چه چیزی آنر 10 را بالاتر از وان‌پلاس 6 قرار می‌دهد؟!

با توجه به شباهت‌های فراوان دو گوشی چینی آنر 10 و وان‌پلاس 6، که برخی آنها را تقریبا یکی می‌دانند، شاید در نگاه اول تیتر این مطلب کمی بی‌معنی به نظر برسد. این دو پرچم‌دار در یک بازار رقابت می‌کنند و از بسیاری جهات ویژگی‌ها و عملکرد مشابهی دارند. با این وجود در صورتی که در اسمارت‌فون آینده خود به دنبال نوآوری هستید، ما آنر 10 را به شما توصیه می‌کنیم. پیش از هرگونه جبهه‌گیری در این خصوص با ما همراه باشید تا دلایل این موضوع را بررسی کنیم.

دوربینی دارای هوش مصنوعی

نگاهی به سخت‌افزار این گوشی‌ها در قسمت دوربین باز هم نشان دهنده یک چیز است: شباهت. آنر 10 دارای دو دوربین 14 و 16 مگاپیکسلی است، در حالی که وان‌پلاس 6 از دو دوربین 20 و 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در دوربین سلفی نیز آنر 10 سنسوری 24 مگاپیکسلی و وان‌پلاس 6 دوربینی 16 مگاپیکسلی دارد.

با توجه به این مشخصات، شاید در نگاه اول منتظر عملکردی مشابه در دو دوربین هستیم، اما فناوری هوش مصنوعی به کار گرفته شده در آنر 10 عملکرد این اسمارت‌فون را در برابر هم وطن خود تا حد زیادی متمایز می‌کند. به کار بستن بهترین تنظیمات برای تصویربرداری در شرایط مختلف تنها از پس عکاسان حرفه‌ای بر می‌آید، اما آنر 10 کاربر خود را با استفاده از هوش مصنوعی از این مرحله بی‌نیاز کرده است. با این گوشی هر بار که عکاسی می‌کنید تنظیمات دوربین به صورت خودکار در بهترین حالت قرار می‌گیرند تا خروجی کیفیت بالایی پیدا کند.

هوش مصنوعی به کار رفته در این دوربین اجازه می‌دهد تا دستگاه پانصد سناریوی مختلف را در 22 دسته‌بندی تشخیص دهد. این فناوری می‌تواند محیط موجود در تصاویر مانند آسمان، گیاهان، افراد و حتی یک آبشار را به خوبی تشخیص دهد و مکان آنها را به صورت ثابت تعیین کند.

هوش مصنوعی این هندست با استفاده از فناوری Semantic Image Segmentation دستگاه را قادر می‌سازد تا اشیا گوناگون را در یک تصویر شناسایی کند. پارامترهای مخصوص هر صحنه در لحظه عکس‌برداری بر روی تصویر گرفته شده اعمال می‌شوند و باعث حرفه‌ای به نظر رسیدن تصاویر گرفته شده با این دوربین می‌شوند. کاربران وان‌پلاس 6 باید به صورت دستی تغییرات مورد نظر گفته شده را اعمال کنند.

از منظری دیگر، آنر 10 کمی کوچک‌تر و به اصطلاح جمع و جورتر از وان‌پلاس 6 است و همین مورد موجب می‌شود تا به هنگام سلفی گرفتن، کار کردن با یک دست با آن آسان باشد.

خلاقیت در طراحی

طراحی آنر 10 چیزی است که باید تنها آن را از نزدیک مشاهده کرد. پنل پشتی از 15 لایه گلس سه‌بعدی ساخته شده است و موجب شده تا نگاه به آن از هر زاویه‌ای شکل خاصی را در نگاه بیننده ایجاد کند. این گلس aurora نتیجه بهترین تکنیک‌های جهانی در سطح عالی و مراحل پردازش مهندسی شده‌ای است که نیازمند دقت و ظرافت بالایی است.

این افکت با رنگ‌های جدیدی که در مرکز هنرهای زیبایی شناسی پاریس خلق شده است، تکمیل می‌شود؛ آبی و سبز فانتوم. اگر حس می‌کنید این دو رنگ برای ذائقه شما کمی تند است، آنر 10 در رنگ‌هایی همچون مشکی نیمه شب و خاکستری فانتوم نیز در دسترس مخاطبین قرار دارد. استفاده از متخصصین امر در طراحی و تولید این محصول نشان‌دهنده اهمیتی است که شرکت چینی برای این وجه از محصول خود قائل شده است.

وان‌پلاس 6 در سه رنگ عرضه شده: مشکی بازتابی، مشکی و سفید. همانطور که مشاهده می‌شود خبری از رنگ‌های فانتزی نیست و انتخاب کاربر در این حوزه محدود به نظر می‌رسد.

بعلاوه آنر 10 دارای صفحه نمایشی بدون حاشیه با نسبت 19:9 و نسبت تصویر در بدنه 86 درصدی است. استفاده از فناوری اولتراسونیک حسگر اثر انگشت و تعبیه آن در زیر صفحه نمایش نیز از جمله نقاط قوت این محصول است. در این قسمت وان‌پلاس 6 به مانند بیشتر اسمارت‌فون‌های موجود در بازار حسگر اثر انگشت را در پنل پشتی قرار داده است.

نتیجه‌گیری

از مطالب گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که علی‌رغم شباهت فراوان این دو هندست در زمینه ویژگی‌های داخلی، آنر 10 دارای فاکتورهای کافی برای برتری نسبت به وان‌پلاس 6 است و دوربین و نوآوری در طراحی تنها دو نمونه از این فاکتورها هستند.

2 در مورد “چه چیزی آنر 10 را بالاتر از وان‌پلاس 6 قرار می‌دهد؟!”

  1. وان پلاس 2.3 لول بالاتره از آنر 10 هستش…همه سایتا معروف وان پلاسو نقد کردنو راضی بودن و امتیازا بالایی دادن مثل فون آرنا که 9/10 داده.واقعا دلایلتون غیر حرفه ای و جانبدارانست

  2. دلایل مسخره ای بود!!
    معلومه وانپلاس بهتره
    وانپلاس6 در قدرت صفحه نمایش کیفیت ساخت و… از انر 10 خیلی سر تره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH