مرورگر مایکروسافت Edge در به‌روزرسانی جدید رداستون ۵ با قابلیت‌های جدید عرضه خواهد شد

مایکروسافت اخیرا حلقه Skip Ahead را ریست کرده و شاخه رداستون ۵ را نیز تغییر داده که نشان می‌دهد به‌روزرسانی جدید تقریبا آماده شده است. اما ممکن است شرکت، برنامه‌هایی برای اضافه کردن چند سورپرایز به مایکروسافت Edge نیز داشته باشد.

مایکروسافت مدت مدیدی است که بر روی Edge کار می‌کند و در حالی‌که مرورگر کارهای ابتدایی را به‌طور کامل انجام می‌دهد اما هنوز فاقد چند ویژگی مهم و پیشرفته است. حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت  برنامه‌هایی برای ارایه چند سورپرایز جدید با آخرین آپدیت رداستون ۵ داشته باشد. قابلیت‌های جدیدی که قرار است به مایکروسافت Edge اضافه شود، شامل امکان تنظیم یک صفحه دلخواه برای تب جدید، امکان نمایش دادن یا مخفی کردن نوار علاقمندی‌ها (Favorites) و همچنین امکان ایجاد تنظیم آدرس URL برای هوم تب می‌شود.

تابه‌حال کاربران انتخاب چندان زیادی برای تنظیم صفحه پیش‌فرض برای تب جدید نداشتند. اما با آپدیت جدید، مایکروسافت به کاربران اجازه خواهد داد تا صفحات وب دلخواه را برای تب جدید تنظیم کنند. در حال حاضر، این امکان حتی با policy editor هم امکان‌پذیر نیست اما با بیلدهای آتی‌ که توسط مایکروسافت فعال خواهند شد این قابلیت فراهم می‌شود.

ویژگی جدید دیگر که برای مایکروسافت Edge عرضه خواهد شد امکان نمایش دادن/مخفی کردن نوار علاقمندی‌ها در هنگام وب‌گردی در اینترنت است. هم اکنون، این مرورگر نوار علاقمندی‌ها را تنها بر روی تب جدید نشان می‌دهد و به محض اینکه کاربر تب جدیدی را باز می‌کند، ناپدید می‌شود. اما با به‌روزرسانی جدید، مایکروسافت این اجازه را به کاربران خواهد داد تا این نوار را حتی زمانی که تب جدیدی باز می‌کنند، مخفی کنند. این امکان در این مرورگر مانند گوگل کروم عمل خواهد کرد. با این قابلیت کاربر می‌تواند کنترل بیشتری بر روی این نوار داشته باشد و به‌راحتی به وب‌سایت‌های بوکمارک شده دسترسی پیدا کند.

با ویژگی آخر کاربر می‌تواند تا یک آدرس URL دلخواه را برای صفحه هوم تنظیم کند. در حال حاضر، مرورگر Edge تنها امکان برگشت به صفحه اول را با فشردن دکمه هوم دارد. اما با آپدیت جدید رداستون ۵ این امکان برای کاربران مهیا خواهد شد تا وب‌سایت دلخواهی را برای تب هوم انتخاب نمایند. برای مثال کاربر می‌تواند وب‌سایت Bing را به‌عنوان URL برگزیند و با کلیک کردن دکمه هوم به صفحه Bing انتقال یابد و نه صفحه شروع.

همه این قابلیت‌ها در بیلد ۱۷۷۱۳ حلقه Fast اینسایدر وجود نداشتند، اما در بیلدهای آینده امکان‌پذیر خواهند بود. فعلا درباره زمان عرضه بیلد جدید مطمئن نیستیم ولی این تغییرات مطمئنا باعث بهبود مایکروسافت Edge و کارایی بیشتر آن برای استفاده‌کنندگان خواهد گردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH