آموزش پاک کردن تاریخچه جستجوها در گوگل مپس

قطعا همه ما مکان‌ها و نقاط مختلف را در گوگل مپس جستجو کرده‌ایم و البته نمی‌خواهیم همه این نتایج جستجوها در تاریخچه ما ثبت شوند. گوگل به‌صورت خودکار تمام جستجوها را در سابقه و تاریخچه برنامه ثبت می‌کند. اما قطعا بعضی مکان‌ها را جستجو کرده‌ایم و آن مسیر را تنها یک‌بار رفته‌ایم و دیگر به آنجا برنگشته‌ایم، پس نیازی نیست که در تاریخچه جستجوها حضور داشته باشند. به‌علاوه گاهی ممکن است آدرسی را اشتباه جستجو کرده باشیم، بنابراین قطعا نیاز داریم که بعضی موارد را از لیست جستجوهای گذشته گوگل مپس پاک کنیم.

هرچند که تاریخچه جستجو موارد مختلف را از طریق حساب کاربری خود در گوگل می‌توانید حذف کنید، اما یک راه دیگر نیز وجود دارد که در گوشی خود مسیرهایی را که اخیرا بررسی کرده‌اید، پاک کنید. در ادامه این روش را آموزش می‌دهیم.

چگونه تاریخچه گوگل مپس را در گوشی خود پاک کنیم؟

اگر می‌خواهید موارد مشخص در لیست جستجو برنامه گوگل مپس خود را پاک کنید، کافی است چند لحظه وقت بگذارید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برنامه گوگل مپس را باز کنید؛ سمت چپ نمایشگر را به وسط بکشید و ازآنجا وارد Settings شوید.
  2. وارد قسمت Maps history شوید تا لیست دقیق تمام مکان‌ها و نقاط مختلف را که جستجو کرده‌اید، مشاهده کنید.
  3. برای حذف یک مورد مشخص از جستجوهای خود کافی است روی x در قسمت راست آن ضربه بزنید(نوشته در صفحه‌نمایش داده می‌شوید و از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید این نتیجه را حذف کنید؟ با زدن روی Delete حذف شدن این نتیجه جستجو را تأیید کنید).
  4. اگر نتیجه یک جستجو را حذف کنید، دیگر این مکان به‌صورت پیشنهادی در هنگام جستجوی جدید، برای شما ظاهر نمی‌شود.
  5. اگر یک مسیر را پاک کرده باشید، در هنگام رفتن به یک مکان نزدیک، این مسیر پاک‌شده برای شما پیشنهاد داده نمی‌شود.

البته وقتی که بخواهید یک مسیر یا یک مکان مشخص از جستجوهای اخیر خود را پاک کنید و قسمت‌های دیگر جستجوی خود را همچنان نگه دارید، این ویژگی بسیار مفید است. برای آنکه یک نگاه جامع‌تر به نتایج جستجوهای گوگل مپس خود داشته باشید از این لینک به قسمت تاریخچه ثبت‌شده حساب کاربری گوگل خود مراجعه کرده و نتایج جستجو همه دستگاه‌های متصل به این حساب را بررسی کنید. از این قسمت نیز شما می‌توانید نتایج جستجوی خود را در گوشی تنظیم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH