اسمارت‌فون‌های شیائومی Mi A2 و Mi A2 لایت رسما معرفی شدند

بالاخره انتظارات به پایان رسید و کمپانی شیائومی از اسمارت‌فون‌های Mi A2 و Mi A2 لایت رسما رونمایی کرد. این هندست‌ها نمایانگر دومین نسل از گوشی‌های اندرویدی اصیل بوده و با پشتیبانی از پروژه Treble عرضه می‌شوند. بعلاوه این دستگاه‌ها یک ارتقا اساسی نسبت به شیائومی Mi A1 به‌شمار می‌روند. Mi A2 دستگاه قدرتمندتری است؛ در حالی‌که نسخه لایت از یک باتری بزرگ بهره می‌گیرد.

شیائومی Mi A2

برگه مشخصات دستگاه دربردارنده اطلاعات تعجب‌آوری نیست. اما همچنان بایستی شیائومی را به دلیل جسارت در ارایه محصولات ممتاز بیش‌تر با سیستم‌عامل اندروید وان تحسین نماییم. شیائومی Mi A2 با سخت‌افزاری بسیار قدرتمند در قالب یک بدنه آلومینیومی یکپارچه عرضه می‌شود.

این هندست مجهز به یک نمایشگر 5.99 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل است که نویدگر پوشش رنگی 85 درصدی NTSC و نسبت کنتراست 1500:1 خواهد بود. یک روکش گوریلا گلس 5 از این صفحه‌نمایش محافظت می‌کند. گوشی ابعادی تقریبا مشابه با Mi A1 دارد و تنها 3 میلی‌متر کشیده‌تر است؛ اما به لطف بهره‌مندی از نسبت ابعاد کشیده‌تر، 12 درصد فضای نمایشی بیش‌تر را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

عکاسی بخش کلیدی مجموعه Mi A2 به‌شمار می‌آید. دوربین سلفی دستگاه با محوریت سنسور 20 مگاپیکسلی IMX376 سونی ساخته شده است. این حسگر دارای پیکسل‌هایی با اندازه 1 میکرون است؛ اما به منظور بهبود حساسیت نوری در محیط‌های تاریک می‌تواند 4 عدد از این پیکسل‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد. همچنین یک فلاش LED اختصاصی به همراه مجموعه‌ای از افکت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و HDR نیز برای ثبت تصاویر سلفی در نظر گرفته شده است.

دوربین دوگانه پشتی گوشی از سنسوری مشابه با گشودگی دیافراگم f/1.75 و یک حسگر 12 مگاپیکسلی IMX486 سونی استفاده می‌کند. سنسور IMX486 دارای پیکسل‌های بزرگ‌تری با اندازه 1.25 میکرون و گشودگی دیافراگم مشابه است. بسته به مقتضیات صحنه، امکان تغییر وضعیت میان این 2 حسگر به‌صورت دستی وجود دارد. توجه داشته باشید که به‌دلیل عدم حضور لنز تله‌فوتو یا لنزی با زاویه‌دید گسترده، میان میدان‌دید حسگرها هیچ تفاوتی وجود ندارد.

شیائومی Mi A2 بخشی از برنامه اندروید وان محسوب می‌شود و از تراشه سریع اسنپ‌دراگون 660 بهره می‌گیرد. مدل پایه این هندست با رم 4 گیگابایتی و نسخه ممتاز آن با رم 6 گیگابایتی عرضه خواهند شد. ظرفیت حافظه‌داخلی دستگاه از 32 گیگابایت آغاز می‌شود (درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی وجود ندارد) و مدل‌های 64 و 128 گیگابایتی نیز در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت (نسخه 128 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم ارایه خواهد شد).

ضخامت گوشی برابر با 7.3 میلی‌متر و وزن آن معادل 166 گرم است. بدنه آلومینیومی دستگاه در رنگ‌های مشکی، آبی، قرمز، طلایی و رزگلد تولید می‌شود. این اسمارت‌فون از یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی استفاده نموده و به همراه یک شارژر 10 واتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

شیائومی Mi A2 در 40 بازار مختلف عرضه خواهد شد. این گوشی در روز 10 آگوست در اسپانیا ارایه می‌شود و در ادامه به قیمت‌گذاری هندست در این کشور اشاره شده است. عرضه Mi A2 در سایر کشورها شامل فرانسه و ایتالیا به ترتیب طی روزهای 27 جولای و 8 آگوست نیز مورد تایید قرار گرفته است.

در فهرست زیر اسامی کلیه کشورهایی که شیائومی Mi A2 به‌صورت رسمی در آن‌ها ارایه می‌شود را ملاحظه می‌کنید:

شیائومی Mi A2 لایت

شما می‌توانید شیائومی Mi A2 لایت را به‌عنوان مدل جدیدی از نسخه اصلی تصور نمایید. این اسمارت‌فون از تراشه مشابه اسنپ‌دراگون 625 استفاده می‌کند و نمایشگر آن نیز دارای فضای سطحی تقریبا یکسانی است. اگرچه درحال‌حاضر بهره‌گیری از نمایشگر برش‌خورده و نسبت‌ ابعاد 19:9، رویه‌ای معمول به‌شمار می‌آید. این گوشی دارای اندازه‌ای کوچک‌تر و البته باریک‌تر است و این موضوع، حمل آن‌ را تسهیل می‌نماید.

باتری دستگاه با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعتی خود یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود. شیائومی وعده داده که این باتری امکان 6 ساعت بازی بی‌وقفه یا 34 ساعت پخش موسیقی را فراهم می‌کند. ضخامت 8.8 میلی‌متری گوشی احتمالا اهمیت چندانی ندارد؛ اما وجود درگاه منسوخ میکرو USB تا اندازه‌ای حائز اهمیت خواهد بود.

نمایشگر شیائومی Mi A2 لایت از یک پنل 5.84 اینچی با رزولوشن 1080p پلاس استفاده می‌کند. بریدگی نمایشگر از دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد. این دوربین قابلیت ثبت تصاویر سلفی با جلوه‌های بصری بوکه را دارد.

یک دوربین دوگانه شامل 2 حسگر 12 و 5 مگاپیکسلی در بخش پشتی دستگاه به چشم می‌خورد. سنسور 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی گوشی عمل نموده و دارای پیکسل‌هایی با اندازه 1.25 میکرون و مشخصه فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز است.

Mi A2 لایت در 2 نسخه مختلف شامل 3 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه‌داخلی و 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه‌داخلی ارایه می‌شود. به لطف وجود درگاه حافظه میکرو اس‌دی حتی در صورت استفاده از 2 سیم‌کارت نیز همواره می‌توانید فضای ذخیره‌سازی دستگاه را افزایش دهید. البته وجود حافظه رم بیش‌تر در مدل دوم احتمالا موجب محبوبیت بالاتر این نسخه خواهد شد.

زمان عرضه شیائومی Mi A2 لایت همانند اسمارت‌فون هم‌زاد خود خواهد بود. این گوشی طی روزهای 27 جولای، 8 آگوست و 10 آگوست به ترتیب در کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا عرضه خواهد شد. قیمت‌گذاری دستگاه بسیار شگفت‌انگیز است؛ زیرا Mi A2 لایت اساسا از سخت‌افزار شیائومی ردمی 6 پرو استفاده نموده و با تراز قیمتی ردمی 6 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH