‌ پول‌های متعددی طراحی و ساخته شده‌اند. این ولت‌ها می‌توانند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشند. در بخش نرم‌افزاری شمار زیادی کیف پول وجود دارند که از طرف شرکت‌های مختلف عرضه گشته‌اند. ولی با این حال فقط می‌توان به تعداد معدودی اطمینان داشت. هسته دش یکی از اولین انتخاب‌های کاربران است. این کیف پول برای نسخه‌های مختلف ویندوز ارایه شده و توسط خود توسعه‌دهنده دش هم به تایید رسیده است. با خیال راحت از این ولت کاربردی استفاده کنید و از تکنولوژی‌های مختلف افزایش سرعت بهره ببرید. برای انتقال واحدها هم کافی است شناسه فرد مورد نظر را داشته باشید و در قدم بعدی مبلغ را بفرستید و تمام! در عرض چند ثانیه مبادله به تایید سیستم می‌رسد و پول مجازی انتقال می‌یابد. می‌خواهید با موبایل تجارتی را انجام دهید و دسترسی همیشگی به کامپیوتر را ندارید؟ اصلا مشکلی نیست. یک کیف پول مخصوص اندروید و آی‌اواس توسعه داده شده که انتقال دش را به سرعت امکان‌پذیر می‌کند. در زمینه نگه‌داری هم موفق است و با نهایت امنیت این کار را انجام می‌دهد. فقط نباید پسوردهای خود را به کسی بدهید.

لجرنانو اس یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. این ولت از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که دش هم جز آن‌هاست. این دستگاه‌ها به فن‌آوری‌های مختلفی برای بالا بردن امنیت مجهز هستند که از سرمایه شما در مقابل هکرها محافظت شود. گفتنی‌ست که اگر از این نوع از کیف پول‌ها استفاده کنید کم‌تر در معرض حمله ربات‌ها و افراد قرار می‌گیرید. اما مثل تمام وسایل فیزیکی، مشکل گم شدن آن‌ها نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH