جدیدترین بنچ‌مارک منتشر شده از وجود سریع‌ترین حافظه‌های SSD در مک‌بوک پرو 2018 حکایت دارد

مدل‌های آینده مک‌بوک پرو 2018 شامل نسخه‌های جدید 13 و 15 اینچی خواهند بود و شما قادر به انتخاب پیکره‌بندی دستگاه تا سقف یک پردازنده 6 هسته‌ای با 32 گیگابایت رم DDR4 و 4 ترابایت حافظه SSD از نوع PCIe NVMe خواهید بود. عملکرد دستگاه‌های جدید متفاوت با آن چیزی است که تا به امروز در مک‌بوک پرو مشاهده شده است. به‌طور کلی پاسخ‌گویی مناسب این نوت‌بوک‌ها به لطف حافظه داخلی جدید و ارتقایافته‌ای است که در بدنه آلومینیومی ممتاز آن‌ها گنجانده شده است. تست‌های بنچ‌مارک بر روی مدل‌های مک‌بوک پرو 2018 جدید اجرا شده است و شما می‌توانید حدس بزنید که کدام محصول در صدر این فهرست قرار می‌گیرد.

مک‌بوک پرو 13 اینچی، داده‌هایی با حجم 4.9 گیگابایت را ظرف مدت زمان تنها 2 ثانیه کپی کرد

با استفاده از برنامه تست سرعت دیسک با نام BlackMagic برای سیستم‌عامل macOS، مک‌بوک پرو موفق شد به میانگین سرعت نوشتن 2682 مگابایت بر ثانیه دست یابد. چنین نرخ سرعتی کاملا اعجاب‌انگیز به نظر می‌رسد و تنها بدان معناست که اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه با سرعتی فوق‌العاده بالا اجرا می‌شوند. حافظه‌های SSD ثالث مانند سامسونگ 970 EVO اکثرا در اولترابوک‌های مجهز به درگاه M.2 SSD که از استاندارد NVMe پشتیبانی می‌کنند، نصب می‌شوند تا کیفیت پاسخ‌گویی نوت‌بوک را به حداکثر میزان ممکن ارتقا دهند.

دومین نوت‌بوک سریع در بنچ‌مارک، دل XPS 13 با تراشه Core i7 بود. اما سرعت نوشتن داده در این نوت‌بوک، تنها به 399.4 مگابایت بر ثانیه رسید. این موضوع بدان معناست که محصول دل در عوض بهره‌گیری از استاندارد PCIe NVMe موجود در نوت‌بوک‌های گران‌قیمت، مجهز به حافظه SSD معمولی با رابط کاربری SATA III است.

بعلاوه این مساله نشان می‌دهد که مک‌بوک پرو 13 اینچی بایستی گزینه‌ای مطلوب برای آن‌دسته از کاربران حرفه‌ای باشد که مایل به پرداخت هزینه اضافی برای خریداری مک‌بوک پرو 15 اینچی نیستند؛ محصولی که قیمت‌گذاری آن از 2399 دلار آغاز می‌شود. همچنین شایان به ذکر است که سری مک‌بوک پرو 2018 حداقل مجهز به یک پردازنده 4 هسته‌ای خواهد بود؛ بنابراین به کمک این دستگاه‌ها و زمانی‌که در حال حرکت هستید نیز قطعا می‌توانید به انجام اموری نظیر تولید محتوا بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH