نوکیا X5 با نمایشگر برش خورده و پردازنده هلیو P60 به‌صورت رسمی معرفی شد

ساعاتی پیش کمپانی HMD Global از اسمارت‌فون تازه نفس خود به نام نوکیا X5 رونمایی کرد. این اسمارت‌فون برای بازار چین در نظر گرفته شده و دومین عضو از خانواده X نوکیا است که پس از نوکیا X6 با نمایشگری برش خورده روانه بازار می‌شود. در ادامه نگاهی به اطلاعات جامع این هندست خواهیم داشت.

نوکیا X5 در رنگ‌های مشکی، آبی تیره و سفید روانه بازار خواهد شد. در هر دو سمت این تلفن همراه می‌توانیم شیشه 2.5D را مشاهده کنیم که وظیفه اتصال آن‌ها به یکدیگر را یک قاب پلی کربناتی بر عهده گرفته است. طراحی منحنی این اسمارت‌فون نگه داشتن آن را در دستان راحت‌تر می‌کند. این هندست در ابعاد 149.51 در 71.98 در 8.096 میلی‌متر و وزن 160 گرمی روانه بازار خواهد شد.

نوکیا X5 از نمایشگری 5.86 اینچی استفاده می‌کند که وضوح آن اچ‌دی+ (1520 در 720 پیکسل) بوده و نسبت تصویر در آن 19 به 9 است. نمایشگر برش خورده این هندست، 84 درصد از پنل جلویی تلفن همراه را تشکیل می‌دهد. هم‌چنین این نمایشگر با برخورداری از قابلیت فیلتر کردن نور آبی، می‌تواند از تاثیرات مخرب نور آبی در محیط‌های تاریک جلوگیری کند.

پردازنده به کار رفته در نوکیا X5، مدیاتک هلیو P60 است که می‌تواند قدرت پردازشی بالا را در کنار مصرف پایین انرژی به کاربر اعطا کند. عملکرد این چیپست در بخش بازی 70 درصد بهبود یافته است و بهبود عملکرد این چیپست در بخش انرژی به کمک فناوری هوش مصنوعی امکان‌پذیر شده است.

نوکیا X5 در دو نسخه با رم 3 و 4 گیگابایتی و حافظه داخلی به ترتیب 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. هم‌چنین کاربران می‌توانند برای افزایش حافظه در دسترس از کارت حافظه استفاده کنند. نیرو دهنده این مجموعه سخت افزاری یک باتری 3060 میلی آمپر ساعتی است.

در بخش پشتی این اسمارت‌فون می‌توانیم دوربین دوگانه تشکیل شده از دو سنسور 13 و 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را مشاهده کنیم. این دوربین با قابلیت‌هایی نظیر فلاش LED دوگانه، HDR ،PDAF، تشخیص عمق با دقت بالا و حالت پرتره مبتنی بر هوش مصنوعی همراهی می‌شود. دوربین سلفی نوکیا X، هشت مگاپیکسل وضوح دارد و به کمک هوش مصنوعی قابلیت‌هایی نظیر AI beauty، استیکر متحرک، تار کردن پس زمینه به کمک AI و حالت تصویربرداری دوگانه را به ارمغان می‌آورد. در تصویربرداری دوگانه کاربر می‌تواند به صورت هم‌زمان از دوربین جلو و عقب تلفن همراه استفاده کند.

دوربین جلو هم‌چنین می‌تواند برای بازگشایی قفل صفحه به کمک تشخیص چهره مورد استفاده قرار بگیرد. در بخش پشتی نیز می‌توانیم سنسور اثر انگشت را مشاهده کنیم که در کنار بازگشایی قفل می‌تواند برای تایید پرداخت‌های موبایلی مورد استفاده قرار بگیرد.

نوکیا X5 از نسخه تقریبا خالص اندروید 8.1 اوریو استفاده می‌کند و مطابق اعلام HMD، در آینده به‌روزرسانی اندروید 9 را نیز دریافت خواهد کرد. هم‌چنین این هندست به صورت ماهانه وصله‌های امنیتی اندروید را دریافت خواهد کرد. از دیگر قابلیت‌های این هندست می‌توان به پورت USB نوع C، جک صوتی 3.5 میلی‌متری، پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم کارت، مودم Cat.4 LTE، تماس بر پایه 4G VoLTE، وای‌فای 802.11ac، بلوتوث 4.2، GPS و GLONASS اشاره کرد.

نوکیا X5 در نسخه پایه 999 یوان چین (حدودا 149 دلار) قیمت خواهد داشت و هم‌اکنون از طریق فروشگاه‌های اینترنتی چین از جمله Suning ،Jingdong ،Tmall و فروشگاه آنلاین نوکیا در دسترس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH