نظر یک غواص انگلیسی در رابطه با زیردریایی کمک‌رسان ایلان ماسک: این یک شیرین‌کاری رسانه‌ای است!

خبر ساخت و طراحی یک زیردریایی کوچک توسط تیم ایلان ماسک، برای کمک‌رسانی به 12 نوجوان فوتبالیست و مربی‌شان در تایلند رسانه‌ای شد و خیلی‌ها هیجان‌زده شدند؛ اما ظاهرا همه افراد از این وسیله ایلان ماسک شگفت‌زده نشده‌اند. در زمان مصاحبه شبکه CNN با ورن آنسوورث (Vern Unsworth) غواص انگلیسی که بیشتر فعالیتش درزمینه امداد و نجات است، وقتی از او درباره زیردریایی کمک‌رسان ایلان ماسک سوال شد، نه‌تنها هیجان‌زده نبود بلکه کمی قیافه تلخی به خود گرفت.او این وسیله را یک شیرین‌کاری رسانه‌ای عنوان کرد و همچنین گفت که زیردریایی ایلان ماسک غیرممکن است بتواند از موانع سخت و تونل‌های این غار عبور کند.

چندی پیش ماسک گفت که گروهی از مهندسان آن برای بررسی احتمال کمک راهی تایلند شده‌اند تا اگر بتوان به این افراد کمکی کرد، به‌سرعت اعمال کنند. برای کمک‌رسانی و همکاری با تیم نجات در تایلند، ماسک مهندسان شرکت‌های Boring و SpaceX را عازم آن منطقه کرد. در هشتم جولای ایلان ماسک عکس زیردریایی کوچکی را به نمایش گذاشت که تیم مهندسانش برای کمک به نوجوانان و مربی تیم فوتبال طراحی کرده بودند. این عکس، زیردریایی کوچک مینیاتوری را نشان می‌داد که قابلیت انتقال افراد را به خارج از محل به دام افتاده شدن داشت.

ماسک در آن زمان در توییتر خود نوشت که بر اساس گفته غواص حاضر برای کمک‌رسانی در تایلند، این زیردریایی مینیاتوری به‌راحتی از میان موانع قابلیت عبور کردن دارد و می‌تواند عملیات را انجام دهد. یک از خبرنگاران نوشت: «این وسیله ظاهرا مفید است و اگر احیانا چنین نباشد، شاید در آینده بتواند پیشرفت بیشتری بکند». این وسیله یک فناوری کمک‌رسان جدید وابسته به ایلان ماسک به شمار می‌رود و شاید در آینده کارایی بهتر و مناسب‌تری نیز بتواند از خود نشان دهد.

این تیم فوتبال شامل 12 نوجوان پسر و مربی‌شان بودند که در ماه ژوئن خبر گم‌شدن آنها پخش شد. تیم امداد و نجات، غار تیام لوآنگ (Tham Luang) در شمال تایلند را بررسی و جستجو کردند. این منطقه در ماه‌های تابستان به‌شدت سیلابی و بارانی است و حجم زیادی آب جاری همیشه در این ماه‌ها وجود دارد. مکان گیر افتادن آنها در غار نهایتا 10 روز پس از جستجو پیدا شد و نهایتا تمامی آخرین اعضای این تیم در تاریخ 10 جولای از این غار خارج شدند. این اخبار هم‌زمان با نظر غواص، ورن آنسوورث، نسبت به زیردریایی کمک‌رسان ایلان ماسک منتشر شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH