آنر نوت ۱۰

نگاهی نزدیک به آنر نوت ۱۰: زیبا و قدرتمند!

گوشی‌های آنر تا همین چند سال پیش دارای مشخصات میان‌رده و حتی اقتصادی بودند و برند زیرمجموعه هوآوی علاقه‌ای به تولید مدل‌های بالارده نشان نمی‌داد. ولی حالا قضیه فرق کرده و شاهد موبایل‌های همچون آنر نوت ۱۰ هستیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به ابن دستگاه تازه متولد شده بیندازیم.


طراحی و نمایشگر

آنر نوت ۱۰

طراحی در نگاه اول مهم‌تر از هر چیز دیگری است. حتی دیزاین می‌تواند به‌عنوان دلیلی برای خرید دستگاهی باشد. سازندگان چینی این موضوع را کاملا تجربه کرده‌اند و برای همین دیزاینی مدرن و جذاب برای نوت ۱۰ تدارک دیده‌اند. جنس محصول از ترکیب خوشایند شیشه و فلز ساخته شده که حس مطلوبی را هنگام لمس به کاربر می‌دهد. فریم‌های آلومینیومی مقاومت دیوایس را افزایش داده و قاب شیشه‌ای پشت و جلو گوشی را براق و زیبا کرده است. اما استفاده از این نوع طراحی مشکلاتی را هم در پی دارد. برای مثال اسمارت فون اثر انگشت را جذب کرده و سریعا جذابیت خود را از دست می‌دهد. در قاب جلو اولین المانی که تحسین کاربر را برمی‌انگیزد، حاشیه‌های باریک بالا و پایین نمایشگر هستند. با این اوصاف تماشای فیلم در صفحه بزرگ و کشیده آنر نوت ۱۰ لذت‌بخش و تجربه گیم‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود. قاب پشتی با این‌که شامل عناصر تکراری (دوربین دوگانه، حس‌گر اثر انگشت و لوگو) است، اما تفاوت‌هایی در چینش آن‌ها به چشم می‌خورد. لنزها جدا از هم طراحی شده‌اند و همین آنر نوت ۱۰ را خاص کرده است.

صفحه‌نمایش این گوشی شگفتی‌های بسیاری دارد. نمایشگر عظیم تقریبا ۷ اینچی با تکنولوژی امولد در قاب جلو خودنمایی می‌کند و رنگ‌ها را به‌صورت جذاب نشان می‌دهد. جدای از این، کنتراست و روشنایی رضایت‌بخشی دارد و در زیر نور خورشید نیز قادر به کار کردن با موبایل خواهید بود. نسبت تصویر هم ۱۸.۵:۹ تدارک دیده شده که خوش‌دستی بیش‌تر برای دستگاه را فراهم می‌کند. استاندارد HDR10 هم فراموش نشده است. با کمک این تکنولوژی کیفیت تصویر بهبود می‌یابد و لذت محتواها دوچندان می‌شود.

پلت‌فرم

آنر نوت ۱۰

یکی از مواردی که آنر نوت ۱۰ در آن‌جا حرفی برای گفتن دارد، قسمت سخت‌افزاری است. کمپانی این مدل را به بهترین پردازنده های‌سیلیکون مجهز نموده که در کنار قدرت‌مند بودن، بخشی به‌نام تثبیت‌دهنده هوش مصنوعی دارد. این بخش اعمال مربوط به تکنولوژی‌های هوش مصنوعی را تسریع می‌بخشد. به عنوان مثال گوشی سریع‌تر فضا را تجزیه و تحلیل کرده و براساس آن بهترین تنظیمات را برای ثبت عکسی حرفه‌ای اعمال می‌کند. در واقع می‌توان گفت که با تکیه بر کایرین ۹۷۰ مشکلی در اجرای بازی‌ها و اپ‌های پلی‌استور نخواهید داشت. مقدار مموری هم حائز اهمیت است. آنر نوت ۱۰ در چند نسخه تولید می‌شود. در ارزان‌ترین مدل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۶ گیگابایت رم دریافت می‌کنید، در ورژن‌های گران‌تر ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود. طبیعی‌ست برای دست‌یابی به سرعت بالا در مالتی‌تسکینگ و ذخیره کردن محتوای فراوان، باید اقدام به خرید نسخه‌های گران‌تر کنید.

با این حال نباید از نرم‌افزار غافل شد. هوآوی از اندروید ۸.۱ برای آنر نوت ۱۰ استفاده کرده تا از جدیدترین فن‌آوری‌ها بهره ببرد. سیستم‌عامل گوگل در این نگارش از همیشه بهتر شده و غول موتورهای جست‌و‌جوگر بهینه‌سازی‌هایی را انجام داده است. اما تولیدکننده به اندروید خالص راضی نشده و از رابط کاربری خود نیز استفاده کرده. EMUI جدید دیزاین فلت و مدرنی دارد و نظر شما را جلب می‌نماید.

دوربین

آنر نوت ۱۰

مثل برخی از مدل‌های سری P20، آنر نوت ۱۰ نیز به یک لنز سیاه و سفید مجهز است. این دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم قابل قبول عکس‌های خیره‌کننده‌ای ثبت خواهد کرد که با فیلترهای نرم‌افزاری تفاوت زیادی دارند. لنز دیگر هم که ۱۶ مگاپیکسل رزولوشن دارد، تصاویر نسبتا روشنی می‌گیرد که دارای جزئیات فراوانی هستند. گذشته از این، قادر به عکاسی پرتره خواهید بود که در آن بک‌گراند حالت بلور می‌گیرد و سوژه شفاف می‌شود. فلاش ال‌ای‌دی هم به کمک‌تان آمده تا در شب بتوانید به عکس‌برداری بپردازید.

با ظهور شبکه‌های اجتماعی اهمیت دوربین قاب جلو بیش‌تر شد. در حال حاضر کاربران می‌خواهند سلفی‌های باکیفیتی بگیرند تا فالوورهای‌شان بیش‌تر شوند. بر همین اساس، کمپانی چینی از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی برای آنر نوت ۱۰ استفاده کرده که جزئیات راضی‌کننده‌ای را ثبت می‌کند. به لطف ضریب اف ۲ عکس‌های نسبتا روشنی می‌گیرید.

اما ضمن عکاسی،  فیلم‌برداری هم بسیار مهم است. با ماژول دوربین قاب پشتی می‌توانید با حداکثر کیفیت یعنی 4K اقدام به ضبط کلیپ نمایید و با کمک دوربین سلفی قادر به گرفتن فیلم‌های فول اچ‌دی خواهید بود. به این ترتیب قرارهای اسکایپی و تماس‌های تصویری با کیفیت بالا انجام می‌گیرند.

سایر قابلیت‌ها

آنر نوت ۱۰

آنر نوت ۱۰ به جز داشتن طراحی زیبا، سخت‌افزار قدرت‌مند و دوربینی مناسب؛ به یک سری از ویژگی‌های دوست داشتنی نیز مجهز است. برای مثال سازنده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در این مدل استفاده کرده که قرار دادن آن با توجه به چیپست و نمایشگر جای تعجب ندارد. هم‌چنین آنر به اسپیکر مونو راضی نشده و از تکنولوژی دالبی اتموس برای بهبود کیفیت بلندگو بهره برده است. در نتیجه موسیقی‌ها شفاف و دارای باس بالایی خواهند بود و به‌طور کلی شنیدن موزیک لذت‌بخش است.

3 در مورد “نگاهی نزدیک به آنر نوت ۱۰: زیبا و قدرتمند!”

  1. اُستاد بزرگوار :
    دیگه کسی موبایل نمیخره . نان ، ماست ، پنیر برای صبحانه و نهار و شام میخره . مردم پول ندارن

  2. لطفا مطالب جدیدی در رابطه با گوشی های ایرانی بزارید و اونارو مورد بررسی قرار بدید که آیا خوبه توی این اوضاع گرونی به طرف خرید این گوشی ها بریم یا که نه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH