3 دلیل برای آن‌که شیائومی Mi 8 را نخریم!

شیائومی از پرچم‌دار خود با نام می ۸ پرده برداشته و به‌زودی شاهد عرضه گسترده این گوشی خواهیم بود. حالا ما می‌خواهیم بگوییم که چرا نباید این گوشی را بخرید‌.


ضعف‌های سخت‌افزاری

یکی از موضوعاتی که کاربران را از خریدن می ۸ منصرف می‌کند، سخت‌افزار آن است. با این‌که شاهد جدیدترین چیپست کوآلکام با نام اسنپدراگون 845 هستیم، ولی بنچمارک‌ها چیز دیگری نشان می‌دهند. تست‌ها و آزمایشات حاکی از آن است که محصول بالارده چینی در حد و اندازه رقیبان خود با همان پردازنده کوآلکام نیست و یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرد. این موضوع می‌تواند به خیلی المان‌ها مرتبط باشد. یکی از اولین مقصرها، نرم‌افزار دستگاه است. در حقیقت همان‌طور که سخت‌افزار مهم است، نرم‌افزار هم نقشی اساسی دارد. اگر پلت‌فرم بهینه‌ای روی دستگاه قرار نگرفته باشد، نمی‌توان از قدرت پردازش‌گر به‌صورت کامل بهره برد. در نتیجه شاید در نسخه‌های تازه رابط کاربری شیائومی مشکلاتی باشد که منابع سیستم را هدر می‌دهند. اما موضوع دیگری هم مطرح هست.

امروزه اطلاعات بیش از هر زمان دیگری به اشتراک گذاشته می‌شوند و مدام دیتاهایی را دانلود یا آپلود می‌کنیم. پس ضروری است که اسمارت فون‌ها به حافظه‌های عظیمی مجهز باشند. شیائومی نسخه‌های متعددی را برای می ۸ تدارک دیده که با پرداخت مبلغی نسبتا زیاد به میزان مموری دل‌خواه دست می‌یابید. با این حال، شما با خرید نسخه‌ ارزان‌تر، باید قید بازی‌های سنگین و عکس‌های باکیفیت را بزنید. چراکه در صورت لزوم نمی‌توانید اقدام به نصب میکرو اس‌دی کنید. مسئله دیگر، مقدار رم است. در می ۸ فرقی نمی‌کند که کدام ورژن را خریده باشید. ۶۴ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی یا ۲۵۶ گیگابایتی. در هر سه حالت ۶ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود. اما کاربران ترجیح می‌دهند در عین این‌که مبلغ بیش‌تری برای نسخه‌های گران‌تر می‌پردازند، رم بیش‌تری هم دریافت کنند. اما در مدل شیائومی این نوع فروش وجود ندارد.

نبود برخی از قابلیت‌ها

شاید تعجب کنید که پرچم‌دار شیائومی به شمار زیادی از قابلیت‌های معمول اسمارت فون‌های بالارده مجهز نیست. برخلاف مدل‌های موجود در بازار، شما با می ۸ نمی‌توانید به مکان‌های مرطوب بروید و با گوشی کار کنید. به عنوان مثال باید قید استفاده از موبایل در حین باران را بزنید و تنها در موقعیت‌های خشک محصول شیائومی آماده به کار است. پس طبیعی است که قادر به بردن اسمارت فون به استخر نیستید و باید گرفتن عکس‌های زیرآبی را فراموش کنید! همان‌طور که تولیدکننده چینی در قسمت مموری از اپل تقلید کرده، در زمینه جک هدفون هم این کار را تکرار نموده است. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در لبه‌های می ۸ به چشم نمی‌خورد. این موضوع برای کاربرانی که هدست سیمی و گران‌قیمتی خریده‌اند، اصلا موضوعی خوشایندی به حساب نمی‌آید. از طرفی بهره‌گیری از رابط‌ها فقط تعداد سیم‌ها را افزایش می‌دهد و دیوایس دست و پاگیرتر می‌شود. پس در صورت خرید این موبایل دو راه دارید. یا هدفون سیمی خود را دور بیندازید و یک مدل بلوتوثی خریداری کنید (که خرج دوچندانی در پی دارد) یا این‌که از رابط‌ها بهره بگیرید. این در حالی است که با خرید مدل‌های دیگر از شرکت‌های مشهور نیازی به انجام این کارها نیست.

اگر از علاقه‌مندان به موسیقی باشید، حتما از شنیدن این خبر خوشحال نمی‌شوید. می ۸ مجهز به اسپیکرهای استریو نیست. تولیدکننده چینی به بلندگویی از نوع مونو و تک‌کاناله اکتفا کرده که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و در مقایسه با رقیبان، اصلا حرفی برای گفتن ندارند. در واقع در حال حاضر اسپیکرهای استریو در بین اکثر مدل‌های بالارده بازار به چشم می‌خورد و تجربه فوق‌العاده‌ای از شنیدن موزیک‌ها را ارایه می‌دهند. ولی با خرید می ۸، خودتان را از تجربه موسیقی‌ها با کیفیت اعلا محروم می‌کنید.

در زمینه باتری هم ضعف‌هایی مشاهده می‌شود. در جایی که مدل‌های محبوب از تکنولوژی جذاب شارژ وایرلس سود می‌برند، نبود این قابلیت در می ۸، پرچم‌دار ۲۰۱۸ شیائومی، واقعا باعث تاسف است. فن‌آوری شارژ وایرلس این امکان را به شما می‌دهد تا بدون مزاحمت سیم‌ها به تماشای فیلم‌ها بپردازید. در عین حال، می‌توان بدون دردسر وصل کردن سوکت‌های مختلف، گوشی را شارژ کرد. فقط کافی است آن را روی پد شارژر قرار دهید.

طراحی تکراری

به‌طور کل طراحی می ۸، دیزاینی مدرن به حساب می‌آید که با تمام جذابتیش، مشکلاتی را هم در پی دارد. برای مثال استفاده از شیشه در بیش‌تر قسمت‌های بدنه باعث شده تا گوشی استعداد زیادی در جذب اثر انگشت داشته باشد. در این صورت اسمارت فون (مخصوصا در رنگ‌های تیره) در عرض چند لحظه زیبایی خود را از دست می‌دهد. موضوع دیگر کپی‌برداری از محصولات اپل است. مثل آخرین آی‌فون، می ۸ نیز از طراحی ناچ در قسمت جلو سود می‌برد. در این دیزاین یک بریدگی در بخش بالایی صفحه‌نمایش ایجاد می‌شود تا اسپیکر، سنسورها و دوربین درون آن‌ جای بگیرند. به همین سبب می ۸ در اولین نگاه بسیار شبیه به مدل اپل است. در قاب پشت هم چنین روندی تکرار شده است. دوربین‌های دوگانه به‌صورت عمودی در گوشه سمت چپ قرار گرفته‌اند و حس‌گر اثر انگشت در میانه سطح پشتی به چشم می‌خورد. با استناد بر این‌ها می‌توان گفت که شیائومی در محصول ۲۰۱۸ خود (لااقل در قسمت طراحی) از عنصر خلاقیت استفاده نکرده است.

به سوپر گروه گوشی‌های شیائومی ملحق شوید

2 در مورد “3 دلیل برای آن‌که شیائومی Mi 8 را نخریم!”

  1. این مطلب خیلی برای من جالب بود و تعجب میکنم ، شما قیمت این گوشی رو با نمونه هایی که قابلیت های مورد نظر منتقد محترم رو دادند مقایسه کنید ، با توجه به قیمت نصف نسبت به پرچم دارهای مورد نظر که قیمت نجومی دارند ، می 8 به صرفه ترین میتونه باشه ، در کل شیائومی کیفیت همراه با قیمت منصفانه رو سرلوحه کار خودش قرار داده ، در مدت کمتر از 10 سال خودشو هم رده بزرگترین برندها رسونده ، این نقد منصفانه نیست , لطفاً به آمار فروش جهانی توجه کنید و نظرات کسانی که این گوشی رو تهیه کردند بخونید ، اگه قیمتش مثلاً 12 میلیون بود این نقد درست بود نه با قیمت 3,500 تا 4,500 .

    15

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH