G7 ThinQ

3 دلیل برای آن که ال‌جی G7 ThinQ را نخریم!

ال‌جی یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه موبایل به حساب می‌آید که این روزها سود بسیار کم‌تری نسبت به سال‌های قبل دارد. ال‌جی G7 ThinQ پرچم‌‌دار سال ۲۰۱۸ این تولیدکننده کره‌ای به حساب می‌آید که فروش اندکی را برخلاف رقیبان کره‌ای و چینی تجربه کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا ۳ دلیل برای نخریدن این گوشی را بازگو کنیم.


باتری

G7 ThinQ

باتری یکی از مشخصه‌های مهم یک دیوایس به حساب می‌آید. مخصوصا دستگاه‌هایی که قابل حمل باشند و باید مدت زمان زیادی را دور از شارژر سپری کنند. محصول جدید ال‌جی از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. این ظرفیت با این‌که در نگاه اول قابل قبول به نظر می‌رسد، اما با توجه به تکنولوژی‌های متعدد G7 ThinQ نمی‌توانید زمان زیادی را از گوشی بهره بگیرید. یکی از همین فن‌آوری‌ها صفحه‌نمایش است. سازنده از نمایشگری با تکنولوژی ال‌سی‌دی استفاده کرده که نسبت به نمونه‌های اولد پرمصرف‌ محسوب می‌شود. چرا که در دیود نورگسیل ارگانیک (یا به اختصار OLED) هر پیکسل این اجازه را دارد تا خاموش و روشن شود و عمق زیاد رنگ مشکی را به ارمغان بیاورد. در عین حال عمر باتری افزایش چشم‌گیری می‌یابد. به‌عنوان مثال قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) در ال‌سی‌دی‌ها با روشن شدن تمام صفحه صورت می‌گیرد. ولی در اولدها فقط کافیست پیکسل‌های مورد نیاز روشن شوند. اندازه صفحه‌نمایش با وجود این‌که تجربه لذت‌بخشی از تماشای فیلم و تجربه بازی‌ها ارایه می‌دهد، ولی تاثیر منفی روی باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری گوشی می‌گذارد.

در کنار این، استانداردهای بالارده‌ای چون دالبی ویژن و HDR10 همان‌طور که کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشند، عمر باتری را کم می‌کنند. رزولوشن بالای پنل این امکان را به کاربر می‌دهد تا جزئیات بسیاری را در تصاویر ببینید و با گوشه‌های تیز روبه‌رو نشوید. ولی عمر باتری هم باید مد نظر باشد. برای همین بعضی از کمپانی‌ها که نمی‌توانند باتری بزرگی را در محصول خود قرار دهند، از رزولوشن کم‌تری بهره می‌برند. اما ال‌جی با آن‌که از باتری بزرگی استفاده نکرده، کیفیت بالای کوآد اچ‌دی یا همان 2K را در نظر گرفته است. این رزولوشن پرمصرف اجازه نمی‌دهد که زمان زیادی با موبایل کار کنید. مورد دیگر، پردازده قدرت‌مند گوشی است. محصول ۲۰۱۸ ال‌جی از آخرین چیپست کمپانی کوالکام بهره می‌برد که فرکانس بالایی دارد. این قطعه مصرف زیادی از منابع سیستم دارد و در صورت استفاده سنگین از دستگاه، عمر باتری به شدت کاهش می‌یابد.

دیزاین

G7 ThinQ

اخیرا طراحی مدرن و کم‌حاشیه در بین موبایل‌ها مد شده است. در این نوع دیزاین حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل میزان خود می‌رسند و در اغلب اوقات شاهد ترکیبی از شیشه و فلز هستیم. G7 ThinQ از این قاعده پیروی می‌کند و ال‌جی اسمارت‌فون‌ خود را با طراحی مدرن عرضه کرده است. در قاب جلو شاهد دیزاین ناچ هستیم که حاشیه‌ها را تا حد زیادی کاهش داده؛ اما این طراحی بسیار آشناست و دیزاینی تکراری را می‌بینیم. در سطح پشتی هم طراحی یونیک و خاص نیست. ماژول دوربین دوگانه در کنار حس‌گرها و سنسور اثر انگشت به چشم می‌خورد که در حال حاضر طیف بسیاری از موبایل‌ها با این چینش در قاب پشت معرفی می‌شوند. قاب شیشه‌ای باعث شده تا گوشی استعداد بالایی در جذب اثر انگشت داشته باشد و اسمارت‌فون مخصوصا در رنگ‌های تیره سریعا جذابیت خود را از دست دهد.

مورد دیگری هم در طراحی نظر کاربران را جلب می‌کند. دکمه‌ای مخصوص برای فراخوانی دستیار مجازی گوگل تعبیه شده که کار با گوگل اسیستنت را راحت‌تر می‌سازد. اما همان‌طور که کاربران، دکمه بیکسبی را در گلکسی‌ها دوست ندارند، این المان محبوبیت زیادی پیدا نکرده است و بیش‌تر عنصری دست و پاگیر شمرده می‌شود. این دکمه برخلاف نمونه‌اش در موبایل‌های سامسونگ قابل شخصی‌سازی نیست و فقط برای دسترسی سریع به دستیار گوگل است.

نبود برخی از قابلیت‌ها

G7 ThinQ

از یک پرچم‌دار انتظار می‌رود که به آخرین تکنولوژی‌ها مجهز و به‌طور کل چیزی کم نداشته باشد. اما ال‌جی این موضوع را از یاد برده و G7 ThinQ از برخی قابلیت‌های کاربردی و محبوب استفاده نمی‌کند. یکی از این‌ها، شارژ وایرلس است. با این‌که در نسخه ایالات متحده این ویژگی به چشم می‌خورد، ولی باید اعتراف کرد که تمام مشتریان محصول ال‌جی در آمریکا زندگی نمی‌کنند. تکنولوژی شارژ وایرلس، شارژ کردن گوشی را بدون حضور سیم‌ها ممکن می‌سازد. برای مثال لازم نیست برای تماشای فیلم‌ حتما موبایل را در دست بگیرید و مدام با سیم‌‌های دست‌و‌پاگیر مواجه شوید. فقط کافیست اسمارت فون را به‌صورتی مناسب روی پد قرار داده و از دیدن محتوای مورد علاقه خود لذت ببرید. هم‌چنین با این فن‌آوری نیازی نیست هربار دیوایس را به برق وصل کرده و وقت‌تان را تلف کنید. تنها باید دستگاه را روی صفحه قرار دهید تا موبایل شارژ شود.

ال‌جی در G7 ThinQ توجه زیادی به دوربین سلفی نکرده است. شرکت کره‌ای برخلاف اکثر رقیبان از یک لنز با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بهره برده که برای عاشقان شبکه‌های اجتماعی و عکاسی سلفی خبر خوبی محسوب نمی‌شود. این دوربین جزئیات زیادی را ثبت نمی‌کند و قادر به گرفتن پرتره‌های استودیومانند یا حتی معمولی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH