همه آنچه که باید درباره زمان عرضه و قیمت آی‌فون ۹ بدانید

براساس گزارش‌ها، میانگین قیمت فروش (ASP) گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۷ رکورد ۶۵۲ دلار را زده است و با ادامه فروش آی‌فون ۱۰ و همچنین معرفی هندست‌های سه‌گانه ناچ‌دار نسخه ۲۰۱۸ آن، انتظار می‌رود که این میانگین در سال مالی جاری به رقم بزرگ ۷۳۸ دلار برسد که در این صورت اتفاقی رویایی برای اپل خواهد بود.

پیش از این، پیش‌بینی‌هایی درباره قیمت و زمان عرضه گوشی‌های آی‌فون ۱۰ مدل ۲۰۱۸ و آی‌فون ۱۰ پلاس صورت پذیرفته بود، اما در مورد هندستِ به اصطلاح ارزان‌قیمت آی‌فون ۹ نسخه ۲۰۱۸، همه چیز همچنان مبهم و نامشخص است. اما ما در ادامه سعی خواهیم کرد ارزیابی از محدوده قیمتی و زمان عرضه این محصول اپل داشته باشیم.

محدوده قیمتی گوشی جدید آی‌فون ۹ مدل ۲۰۱۸

یگ گفته مشهور وجود دارد که می‌گوید هرجا دود است احتمالا آتش هم آنجا هست و شاید بتوان این ضرب‌المثل را مصداق تغییر روش قیمت‌گذاری اپل درباره آی‌فون‌های سه‌گانه جدید دانست. اولین بار یکی از ناظران معروف شرکت اپل که شخصی به‌نام Kuo بود خبر از قیمت‌های جدید این سه آی‌فون داد. او ادعا کرد که آی‌فون ۱۰ مدل ۲۰۱۸ که از یک پنل ۵.۸ اینچی OLED بهره می‌برد، بسته به ترکیب حافظه داخلی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ دلار، آی‌فون ۱۰ پلاس که دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED است، بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار و مدل پایین‌رده (آی‌فون ۹) با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی LCD، بسته به تعداد سیم‌کارت و میزان حافظه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

یک تحلیلگر معتبر موسسه Morgan Stanley نیز که به بررسی تاثیر قیمت‌ آی‌فون‌های جدید بر میانگین قیمت فروش محصولات اپل پرداخته بود، به همان نتایج Kuo رسید. وی برای بزرگ‌ترین آی‌فون اپل (آی‌فون ۱۰ پلاس) قیمت ۹۹۹ دلار، برای آی‌فون ۱۰ مدل ۲۰۱۸، قیمت ۷۹۹ دلار و برای آی‌فون با پنل LCD، قیمتی بین ۶۹۹ تا ۷۶۹ دلار پیش‌بینی کرد.

همه این‌ها، در حالی است که پیش‌بینی‌های اولیه در مورد گوشی ۶.۱ اینچی آی‌فون ۹ حاکی از قیمت‌های ۵۹۹ دلار یا ۵۴۹ دلار بودند. البته نباید فراموش کرد که اپل ممکن است با این گوشی برای اولین بار مدل دو سیم‌کارته ارایه کند و ضمن اینکه، علاوه بر مدل رده‌بالای آی‌فون ۱۰ پلاس، آی‌فون ۹ نیز با دو ترکیب‌بندی حافظه عرضه خواهد شد.

زمان عرضه آی‌فون ۹ مدل ۲۰۱۸

درباره زمان عرضه شاید بتوان گفت نیمه سپتامبر، اما شایعات زیادی وجود دارد که آی‌فون جدید ۲۰۱۸ اپل با نمایشگر LCD و یک دوربین تکی در ماه اکتبر یا در اواخر نوامبر روانه بازار خواهد شد. این تاریخ‌ها، از زمان‌بندی مرسوم برای عرضه گوشی‌های آی‌فون‌ یکی دو ماه دیرتر است، اما نباید فراموش کرد که سال گذشته آی‌فون ۱۰ به‌خاطر مشکلاتی که در رابطه با کیت دوربین TrueDepth داشت، بسیار دیرتر از آی‌فون ۸ و ۸ پلاس بارگیری شد.

Slapping a notch on this JDI panel could delay the iPhone 2018

هرچند امسال مشکل تولید TrueDepth حل شده، اما ظاهرا اپل درباره پنل‌های LCD به مشکل برخورد کرده است. این شرکت برای تولید پنل‌های ۶.۱ اینچی با ال‌جی دیسپلی و JDI قرارداد بسته، اما بریدگی بزرگ این پنل‌ها احتمالا باعث پیچیدگی‌هایی در تولید آن شده است. منابع آگاه از احتمال تاخیر یک ماهه در این‌باره خبر می‌دهند.

آی‌فون ۹ مدل ۲۰۱۸، با سایز ۷.۷ در ۷۶.۵ در ۱۵۰.۹ میلی‌متر اولین آی‌فون اپل با یک نمایشگر بزرگ است که علاوه بر اینکه بدنه نسبتا کامپکتی دارد، بلکه در مقایسه با قیمت‌های استاندارد این شرکت، دستگاه ارزان‌قیمتی هم محسوب می‌شود. اخیرا یک گزارش از موسسه Nikkei، این تاخیر احتمالی در رابطه با این گوشی را تایید کرده است:

زمان برنامه‌ریزی شده برای سرهم‌بندی کردن نهایی مدل‌های OLED توسط شرکت‌های Foxconn و Pegatron ، ماه جولای و برای مدل LCD، ماه آگوست تعیین شده است. طبق برنامه فعلی، به احتمال زیاد دو مدل OLED یک ماه زودتر از مدل LCD عرضه خواهند شد.

حالا می‌توان به استراتژی اپل پی برد. عرضه آی‌فون LCD که یک ماه بعد از مدل‌های بالارده OLED آی‌فون ۱۰ اتفاق خواهد افتاد، بسیاری را ابتدا مجبور به خرید مدل‌های بسیار گران‌قیمت‌تر آی‌فون خواهد کرد. این استراتژی کاملا برعکس آن چیزی است که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد و منجر به فروش‌های بی‌رمق سری ۱۰ شد. اما هنوز تحلیگران هشدار می‌دهند که به‌خاطر تاخیر در عرضه آی‌فون ۹، اپل ممکن است در سال مالی جاری تنها ۳۰ الی ۴۰ میلیون آی‌فون LCD و ۷۵ میلیون دستگاه OLED بفروشد که اگر این‌گونه باشد، آمار بسیار ضعیفی برای کوپرتینونشین‌ها محسوب خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH