اپل قرار است از فناوری شارژ بی‌سیم دوطرفه بین دستگاه‌های خود استفاده کند

اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا پتنت جدیدی از شرکت اپل با عنوان «شارژ القایی بین وسایل الکترونیکی» به ثبت رسانده است. روش القایی، شیوه‌ای است که برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌ها استفاده می‌شود و در حال حاضر تنها به‌صورت یک طرفه (از یک دستگاه به دستگاه دیگر) این کار را انجام می‌دهد. اما ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا با معرفی یک فناوری جدید، به دستگاه‌ها اجازه دهد تا به‌طور دو طرفه از قدرت باتری یکدیگر بهره ببرند.

پتنت مذکور، روش‌های مختلفی را برای این کار توضیح داده که یکی از آن‌ها درباره یکپارچه‌سازی کویل‌های القایی در مک‌بوک‌هاست. سه موقعیت برای این کویل‌ها پیشنهاد شده است: در هر دوطرف ترک‌پد و یا در زیر آن. این امکان به شما اجازه خواهد داد تا آی‌فون یا آی‌واچ خود را به‌سادگی با قرار دادن روی لپ‌تاپ شارژ کنید. شاید این موضوع هنگام کار با لپ‌تاپ کمی باعث مزاحمت شود، اما برای کسانی که از مانیتورها و کیبوردهای جداگانه استفاده می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید باشد.
اما نکته جالب درباره قابلیت جدید این است که تنها از یک بورد، یک باتری و کویل‌های القایی تشکیل شده است. همه ما درباره شارژ بی‌سیم AirPower اپل شنیده‌ایم، اما پتنت موردنظر اشاره کرده است که روش جدید دارای حافظه باتری مخصوص به خود خواهد بود.

این فناوری به کاربران اجازه خواهد داد تا ایرپادهای خود را با آی‌پد و آی‌فون خود را با مک‌بوک و هر ترکیبی دیگر از دستگاه‌ها که تصورش را می‌کنید، شارژ نمایند.

Apple wants to enable wireless charging between its devices

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH