بالاترین نرخ افت فروش برای گوشی‌های سامسونگ طی 3 ماهه نخست سال 2018

آخرین گزارش تفصیلی تعمیرات و امنیت دستگاه‌های موبایلی از سوی کمپانی امنیت داده بلانکو (Blancco) منتشر شد. این گزارش، 3 ماهه نخست سال جاری را تحت پوشش قرار می‌دهد. به گفته موسسه تحقیقاتی بلانکو، گوشی‌های سامسونگ با کاهش 27.4 درصدی میزان فروش در فاصله ماه‌های ژانویه تا آوریل، بالاترین نرخ افت فروش را در میان تولیدکنندگان مختلف تجربه کردند. اپل آی‌فون 6 نیز با کاهش 22 درصدی میزان فروش، بالاترین رکود در میان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS را به خود اختصاص داد. اپل آی‌فون 6s با کاهش 16 درصدی فروش در رتبه بعدی قرار گرفت. به‌طور کلی در 3 ماهه نخست سال 2018، فروش دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS حدود 15.2 درصد کاهش یافت؛ در حالی‌که مدل‌های اندرویدی شاهد افت 18.9 درصدی فروش بودند.

کاهش 2 رقمی نرخ فروش گوشی‌های آی‌فون 6 و 6s نبایستی موضوع تعجب‌آوری باشد. در سال 2016، صفحه‌نمایش لمسی تعدادی از دستگاه‌های آی‌فون 6 و 6s از کار افتاد و یک نوار افقی خاکستری رنگ بر روی آن ظاهر شد. این مشکل که “بیماری لمسی” نام‌گذاری شده بود، ظاهرا با تصمیم اپل مبنی بر عدم استفاده از چسب اپوکسی بر روی برد مدار آی‌فون 6 ارتباط داشت. در گذشته اپل همواره از این ماده استفاده می‌کرد.

همچنین اپل در سال گذشته فرآیند کاهش سرعت پردازش در گوشی‌های آی‌فون 6، آی‌فون 6 پلاس، آی‌فون 6s، آی‌فون 6s پلاس، آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس را آغاز نمود. باتری‌های تخلیه شده در برخی از این مدل‌ها قادر به تامین انرژی موردنیاز هندست برای اجرای بعضی امور خاص نیست و این موضوع می‌تواند خاموش شدن دستگاه‌های معیوب را به دنبال داشته باشد. اپل از به‌روزرسانی iOS 10.2.1 به منظور نصب بی‌سروصدای قابلیت کنترل سرعت بهره برد و سپس با هدف عذرخواهی از کاربران، طرح تعویض باتری با تخفیف را آغاز کرد.

در حالی‌که سامسونگ با افت 27.4 درصدی نرخ فروش طی 3 ماهه نخست امسال در صدر فهرست تولیدکنندگان قرار گرفت؛ شیائومی نیز با کاهش 14.2 درصدی فروش در میان کاربران اندرویدی، رتبه بعدی را به خود اختصاص داد. موتورولا با افت 9.6 درصدی فروش دستگاه‌های خود در 3 ماهه اول سال 2018، جایگاه سوم را از آن خود کرد.

داده‌های مربوط به دستگاه‌های اندرویدی و iOS که توسط موسسه بلانکو گردآوری شده‌اند، به منظور ارزیابی و اطمینان با اطلاعات سرویس‌دهنده‌های مخابراتی و خرده‌فروشان تطبیق یافته‌اند. اطلاعات نشان می‌دهند که 74.3 درصد از دستگاه‌های مبتنی بر iOS، سیستم‌عامل iOS 11 را اجرا می‌کنند؛ در حالی‌که 52 درصد گوشی‌های اندرویدی از سیستم‌عامل اندروید نوقا بهره می‌گیرند. اندروید نوقا در مقایسه با جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوگل با نام اندروید اوریو، یک نسل قدیمی‌تر است. در این قسمت، آمار شگفت‌انگیزی به چشم می‌خورد. حدودا 1.3 درصد از کاربران اندرویدی، نسخه اوریو را بر روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند؛ در حالی‌که 1.2 درصد کاربران از نسخه 2010 سیستم‌عامل اندروید با نام 2.3x Gingerbread استفاده می‌کنند. برابری تقریبی این آمار جالب به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش، بزرگترین مشکلات عملکردی برای دستگاه‌های iOS شامل اتصال بلوتوث و وای‌فای بوده است. این موضوع همانند فقدان جک صوتی 3.5 میلی‌متری، مشکلاتی در زمینه استفاده از هدست و داده‌های شبکه موبایل را به دنبال داشت. مشکلات هندست‌های اندرویدی به کارآیی کلی، ایرادات مرتبط با دوربین، میکروفون و شارژ باتری آن‌ها مربوط می‌شود.

در 3 ماهه نخست سال 2018، 34 درصد گوشی‌های اندرویدی با مشکلات عملکردی دست به گریبان بودند. این رقم طی دوره زمانی مشابه در سال 2017 برابر با 10 درصد بود. آمار مذکور برای کاربران اندرویدی و تولیدکنندگان، هشداردهنده قلمداد می‌شود.

1 در مورد “بالاترین نرخ افت فروش برای گوشی‌های سامسونگ طی 3 ماهه نخست سال 2018”

  1. اب بس که سامسونگ گوشی های مضخرف میزنه
    مثلا چرا J8 سامسونگ باید از پردازنده بسیار ضعیف اسنپ دراگون 450 استفاده کنه و جالبته اینکه چرا مدل A6 plus هم که همیشه روال بوده سری a از سری j بالاتره همین پردازنده ضعیف رو داشته باشه . خیلی خنده داره از همه خنده دار تر قیمت 3 میلیونی سامسونگ برای گوشی های با برای اسنپ 450 هست !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH