تصمیم سامسونگ مبنی بر استفاده از 5 دوربین در گلکسی S10 پلاس!

با وجود آن‌که پیش از عرضه اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس شاهد معرفی فبلت گلکسی‌نوت 9 و حتی رونمایی احتمالی از گوشی تاشو گلکسی X خواهیم بود؛ اما این موضوع، طرح شایعات قابل‌توجه پیرامون پرچم‌دار نسل بعدی سری گلکسی S را متوقف نکرده است. بر اساس آخرین شایعات، گلکسی S10 پلاس از جذاب‌ترین قابلیت‌ها خصوصا در بخش دوربین بهره‌مند خواهد شد؛ چرا که این اسمارت‌فون از 5 لنز شامل 3 سنسور در بخش پشتی و 2 سنسور در قسمت جلویی گوشی استفاده خواهد کرد.

گاهی اوقات بسیاری از کاربران از خود می‌پرسند که آیا تولیدکنندگان اسمارت‌فون، محصولات خود را به صورت واقعا انقلابی توسعه خواهند داد یا خیر. به‌عنوان مثال این شرکت‌ها می‌توانند نسبت به بهینه‌سازی یا تولید باتری‌هایی با امکان شارژدهی بیش‌تر از یک هفته اقدام نمایند؛ بی‌آنکه این باتری نیازی به شارژ مجدد داشته باشد. اما دوربین، یکی از حوزه‌هایی است که به تازگی تکامل یافته و به نظر می‌رسد که عرضه گلکسی S10 پلاس در آینده، نقطه‌ای برای ادامه روند توسعه دوربین‌ها خواهد بود.

بر اساس شایعات، این اسمارت‌فون از یک دوربین سه‌گانه در بخش پشتی و یک دوربین دوگانه در قسمت جلویی دستگاه بهره می‌گیرد که با احتمال فراوان امکان خلق افکت‌های بوکه زیبا را فراهم خواهد کرد. گزارش وبسایت The Bell نشان می‌دهد که سامسونگ از پیکره‌بندی مشابه با گلکسی S9 پلاس شامل یک لنز تله‌فوتو همانند نمونه مشاهده شده در گلکسی‌نوت 8 و گلکسی S9 پلاس بهره خواهد برد. بعلاوه یک ماژول با زوایه دید گسترده 120 درجه‌ای را نیز به این مجموعه اضافه کنید.

دوربین گلکسی‌ اس۹ پلاس، برای سامسونگ یک موفقیت بزرگ به‌شمار می‌آید

برای ثبت تصاویر زیبا به قطعات قدرتمندی نیاز خواهید داشت و سامسونگ به خوبی از این موضوع آگاهی دارد. لذا این پرچم‌دار از جدیدترین تراشه بومی با نام اگزینوس 9820 (حداقل در قاره اروپا) استفاده خواهد کرد. این پردازنده مجهز به 8 هسته شامل 2 هسته M4 برای پردازش سنگین‌ترین امور، 2 هسته کورتکس A75 یا A76 برای کارهای میانی و 4 هسته کوچک کورتکس A55 برای اجرای ساده‌ترین امور است.

تراشه جدید Mali-G76 نیز بایستی جالب باشد. این تراشه برای اجرای پیشرفته‌ترین بازی‌های موبایل به کمک اسمارت‌فون خواهد آمد؛ اما به لطف وجود قابلیت یادگیری ماشین یکپارچه، احتمالا امکانات جدیدی را نیز ارایه خواهد داد. با عرضه مدل‌های مختلف گلکسی S10 پلاس، مقایسه نسخه‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 و اگزینوس 9820 خصوصا از جنبه مصرف انرژی و طول عمر باتری جالب‌توجه خواهد بود. انتظارات نسبت به نخستین تراشه GPU تولید شده با فرآیند 7 نانومتری در سطح بالایی قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH