هر آن‌چیزی که باید از الکامپ 97 تهران بدانید + راهنمای کامل

الکامپ 97 که بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک محسوب می‌شود، از فردا آغاز خواهد شد و تا نهم مردادماه ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و میزبان فعالان و علاقه‌مندان حوزه کامپیوتر و تجارت الکترونیکی خواهد بود که در ادامه راهنمای کاملی از این رویداد را خواهید خواند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد و گردهمایی بزرگ فعالان حوزه آی‌سی‌تی شروع می‌شود تا دیدار علاقه مندان و همکاران این حوزه تازه شده و نقطه عطفی برای این صنعت ایجاد گردد.

تاریخ و محل برگزاری الکامپ 97 و راه‌های دسترسی به آن

همان‌طور که قطعا در بیلبوردهای شهری و اخبار قبلی این نمایشگاه در آی‌تی‌رسان خوانده‌اید، الکامپ 97 از ششم تا نهم مرداد برگزار خواهد شد و محل آن نیز همانند سال‌های قبل، محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است.

شایعات زیادی پیرامون تغییر لحظه آخری محل برگزاری این نمایشگاه در نمایشگاه شهرآفتاب وجود داشت که در آخرین نشست خبری سازمان نظام صنفی؛ توسط برگزار کننده این نمایشگاه به طور جدی تکذیب شد و حالا طبق وعده‌های قبلی، تهرانی‌ها در محل همیشگی می‌توانند شاهد برگزاری این رویداد بزرگ باشند.

ساعات برگزاری این نمایشگاه نیز از ساعت 10 صبح تا 18 بعد از ظهر بوده و بدیهی است که غرفه داران یکساعت قبل و بعد از اتمام ساعات نمایشگاه، قادر به حضور در نمایشگاه خواهند بود. در ادامه آدرس دقیق محل برگزاری را از طریق مپ گوگل مشاهده می‌کنید:

https://goo.gl/maps/yuXzjwsP4wr

همچنین برای دوستانی که امکان مشاهده مپ گوگل را ندارند، می‌توانند از طریق تصویر نقشه زیر اطلاعات موردنیاز را مشاهده نمایند:

نقشه الکامپ 97

برای مراجعه به نمایشگاه الکامپ 97 شما به جز خطوط اتوبوس BRT و تاکسی‌های عمومی دسترسی دیگری در بخش حمل و نقل عمومی ندارید. شاید نزدیک‌ترین و بهترین ایستگاه مترو برای افرادی که قصد دارند از این طریق استفاده نمایند، ایستگاه مترو تجریش و ایستگاه مترو حقانی است که معمولا تاکسی‌های اختصاصی برای نمایشگاه در آن حضور دارند.

بهترین راه دسترسی از طریق سامانه اتوبوس تندرو نیز استفاده از خط 4 آن است که در پایانه آزادی شروع شده و انتهای این مسیر نیز در پایانه پارک وی بوده و یک ایستگاه اختصاصی در جلوی درب اصلی نمایشگاه دارد.

برای مراجعه به این نمایشگاه نیز می‌توانید با استفاده از خط اتوبوس تندرو راه آهن به تجریش به زیر پل پارک وی رسیده و از تاکسی‌های حاضر در آنجا استفاده کنید که به دلیل نزدیکی این محل به درب اصلی نمایشگاه، هزینه کمتری نسبت به سایر مسیرهای تاکسیرانی دارد.

از دیگر راه‌های دسترسی به نمایشگاه نیز استفاده از تاکسی‌های اینترنتی است که معمولا تخفیفات خوبی برای این روزها در نظر می‌گیرند. اسنپ، تپسی، دینگ، الوپیک و …. از جمله تاکسی‌های اینترنتی هستند که با فراخوان ویژه رانندگانشان، شرایط خوبی برای مسافرینشان ایجاد نموده‌اند.

اگر خودروی شخصی دارید و قصد مراجعه با آن را دارید باید بدانید که در صورت خوش شانس بودن و گذر از ترافیک سنگین چمران، می‌توانید روی پارکینگ اختصاصی نمایشگاه حساب باز کنید ولی در صورت اتمام ظرفیت، قطعا از مراجعه با اتومبیل شخصی پشیمان خواهید شد!

هزینه بازدید از نمایشگاه الکامپ 97 چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های جالب بسیاری از بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند الکامپ هزینه‌هایی است که برای آن در نظر گرفته می‌شود و از جمله هزینه‌های اصلی آن، هزینه ورودی است که همه بازدیدکنندگان دریافت می‌گردد.

طبق روال معمول هزینه بازدید از این نمایشگاه چیزی در حدود 2 تا 5 هزار تومان خواهد بود (سال گذشته 2 هزار تومان بود) و به دانشجویان و دانش آموزان با ارایه کارت رسمی تخفیف 100 درصدی اعطا می‌شود. همچنین بعضی دیگر از اقشار نیز طبق اعلام سازمان نظام صنفی می‌توانند از تخفیفات کامل یا 50 درصدی هزینه ورودی الکامپ 97 بهره‌مند شوند.

البته در سال جاری روشی برای رایگان شدن بازدید از این نمایشگاه نیز تعیین شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند با ثبت نام آنلاین در سایت رسمی نمایشگاه به آدرس www.iran-elecomp.com بدون نیاز به پرداخت هزینه وارد نمایشگاه شوند.

طبق اعلام مدیر اجرایی نمایشگاه 24 الکامپ، افرادی که از طریق سایت رسمی نمایشگاه اقدام به ثبت نام می‌کنند، می‌بایست تصویر کارت صادر شده را در موبایل خود به مسئولین ورودی نشان داده و بدون ایستادن در صف‌های طولانی برای ثبت نام و پرداخت هزینه، وارد نمایشگاه شوند.

خیابان‌های منتهی به مبادی نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 97

1. درب جنوب غربی: بزرگراه نیایش – خیابان سئول به سمت شمال – جاده اختصاصی نمایشگاه- ورودی اول
2. درب جنوبی : بزرگراه نیایش – خیابان سئول به سمت شمال – انتهای جاده اختصاصی نمایشگاه – روبروی درب اصلی باشگاه انقلاب
3. درب شمالی (ورودی پارکینگ طبقاتی): بزرگراه چمران به سمت جنوب – بعد از پمپ بنزین – مسیر کنار گذر
4. درب شمالی (تردد پیاده): بزرگراه چمران به سمت چهارراه پارک وی – پل عابر پیاده نمایشگاه بین المللی
5. درب شمالی (ورودی شماره 2 پارکینگ طبقاتی) :خیابان یمن – خیابان رشید فضل الله

دانلود نقشه نمایشگاه الکامپ 97

مطلب بعدی در مورد نمایشگاه الکامپ نقشه این نمایشگاه است که معمولا یکی از مشکلات اساسی بازدیدکنندگان در بازدید از آن است که اگر شما نیز قصد بازدید از الکامپ بیست و چهارم را دارید می‌توانید نقشه کامل این نمایشگاه را از طریق تصویر زیر در اختیار داشته باشید.

رویداد الکام تاکز چیست و چرا اهمیت دارد؟

از جمله تغییرات بسیار بزرگ و خوب این دوره از الکامپ، برگزاری الکام تاکز است که توسط سازمان نظام صنفی راه‌اندازی شده و بازدیدکنندگان و فعالان حوزه آی‌تی می‌توانند در آن حوزه داشته و از سخنرانی و پنل‌های برگزار شده در آن نهایت استفاده را داشته باشند.

در این بخش، از فعالان برتر و شناخته شده در حوزه آی‌سی‌تی دعوت شده تا در موضوعات موردنیاز حوزه‌های مختلف کامپیوتر و تجارت الکترونیک سخنرانی کرده و گفتگوهای تخصصی در این زمینه شکل بگیرد.

الکام ترندز چیست؟

به طور خلاصه در این مورد نیز باید گفت که هر آن‌چیزی که در آینده فناوری وجود دارد و می‌بایست نسبت به آن تصمیمات مهمی اتخاذ شود و شاید روند فعالیت استارتاپ‌ها و کسب و کارهای مختلف را تغییر دهد، بحث و گفتگو انجام می‌شود. یک سالن اختصاصی برای این موضوع در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد جزو بخش‌های پرطرفدار در الکامپ 97 باشد.

الکام گیمز الکامپ 97

الکام گیمز چیست؟

الکام گیمز از دیگر نوآوری‌های الکامپ امسال است که با همت سازمان نظام صنفی راه اندازی شده است و برای اولین بار برگزاری این بخش همزمان با الکامپ صورت می‌گیرد. البته طبق گفته مدیر اجرایی الکامپ، برگزاری این بخش هیچ تداخلی با دیگر رویدادهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نداشته و صرفا نگاه الکامپ گونه‌ای به حضور بازی سازها و گیمرها خواهند داشت.

طبق اعلام مسئولین نمایشگاه، حدود 30 بازی ساز در این بخش حضور خواهند داشت و محصولات خود را ارایه می‌کنند و همچنین طراحان و ایده پردازان بازی نیز می‌توانند همکاری‌هایی با بازی سازها داشته باشند.

الکام استارز

الکام استارز؛ پرطرفدارترین بخش الکامپ سال‌های اخیر

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های الکامپ سالنی است که به استارتاپ‌ها اختصاص داده می‌شود که در سال‌های اخیر بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است. در سال جاری نیز چیزی در حدود 8 هزار متر مربع برای این کسب و کارها تدارک دیده شده است و مخاطبین نیز می‌توانند ارتباط نزدیکی با آن‌ها داشته باشند و سرمایه گذاران نیز می‌توانند با مدیران این کسب و کارهای نوپا ارتباط گیری نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH